liveforthis
Aktiv medlem
Visa din Propain
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
liveforthis sa:Ja har inte hunnit testa hojen än! Men hoppas komma ut på en sölig runda idag!
AX3L sa:liveforthis sa:Ja har inte hunnit testa hojen än! Men hoppas komma ut på en sölig runda idag!
Fantastiskt fin hoj! Nu är jag lite partisk, men borstad alu är så jävla snyggt!
Crossmax sa:+1, ruskigt clean och rå.
liveforthis sa:En rolig helg i kesberget bikepark och sydsvenska dh cupen ?. Och ligger nu 4a i totalen efter stabila resultat ?. Så nu laddar vi för sista tävlingen!
Tror det varit ett gäng tävlingar på HT också va?larsaw sa:liveforthis sa:En rolig helg i kesberget bikepark och sydsvenska dh cupen ?. Och ligger nu 4a i totalen efter stabila resultat ?. Så nu laddar vi för sista tävlingen!
4’a i DH-cupen utan dubbelkronat!
Hur är det möjligt? :D
Valhalla_ sa:Jag? Nä jag har inte haft någon tyee ?
Leveranstid indikerades ca 35 dagar men jag får väl en bekräftelse så småningom.
AX3L sa:Hoppas du blir nöjd med Spindriften! Jag har en typ identisk (uppgraderade till Lyrik också dock) som jag är toknöjd med. Rå alu är både praktiskt och så jäkla snyggt irl, och det är en vansinnigt kapabel cykel. Ska du ha den till stigåka också skulle jag nog övervägt att byta till en luftdämp bak, men är det mer nedför du tänker så är nog coil the way to go.
Valhalla_ sa:AX3L sa:Hoppas du blir nöjd med Spindriften! Jag har en typ identisk (uppgraderade till Lyrik också dock) som jag är toknöjd med. Rå alu är både praktiskt och så jäkla snyggt irl, och det är en vansinnigt kapabel cykel. Ska du ha den till stigåka också skulle jag nog övervägt att byta till en luftdämp bak, men är det mer nedför du tänker så är nog coil the way to go.
Japp jag spanade lite på din, sjukt fin är den. Övervägde luft då det sägs göra hojen lite mer livlig och "poppig", men tänkte att jag börjar med coil och ser hur det blir för jag är så jäkla nyfiken på det. Särskilt som jag lär köra rätt mycket utför med den, möjligen att jag trampar upp för egen maskin men då är det ju bara transport. Ligger lite mellan 450 och 500 coil enligt deras rekommendationer så jag gick på 500 för att få lite mer stuns i bak. Går ju annars alltid att byta till luftdämpare senare om man vill.
liveforthis sa:Shit och jag körde med 500 fjäder till mina 98kg för stig och 450 för dh tyckte cyklen va rätt livlig med vilket som körde iof med en CC med låg/högfart comp som gick och labba lite med också
trampapådå sa:liveforthis sa:Shit och jag körde med 500 fjäder till mina 98kg för stig och 450 för dh tyckte cyklen va rätt livlig med vilket som körde iof med en CC med låg/högfart comp som gick och labba lite med också
Vad var det du inte gillade med den eftersom du sålde den?
liveforthis sa:Shit och jag körde med 500 fjäder till mina 98kg för stig och 450 för dh tyckte cyklen va rätt livlig med vilket som körde iof med en CC med låg/högfart comp som gick och labba lite med också
Valhalla_ sa:liveforthis sa:Shit och jag körde med 500 fjäder till mina 98kg för stig och 450 för dh tyckte cyklen va rätt livlig med vilket som körde iof med en CC med låg/högfart comp som gick och labba lite med också
Vad hade du för sag då?
Ja det blev den eftersom man lägger in vikt och cykel modell så . Svårt att mäta exakt med tumstock men jag va inom rätt område så nära det går.Valhalla_ sa:Blev det den sagen i verkligheten eller var det det appen sade?
AX3L sa:Nya trubbel i paradiset. Jag får inte ut övre skruven till bakdämparen alls nu när jag ska göra service och byta bussningar. Förra gången var det trögt och skruven tappade all sin yta, men det gick tillslut. Den här gången är det helkört och jag lär få ta fram stora släggan för att knacka ur skiten. Är det någon mer som har haft samma problem? Skickade en garantiförfrågan till Propain, återstår att se vad de säger om det.
Ustzeust sa:AX3L sa:Nya trubbel i paradiset. Jag får inte ut övre skruven till bakdämparen alls nu när jag ska göra service och byta bussningar. Förra gången var det trögt och skruven tappade all sin yta, men det gick tillslut. Den här gången är det helkört och jag lär få ta fram stora släggan för att knacka ur skiten. Är det någon mer som har haft samma problem? Skickade en garantiförfrågan till Propain, återstår att se vad de säger om det.
Krypolja och värma lite?
AX3L sa:Ustzeust sa:AX3L sa:Nya trubbel i paradiset. Jag får inte ut övre skruven till bakdämparen alls nu när jag ska göra service och byta bussningar. Förra gången var det trögt och skruven tappade all sin yta, men det gick tillslut. Den här gången är det helkört och jag lär få ta fram stora släggan för att knacka ur skiten. Är det någon mer som har haft samma problem? Skickade en garantiförfrågan till Propain, återstår att se vad de säger om det.
Krypolja och värma lite?
Bra förslag! Värme får nog bli nästa steg nu när jag lirkat och knackat. Kanske ska försöka kyla ner skruven lite också samtidigt.
Valhalla_ sa:AX3L sa:Ustzeust sa:AX3L sa:Nya trubbel i paradiset. Jag får inte ut övre skruven till bakdämparen alls nu när jag ska göra service och byta bussningar. Förra gången var det trögt och skruven tappade all sin yta, men det gick tillslut. Den här gången är det helkört och jag lär få ta fram stora släggan för att knacka ur skiten. Är det någon mer som har haft samma problem? Skickade en garantiförfrågan till Propain, återstår att se vad de säger om det.
Krypolja och värma lite?
Bra förslag! Värme får nog bli nästa steg nu när jag lirkat och knackat. Kanske ska försöka kyla ner skruven lite också samtidigt.
Hur gick det med detta? Vad jag kan se så specar propain att det ska vara loctite på dessa skruvar, kan det vara därför den sitter som satan? Eller om du har haft lös den, kanske är det avsaknaden av loctite som fått den att ytterligare skruvas åt genom precession?
Valhalla_ sa:Aluminiumskruv antar jag? Vad väger du? Bottnat hårt en del?
AX3L sa:Valhalla_ sa:Aluminiumskruv antar jag? Vad väger du? Bottnat hårt en del?
Nej den är i något slags stål vad jag kan se, med en riktigt dålig härdning eftersom det mesta av den ytan skavdes av direkt. Visst väger jag nånstans runt 90 pannor och den har säkert bottnats ett par gånger, men flera andra har haft samma problem och någon annan har också behövt få en ny länk på garanti enligt Pinkbike-forum tråden. Största problemet är ju att man designat skruven för att ta böjande och skjuvande moment, och det är den inte designad för.
glitch sa:När kommer bilderna Ax3l? ;-)
AX3L sa:Valhalla_ sa:Aluminiumskruv antar jag? Vad väger du? Bottnat hårt en del?
Nej den är i något slags stål vad jag kan se, med en riktigt dålig härdning eftersom det mesta av den ytan skavdes av direkt. Visst väger jag nånstans runt 90 pannor och den har säkert bottnats ett par gånger, men flera andra har haft samma problem och någon annan har också behövt få en ny länk på garanti enligt Pinkbike-forum tråden. Största problemet är ju att man designat skruven för att ta böjande och skjuvande moment, och det är den inte designad för.
Valhalla_ sa:AX3L sa:Valhalla_ sa:Aluminiumskruv antar jag? Vad väger du? Bottnat hårt en del?
Jag kan ju kanske köpa mig en m8x50 i 10.9 eller 12.9 klass, svarva ner skallen och pressa i insexfattning.. så har man en i beredskap ifall att. Är det fingänga? Har du kvar den böjda skruven?
Hur ser dämparhårdvaran ut i övrigt?