Visa din Propain

Dommarn

Medlem
Visa din Propain
Min Hugene som tar en paus i vardagsrummet
IMG-20201010-WA0009.jpeg

Halvdan

Aktiv medlem
Visa din Propain
Väntar på en spindrift cf 29! Var sugen på mullet men det lär bli mer skogsstök än park så vanlig 29 verkade förnuftigare. Beställde 26 maj, då var levtid sista veckan i juli och idag fick jag mail som bekräftade leveransveckan men "date is not binding" såklart.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Väntar på en spindrift cf 29! Var sugen på mullet men det lär bli mer skogsstök än park så vanlig 29 verkade förnuftigare. Beställde 26 maj, då var levtid sista veckan i juli och idag fick jag mail som bekräftade leveransveckan men "date is not binding" såklart.
Vilket PD fick du?

grymt skeptiskt att man beställde i maj och får en hoj innan sep/okt.

är folk som skulle fått cykler i mars som fortfarande väntar.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Relativt vanligt med sprickor på propain cyklar. Vill du sova lungt så köp AL.

Du har 5år garanti så kontakta propain via telefon så får du en ny ram ganska snart. Mailar du så tar det nog en vecka extra.

AX3L

Aktiv medlem
Visa din Propain
Lite synd att de inte kör med samma flip-chips-lösning som på Ekano så man lätt kan byta i efterhand.

Tråkigt också med alla spruckna CF-ramar. En hel del spruckna baktrianglar på diverse facebook-grupper också. Med tanke på hur starka deras aluramar verkar vara är det lite oväntat.

Halvdan

Aktiv medlem
Visa din Propain
Lite synd att de inte kör med samma flip-chips-lösning som på Ekano så man lätt kan byta i efterhand.
Ja det är synd, för de av oss som inte är så långa heller så kanske mullet hade varit piffigt i vissa lägen. Hade vart kul testa men vågade inte committa till att bara köra det. En månad kortare levtid på 29 vägde ju in också.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain

Tråkigt också med alla spruckna CF-ramar. En hel del spruckna baktrianglar på diverse facebook-grupper också. Med tanke på hur starka deras aluramar verkar vara är det lite oväntat.
Har inte sett en enda sprucken AL ram på FB gruppen men säger närmare 10st CF. Visst kanske är 0.2% av alla CF cyklar men vill man ha lite bekymmer så är AL det som gäller.

AX3L

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ja det är synd, för de av oss som inte är så långa heller så kanske mullet hade varit piffigt i vissa lägen. Hade vart kul testa men vågade inte committa till att bara köra det. En månad kortare levtid på 29 vägde ju in också.
För just bikepark skulle inte jag ha några problem med att dra på ett 27-hjul iof. Visst, BB blir lågt men det är ju nästan bara positivt i park. Propain kanske säljer en lös sving till dig för en rimlig peng, men.. palla.

AX3L

Aktiv medlem
Visa din Propain
Har inte sett en enda sprucken AL ram på FB gruppen men säger närmare 10st CF. Visst kanske är 0.2% av alla CF cyklar men vill man ha lite bekymmer så är AL det som gäller.

Precis, samma här! Garanterat inte alla med spruckna cyklar som postar heller. Så länge de inte krånglar med garantier är det väl någorlunda fair enough, men det är ändå jäkligt tråkigt om det händer på tex en resa. Antar att det kommer lösa sig inom nåt år och att det har med att få till layup osv rätt att göra.

freddes

Aktiv medlem
Visa din Propain
Trist med ramarna, hoppas på bra garantier för er del med CF. Hade en intressant diskussion här på happy om CF vs AL där jag ansåg att AL höll bättre och tanke på vad man har sett så är det bara sprickor i CF man sett.

freddes

Aktiv medlem
Visa din Propain
Nu kommer en rejäl salva höftskott men det är inte så att ditt BB blivit installerat för hårt åt ramen? Ser ju ut som det spruckit runt själva BB.

Har du hört något från PP eller de har fullt upp med att sätta ihop cyklar kanske :)

SocialGimp

Aktiv medlem
Visa din Propain
Nu kommer en rejäl salva höftskott men det är inte så att ditt BB blivit installerat för hårt åt ramen? Ser ju ut som det spruckit runt själva BB.

Har du hört något från PP eller de har fullt upp med att sätta ihop cyklar kanske :)
Kunde ju faktiskt vara en orsak, att ngn har slarvat men kan Propain verkligen ha klantat sig såpass med monteringen? Känns osannolik samtidigt som man ju är luttrad vid det här laget.

Kngl19

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ni som byggt ihop era Tyee, är det någon som kör med 160mm gaffel? Hur känns det så fall?

Är på jakt efter nya ram med lite trevlig färg, avskyr min svarta ram, och skulle vilja slänga över de komponenter jag har, men gaffeln är bara 160mm.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Propain har nu släppt en Ny Yuma för barn.

voidolf

Aktiv medlem
Visa din Propain
Propain har nu släppt en Ny Yuma för barn.

Trevliga nyheter, har saknat fästen för flaskhållare och det är ju mycket smidigare att vända ett flip chip än att byta dropouts (även om jag får känslan att det inte är nått man kommer göra ofta, men vi får se när våra nya dropouts kommer och jag hunnit jaga ikapp hjul).
Leverans i september också så inte rikting in i nästa år (ännu =) )

Shrue

Aktiv medlem
Visa din Propain
Uppdatering kring sprick-gate:

Hi Eric,
sorry for the late feedback.

I am very sorry that you have found damage to your front trangle.

This will be replaced under warranty.

There is the possibility that you send us your bike and we rebuild this in our house.

For this you would get a return form from me.

The other alternative would be that I send you the front triangle to and you rebuild this yourself.

Unfortunately, I can not reimburse you any conversion costs.

If you want us to send you the frame, I need pictures where you destroy the frame.

Please saw through the frame or drill an obvious hole in the frame.

Just give me a short feedback.

Viele Grüße / Best regards / Cheers

Max

JesperA

Aktiv medlem
Visa din Propain
Så vilket alternativ väljer du? Känns ju enklast att bygga upp själv för antar att man blir utan cykel ett bra tag om man skickar tillbaka för uppbyggnad hos dom?

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Uppdatering kring sprick-gate:

Hi Eric,
sorry for the late feedback.

I am very sorry that you have found damage to your front trangle.

This will be replaced under warranty.

There is the possibility that you send us your bike and we rebuild this in our house.

For this you would get a return form from me.

The other alternative would be that I send you the front triangle to and you rebuild this yourself.

Unfortunately, I can not reimburse you any conversion costs.

If you want us to send you the frame, I need pictures where you destroy the frame.

Please saw through the frame or drill an obvious hole in the frame.

Just give me a short feedback.

Viele Grüße / Best regards / Cheers

Max
Bygg den själv om du vet hur man gör. Lär ta betydligt längre att skicka in hela cykeln.

Shrue

Aktiv medlem
Visa din Propain
Självklart bad jag att få en ny framtriangel skickad. Går ju att flytta över allt samt lufta en broms på en timme.

Frågan är ju bara hur jag ska slakta den gamla ramen 🤔

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer