Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så jäkla grym brorsan! Synd den inte hann bli färdig innan sssm i Göteborg...Mudfuzz sa:Min nya apa.
Mudfuzz sa:Min nya apa.
Mudfuzz sa:Min nya apa.
Singular sa:Skillnaden mellan en Cross-Check och kvarnstenen på bilden?
Stenen är något lättare.
evo sa:Singular sa:Skillnaden mellan en Cross-Check och kvarnstenen på bilden?
Stenen är något lättare.
Ouch! :-)
Men är den så tung? Har för mig att det ändå är reducerade rör i CC.
heklamama sa:evo sa:Singular sa:Skillnaden mellan en Cross-Check och kvarnstenen på bilden?
Stenen är något lättare.
Ouch! :-)
Men är den så tung? Har för mig att det ändå är reducerade rör i CC.
Alltså om jag skulle bli tvungen att göra mig av med alla mina cyklar utom en så skulle Crosschecken vara den jag behöll.
Tung?
Pfffff
Det är bara en siffra.
Singular sa:Skillnaden mellan en Cross-Check och kvarnstenen på bilden?
Stenen är något lättare.
dlridings sa:Cross Check ...
.....Jag åkte till Paris...
Cykeln är bombsäker. Den är tyngre än moderna cyklar, men inte så mycket tyngre än en motsvarande ram gjorde på Reynolds 531 från 70/80-talet. Allt är relativt.
Tack då har jag ett hum. Måste ändå byta hjulset, de nuvarande är Salsa Delgado Cross-fälgar, väldigt robusta men tunga och för smala.En helt ok dämpad gaffel för en sådan cykel kan fås för runt 2500-3000, dock kan det vara värt att skaffa ett nytt framnav för den nya gaffeln då QR gafflar av kvalitet knappt tillverkats på ett par år. Tycker tex. en Rockshox REBA eller Revelation från ca 2014 och framåt är helt ok och kan få till bra pris begagnat. Lägg in en köp annons här på happy, ligger säkert en massa bättre begagnade gafflar och skräpar i förråden.
Surly Krampus i 2 iterationer. Båda trevliga på sitt sätt.Visa bilaga 402458
Visa bilaga 402459
Den byggs om lite säsongsbetonat och efter behov. En perfekt cykel nr.2.
Det är väldigt användbar ram att ha då gnot-boost dropouts tar alla rimliga navstandarder så man kan lasta på lite av varje som man kanske har liggandes i förrådshörnen samt finprylar om man känner för det. Den blir cykeln du behöver av det du har över. Men är även en värdig bas för finbygga en äventyrscykel på.Härlig hoj! En Krampus trängs tillsammans med många andra roliga saker på min inköpslista..
Det är väldigt användbar ram att ha då gnot-boost dropouts tar alla rimliga navstandarder så man kan lasta på lite av varje som man kanske har liggandes i förrådshörnen samt finprylar om man känner för det. Den blir cykeln du behöver av det du har över. Men är även en värdig bas för finbygga en äventyrscykel på.
Kul! 29x2.6" då antar jag?Visa bilaga 526605
Byggt mig en odämpad och oväxlad Karate Monkey för hopp och lek i låga farter. Blev inte som tänkt, det är en veritabel raket och går som ett skållat troll på mina inte så kuperade men brötiga hemmastigar.
Kör på frugans hjul då mina inte dykt upp från kineserna. 35 mm breda kolfälgar och lätta 2,6” semi fat/skinny plus(?) däck ska på vilket bör ta vikten till 10kg jämt samt smeta ut värsta vibrationerna hoppas en på.
Skoj hoj
Helt korrekt! Ska förhoppningsvis ge fint flyt och lite mindre slitna armar även om jag börjar vänja mig med skaket.Kul! 29x2.6" då antar jag?
Jodå. Jag kör 27.5x3" på min Karate. Men tänkte skaffa mig ett par lättare 29" till nästa sommar för att få den aningen mindre traktorlikHelt korrekt! Ska förhoppningsvis ge fint flyt och lite mindre slitna armar även om jag börjar vänja mig med skaket.
Nä, där tog det faktiskt stopp.Lite fler grejer får du väl ändå plats med?
UUUUUUT!!Hukar och backar ut ur tråden (speciellt sedan Stragglern såldes pga tråkig...)?
Tänkte kanske att piffigare hjul skulle rädda situationen, men den kanske är ett ohjälpligt stycke dökött. Nu har jag köpt b*l, så det hör inte till vanligheterna att transportera mig sådär längre. Kanske ska satsa på en cx eller gravel, rimliga att cykla på och klarar en sansad packning.
Ehh, det kan nog vara kameran som lutar. Men jag har ganska mycket snö och backar i min vardag.Man skulle kunna sätta på ett par fina kolhjul. Då blir cyklen lite lättare och accelerar lite lättare. Tror dock inte det skulle göra mycket åt allmänna känslan. Och vet inte vilken hjul du har, men hjul på nuvarande modellen är inte tunga alls, jag skulle nästan säga att dom är för lätta.
Jag tycker dock om tunga kännslan när jag kör en lådcykel som är fullastad. Men då behöver jag köra bara några km i stan, medan du verkar behöva köra i snö uppför en backe. Eller var det bara kameran som lutade?
Ehh, det kan nog vara kameran som lutar. Men jag har ganska mycket snö och backar i min vardag.
Har kvar de hjulen den kom med, det är säkert samma eller liknande som den nuvarande modellen. Lätta säger du alltså… det kanske de är, har aldrig vägt dom, har bara en känsla av seeegt.
Men den kanske får vara kvar som den är för att ta sig fram genom oplogat slask till jobbet. Men skulle vilja ha något roligare för touringen och sommarpendlingen. Frågan är bara vad.
Med breda däck skulle jag ville har mycket bredare fälgar än nuvarande 21 mm innerbredde (om dom är samma som på Surlys webbsidan). Dyrare fälgee blir kring 100 gram lättare på fälg. Trevligt, men inte en jättestor skillnad. På stig skulle jag ville har snabbare angrepp i frihjulet, men på gatan för det mindre. En problem är att ramen verkar har QR141 axelstandard, det finns inte många nav som passar det. Om man tycker om att nyu hjul skulle man kunna byta bara fälgarna.