Visa din Propain
Verkar vara en riktigt fin emtb. Propain gör fantastiska cyklar måste jag säga.Just den rajden körde jag 23km på två timmar med 350 höjdmeter (med majoriteten i skog) och sista cirka 7km körde jag i boost konstant, men över lag körde jag mer i boost än vad jag annars hade gjort just för att prova och dessutom var det tungtrampat och jävligt före. Jag cyklar ändå förhållandevis mycket analog cykel i Hellas, men efter den turen var jag bra sliten i hela kroppen. Estimerar att jag lätt kan plocka ut en timme och minst en mil till under normala förhållanden, och mer stökcykling än så tror jag inte att jag pallar. Det sliter med en så tung cykel när den ska baxas omkring ska gudarna veta, så om något är det betydligt jobbigare än analog hoj när man trycker på lite. Ja helt klart suboptimalt med den vikten i en ryggsäck, så jag får se lite hur det blir. Har lite tankar på att kunna strapa fast det på överröret. Jag väger nog en bra bit norr om 90kg med gear för övrigt, vilket också lär spela stor roll för räckvidden.
Vad som fick mig att kika efter andra emtb var den alltför flacka sadelrörsvinkeln. Den kanske ändå är ok att klättra med?
Har 77 grader på min Tyee och den är enormt mycket mer kompetent än min tidigare cykel som var 3kg lättare fast betydligt flackare sittvinkel. Så enligt mig spelar det en avgörande roll.