Hjul som hjul, men ni måste veta hela historien! Som en del redan vet, ska jag resa snart till Kazakhstan ETC. Tyvärr har lite problem men nav i mitt framhjul (PROGRESS GR 40) och ny nav är inte tillgängligt. Pallar inte vänta, så började titta efter nya (begagnade) hjul. Förra veckan hittade på tyska KLEINANZEIGEN för ganska OK peng. Började skriva med Tysken, men när jag sa, att vill helst INTE skicka pengar genom PayPal Family and friends payment, utan det "normala" försäkrad möjlighet, så Tysken började backa ur dealen. Priset var bestämt till 525 med frakt i Tyskland (brukar skicka till en kompis i Berlin, men hans adress står på PayPal betalning, så det är inget konstigt och otillåtet (Tysken ville INTE skicka till Sverige).
Han skrev, att allt är lite misstänksam (trotts det var JAG som skulle betala ALLT; hjul, extra 3% och frakt

).
Han tackade nej iaf. Då ringer jag min kompis (inte den från Berli, till vilken "mina" hjul skulle skickas), utan en annan (cyklist). Han köper, Tysken säljer (med försäkring!) och hjul landar i Tuttlingen. För att jag brukar ha tur, så kompis ska på semester till Polen (är redan på väg) och skickar på måndag till min andra kompis, som ska till mig (Malmö) på fredag morgon (jag fyller år, och det kommer till mig några gamla vänner från Polen).
Planerar skicka bilder till Tysken, när har mina nya hjul hemma
Visa bilaga 827137Visa bilaga 827138Visa bilaga 827139Visa bilaga 827140