[Visa din] Samlingstråd för alla med Transition hojjar!

rekrevs sa:
AddeN sa:

+1

theBrand sa:
Rattnalle sa:
Snygg scout. Men var det verkligen vikcykel du skulle köpa? :-)

Hehe, jag har bestämt mig för att det bara är herr Schredrik som har lite otur när han cyklar, och Sverker också då förstås... hmm... :O

Äh, min transa har bara sprickor i 2 av 4 ramdelar för tillfället... :)

Precis, inget alarmerande direkt.
(Och skulle den spricka så är det väl bara att stoppa den i burkautomaten på Ica för återvinning, supersmidigt :) )

P.S.
Vad ligger panten på för cykelramar?

theBrand sa:
mikipedia_ sa:
theBrand sa:
Jag har en stund närt en dröm om att få bli en sån skön typ som gränslar en transa på helgerna, plötsligt händer det!

Mehh varför lämna Ibis?? Är transorna så mycket credigare? Lr vill du vara som Schreddan? (hård mot materialet, snabb och lång)Tyvärr följer inte längden med med ny cykel?

Jag vill vara som Schreddan såklart!

Nä, men det kändes bra med ett byte, jag var lite sugen på något som var lite kortare i bakändan. Omväxling förnöjer helt enkelt :)

Jag vet inte om jag kan säga att den ena är bättre än den andra, båda är grymt roliga att cykla på. Men scouten älskar tight och knixigt, men känns ändå väldigt kompetent när det börjar gå utför.

(om nu bara nån kunde göra en coildämpare i 190*50...)

Jag snubblade över denna i Maktens coildämpartråd? http://extremeshox.com/en/bikes-mtb
Enligt andra internetcyklister ska den vara grym plus att den ser cool ut?

Sniktransa in the making.

Snubblade över en billig bandit 27.5. och bygger den temporärt med gamla 26-tumsgrejor. Får bli ett vinterprojekt att hitta passande gaffel och bygga om hjulen. Enda nya biten är ett angleset på -2 grader från superstar.

Minus2graderHA.jpg

Något oklart om den är till sonen vars cykel jag slaktade eller till mig själv ;)

/Johan

Så det var därför din gamla DH låg på K&S. Den där ser jäkligt smäcker ut för att vara en DH. Blir nog snyggt.

JojjeM sa:
Sniktransa in the making.

Snubblade över en billig bandit 27.5. och bygger den temporärt med gamla 26-tumsgrejor. Får bli ett vinterprojekt att hitta passande gaffel och bygga om hjulen. Enda nya biten är ett angleset på -2 grader från superstar.

Något oklart om den är till sonen vars cykel jag slaktade eller till mig själv ;)

/Johan

Grymt! Din hojpark tar sig verkligen. Jag har för övrigt hört om en kille som har en 350ncr till övers efter ett kraftigt anfall av galopperande frankofili.

marran sa:
Grymt! Din hojpark tar sig verkligen.

Tack :)
Jo, jag tror det kan bli riktigt bra (bara kedjestagen håller).

Nu rullar den (med en broms i väntan på en längre slang) och min oro att den skulle bli väl flack kom helt på skam. Funkar kalas på stig (med reservation för att jag inte testat så hårt).

banditsnedd.jpg

marran sa:
Jag har för övrigt hört om en kille som har en 350ncr till övers efter ett kraftigt anfall av galopperande frankofili.

Såpass! Tänk om man kände en sån kille :)
Månne utanför min liga men jag kanske kan byta mot en lite trött Renault Espace.

/Johan

Din trötta espace är inte hälften så trött som vår Sharan, och din stigcykel är helt klart mindre trött än min :) Jag tror den blir perfekt den där!

Det blev inte så mycket till vinterprojekt. Det blev hetsbygge och febrilt googlande för att komma åt billigt boende i järvsö under avslutningsveckan istället. Svart blev d ialla fall

Bilagor

• 20161017_161752.jpg
    20161017_161752.jpg
    204.9 KB · Besök: 84
@Hagman: Den är så mörk att den knappt syns, men det jag ser är mumsigt. :)
Jag skulle gärna se ett bättre belyst foto på det där vrålåket.

Seg del av säsongen att bli klar med DH-rigg i svedala. Bäst att du bokar nån grym DH-semester. ;)
Grattis till en fin hoj.

Hmm, hur "het" är en Transition Smuggler på begmarknaden?

Jag frågar för jag får ny ram då min bandit 29 pajat, och då får jag en Smuggler istället.

Rompa sa:
Jag frågar för jag får ny ram då min bandit 29 pajat, och då får jag en Smuggler istället.

Det är väl ändå en rätt het hoj skulle jag säga men det beror förstås på både hur mycket du vill ha betalt och om det går att få med någon form av garanti för köparen. Transition har ju tyvärr inte världens bästa track record när det gäller rambrott för tillfället.

/Johan (som precis köpt en beggad Bandit utan garanti :))

JojjeM sa:
Rompa sa:

Det är väl ändå en rätt het hoj skulle jag säga men det beror förstås på både hur mycket du vill ha betalt och om det går att få med någon form av garanti för köparen. Transition har ju tyvärr inte världens bästa track record när det gäller rambrott för tillfället.

/Johan (som precis köpt en beggad Bandit utan garanti :))

Hmm, ok! Den nya ramen kommer med 2års ramgaranti och den kan jag ju erbjuda att använda om det skulle behövas. Jag vill ju ha så mycket som möjligt för den såklart ;)
Cykeln är fin i övrigt med Pike rct3, Fox ctd, xt bromsar,xt reglage, reverb, slx vevparti, xtr bakväxel, american Classic widelightning, så man borde väl kanske få en slant för den.

Schreddan sa:

Nu ska du inte vara sån, Trans har verkligen fått till en fullträff med sin plast-Patrol!

Dock är jag rätt intresserad av en jämförande test med den billigare NS Snabb Carbon som ser ut att ha liknande geo och approach.

Hittar inte mycket om plast-Snabben, bara denna: https://dirtmountainbike.com/bike-reviews/trail-enduro-bikes/ns-snabb-e-carbon.html där det klagas på brant gaffelvinkel som verkar justeras till 2017-modellen.

Ytterligare en Smuggler. Men den här gången XL!!! Efter bilden tagits har jag tagit bort ventilhattarna. Gudars vad mycket snabbare den blev.

Bilagor

• IMG_1811.jpg
    IMG_1811.jpg
    243.2 KB · Besök: 89
qma sa:

Seg del av säsongen att bli klar med DH-rigg i svedala. Bäst att du bokar nån grym DH-semester. ;)
Grattis till en fin hoj.

Jag får väll ta lite kort på den när den är lite mer skiten och därmed mindre svart ;-) Enda problemet är att bedömningen för opererad rotatorcuff och brusten ledkapsel är 6-9 månader från operation innan jag cyklar så i bästa fallet är det 5 måader bort. Gällande kort hemma så kan jag inte lyfta ner den från väggen för tillfället.

Hagman sa:
qma sa:

Grattis till en fin hoj.

Jag får väll ta lite kort på den när den är lite mer skiten och därmed mindre svart ;-) Enda problemet är att bedömningen för opererad rotatorcuff och brusten ledkapsel är 6-9 månader från operation innan jag cyklar så i bästa fallet är det 5 måader bort. Gällande kort hemma så kan jag inte lyfta ner den från väggen för tillfället.

Usch! Det låter värdigt misärtråden. Jag hoppas att du blir helt återställd och kan cykla igen så snart som möjligt.

Sidonot: Se där, jag använde ordet rigg, nyligen töntstämplat av vem det nu var. ;)

Conan arkivarien sa:
Ytterligare en Smuggler. Men den här gången XL!!! Efter bilden tagits har jag tagit bort ventilhattarna. Gudars vad mycket snabbare den blev.

Mycket frän. Du kommer att bli kung i dagrummet med den där rollatorn och s får se upp på TT:n 2 reverse.

/Johan

Ny för mig sedan Oktober, Covert 27.5.

Bilagor

• IMG_3426.JPG
    IMG_3426.JPG
    786.4 KB · Besök: 83
Tillbaka
Topp