Visa dina Watt

lundatok

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Jag tyckte det var OK inne med nior när man kikade på Netflix och den där enminutaren var rätt trevlig att få som avdelning.

Brukade köra 8-9 st före frukost.

glitch

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Blev ett rätt kul pass idag, Trainerroad "Icey" som kördes ute - finns i lite olika varianter med andra namn beroende på intensitetsnivå. Här var det 5*30 sek sprint på 150% ftp följt av 6 eller 7 minuter subtröskel, i fyra set. Oklart vad som hände sista setet då den plötsligt hade snabbspolat igenom halva intervallen så jag körde vidare bara för att få ihop det. Screenshot_2021-07-26-16-58-46-627_com.garmin.android.apps.connectmobile.jpg

Joem

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Idag har det blåst västanvind hela dagen och nederbörd från annan galax. Passade därför på att köra någon form av FTP-test på ett kortare Zwiftrace. Har knappt kört hårt alls sista tiden så det fanns lite energi i benen. Kul men jobbigt.
C7439A37-566D-4AFF-9B76-746AD2A4AEE7.jpeg

skier

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Screenshot_20210808-205427_TrainingPeaks.jpg

4x4min vo2 idag med en fin downhill som återhämtning mellan varje. Första intervallen var hemsk men sen blev det inte värre, höll ungefär samma effekt alla fyra, börjar återhämta mig så smått efter två veckor med aperol spritz-diet...

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
406w NP i 50 min krävdes för att hålla undan för klungan i Sthlms -cupen på en 4-mannagrupp.
Ja det är hemskt tungt, men vad vägde cyklisten??

Aha det stod det. 342 4.6 wkg.

skulle också velat ha explosivitet, man kan få upp sin NP då. som mått har jag börjat tvivla på NP. Ta bara den där cyklisten, sannolikheten tt den skulle pallat 5.5 i ftp ser jag som låg.

edit: den wattmätaren låter som skräpp. så höga watt i klunga för att hålla 42km/h? Jag plingar i klockan. Inte en chans

Senast ändrad:

Lejon

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Ja det är hemskt tungt, men vad vägde cyklisten??

Aha det stod det. 342 4.6 wkg.

skulle också velat ha explosivitet, man kan få upp sin NP då. som mått har jag börjat tvivla på NP. Ta bara den där cyklisten, sannolikheten tt den skulle pallat 5.5 i ftp ser jag som låg.

edit: den wattmätaren låter som skräpp. så höga watt i klunga för att hålla 42km/h? Jag plingar i klockan. Inte en chans
Kör en tävling, tex som den nämnda, så kommer du förstå att det är skillnad på vilka watt som krävs för att sitta i en jämn, fint cyklande klunga i 42km/h och vad som krävs för att hålla 42 km/h på ett GP-lopp med en lång uppförsbacke, en del kurvor och mycket nedför.…. Det är inte som Zwift när man ska jämföra watt och fart.
Själv pallade jag inte att sitta med förstagruppen utan åkte ner i till slut den tredje lilla gruppen.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Kör en tävling, tex som den nämnda, så kommer du förstå att det är skillnad på vilka watt som krävs för att sitta i en jämn, fint cyklande klunga i 42km/h och vad som krävs för att hålla 42 km/h på ett GP-lopp med en lång uppförsbacke, en del kurvor och mycket nedför.…. Det är inte som Zwift när man ska jämföra watt och fart.
Själv pallade jag inte att sitta med förstagruppen utan åkte ner i till slut den tredje lilla gruppen.
Ja jag får hoppas där är stigning annars är något fel eller rätt beroende på hur man ser det. 42 och 400.
Du är väl inte facit på något heh. Du är froome med kalibrerad mätare.

edit: kollad kartan min bedömning står fast, var är den långa stigningen? Den på 50 meter?. 400 watt är vad en oaero lirare skulle behövt för 42 km/h eller ja det är väl väldigt indiviuellt jag vet ju inte hur det kördes, reagerade mest på att det var i grupp som det kördes. Det är så klart möjligt, jag vet inget om förhållandena.

Dubbel: NP har jag dock börjat tvivla på efter att ha sett proffslopp detta året. Tror inte längre på NP som ett sant mått. Det är helt enkelt inte realistiskt att likställa sprint med uthållighet, och ditt NP ökar oerhört av bra sprints. Om det var så enkelt som NP påskiner att det är skulle man inte delat in cyklister efter olika förmågor såsom sprinters och såna där getter. Bara sätt Cavendish till någon lång stigning och låt honom sprinta in i mål och så har vi rekord...

Senast ändrad:

Lejon

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Ja jag får hoppas där är stigning annars är något fel eller rätt beroende på hur man ser det. 42 och 400.

Du är väl inte facit på något heh. Du är froome med kalibrerad mätare.

edit: kollad kartan min bedömning står fast, var är den långa stigningen? Den på 50 meter?. 400 watt är vad en oaero lirare skulle behövt för 42 km/h eller ja det är väl väldigt indiviuellt jag vet ju inte hur det kördes, reagerade mest på att det var i grupp som det kördes. Det är så klart möjligt.
Som sagt, det är uppenbart att du verkligen inte förstår något om cykeltävlande i praktiken.
(därmed inte sagt att jag vet något om huruvida någon annans mätare är korrekt och kalibrerad, inte heller är jag facit, men jag var åtminstone där och jag tävlar själv och vet skillnaden mellan att ligga i en stor klunga som håller 42 eller köra ett gp med 42 i snitt.)

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Som sagt, det är uppenbart att du verkligen inte förstår något om cykeltävlande i praktiken.
(därmed inte sagt att jag vet något om huruvida någon annans mätare är korrekt och kalibrerad, inte heller är jag facit, men jag var åtminstone där och jag tävlar själv och vet skillnaden mellan att ligga i en stor klunga som håller 42 eller köra ett gp med 42 i snitt.)
Det räcker du kör två personer för att behöva betydligt mindre kraft än solo och de där siffrorna är vad som skulle krävts solo. Kraft bryr sig inte om att det är GP, vad det ens betyder.

ooms

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Det räcker du kör två personer för att behöva betydligt mindre kraft än solo och de där siffrorna är vad som skulle krävts solo. Kraft bryr sig inte om att det är GP, vad det ens betyder.
Du tror inte att själva tävlingsmomentet kan ha en inverkan på hur mycket kraft som behövs, både totalt och fördelat över olika partier på banan? Ex.vis om du kör jämnt i en klunga, eller om det är ryck, inhämtningar, osv.?

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Du tror inte att själva tävlingsmomentet kan ha en inverkan på hur mycket kraft som behövs, både totalt och fördelat över olika partier på banan? Ex.vis om du kör jämnt i en klunga, eller om det är ryck, inhämtningar, osv.?
Varför fikar du mitt i ett cykellopp, du tycker det är rätt tidpunkt?

Nu skrive rjag inte mer här, egentligen ville jag bara slänga ut mina tankar om NP. Att jag inte längre tror på det, då sprints och uthållighet helt enkelt är olika grenar. Angriper inte enskilda, men har även sett det hos proffsen, att man skryter om deras NP ist för deras average. Den enda kraften som har åkt ner i pedaler är average power, ingen har någonsin tryckt ner NP i sina pedaler.

Lejon

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Jag ska hjälpa dig lite på traven: i uppförsbacken när det rycktes på ordentligt satt jag ner och kikade på min dator som visade ungefär 30 kmh men ca 800 watt. Segmentet med backen var knappt en minut och jag hade ungefär 450-550 watt i snitt hela segmentet alla varv. Lägg på några igångdrag etc och även du borde förstå att snittfart är ett dåligt mått på ansträngningen som krävs.
och jag var som sagt rätt dålig i förrgår, behövdes fler watt för att hänga med bra.
Edit: du får mina siffror från tävlingen också så kan du ju räkna och teoretisera och jämföra och se om du fortfarande tror att ViktorLys dator är felkalibrerad (det kanske min också är, vad vet jag?).
1628772859003.png

Senast ändrad:

Lejon

Aktiv medlem
Visa dina Watt

Nu skrive rjag inte mer här, egentligen ville jag bara slänga ut mina tankar om NP. Att jag inte längre tror på det, då sprints och uthållighet helt enkelt är olika grenar. Angriper inte enskilda, men har även sett det hos proffsen, att man skryter om deras NP ist för deras average.
Mycket möjligt att du har en poäng om NP, det kanske inte är ett särskilt bra mått. Jag bara vänder mig emot ditt tvärsäkra och okunniga resonemang i allmänhet.

ViktorLy

Medlem
Visa dina Watt

Nu skrive rjag inte mer här, egentligen ville jag bara slänga ut mina tankar om NP. Att jag inte längre tror på det, då sprints och uthållighet helt enkelt är olika grenar. Angriper inte enskilda, men har även sett det hos proffsen, att man skryter om deras NP ist för deras average. Den enda kraften som har åkt ner i pedaler är average power, ingen har någonsin tryckt ner NP i sina pedaler.
Såhär såg det uppför i en av 2 backar på varvet som vi körde 12 gånger vardera. Sedan trampar man 0w utför beroende var i ledet man sitter. Är det då rimligt att använda average power som mått…
Alltid NP förutom när man kör sustained efforts som intervaller eller TT tävlingar.

Bilagor

• 43227E89-FA7A-460D-AC69-458D85F7E741.png
    43227E89-FA7A-460D-AC69-458D85F7E741.png
    36.3 KB · Besök: 50

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt

Såhär såg det uppför i en av 2 backar på varvet som vi körde 12 gånger vardera. Sedan trampar man 0w utför beroende var i ledet man sitter. Är det då rimligt att använda average power som mått…
Alltid NP förutom när man kör sustained efforts som intervaller eller TT tävlingar.
Sätt dig gör 402 watts i 50 minuter sen kan du fråga dig om NP är rimligt. Lycka till.

Edit: Svaret är: återhämtning.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Lycka till på Vätternrundan =D
Jag cyklar inte ens i lopp. jag kan inget om svenska tävlingar då de inte intresserar mig. Det är knappt att de stora intresserar mig. Som Lejon så snällt har påpekat så kan jag inget om lopp men jag vet allt om watt, i vart fall allt som är värt att veta. Och jag går inte i polemik med enskilda heller. För jag har sett proffsen göra samma sak och CNG-läsarna har helt anammat det, men NP kommer aldrig vara average. Av den enkla anledningen att cyklister är bra på olika saker. En sprintare som Lejon kommer aldrig slå en klättrare..

NP är sprinters våta dröm.

edit: vänta, vänta lite nu! det kan vara bra för att bedöma träningsmängd men inget mer.

Senast ändrad:

Lejon

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Jag cyklar inte ens i lopp. jag kan inget om svenska tävlingar då de inte intresserar mig. Det är knappt att de stora intresserar mig. Som Lejon så snällt har påpekat så kan jag inget om lopp men jag vet allt om watt, i vart fall allt som är värt att veta. Och jag går inte i polemik med enskilda heller. För jag har sett proffsen göra samma sak och CNG-läsarna har helt anammat det, men NP kommer aldrig vara average. Av den enkla anledningen att cyklister är bra på olika saker. En sprintare som Lejon kommer aldrig slå en klättrare..

edit: vänta, vänta lite nu! det kan vara bra för att bedöma träningsmängd men inget mer.
I all välmening: Jag tycker det är synd att du ofta uttrycker dig så trubbigt, plumpt och kategoriskt woodknocker, för du verkar ju egentligen ha en del att tillföra vad gäller vissa områden. Med lite mer ödmjukhet skulle du kunna vara en stor tillgång för forumet istället för ett rött skynke/irritationsmoment som det verkar som att du nu blivit för många.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
I all välmening: Jag tycker det är synd att du ofta uttrycker dig så trubbigt, plumpt och kategoriskt woodknocker, för du verkar ju egentligen ha en del att tillföra vad gäller vissa områden. Med lite mer ödmjukhet skulle du kunna vara en stor tillgång för forumet istället för ett rött skynke/irritationsmoment som det verkar som att du nu blivit för många.
Det är läsarens problem.

d_anders

Aktiv medlem
Visa dina Watt
NP jämfört med medel är i alla fall ett bra mått på hur ojämn belastning man har haft. Om du t ex försöker testa ditt max på 60 minuter och NP blir avsevärt högre än medel så skulle du troligtvis egentligen ha kunnat prestera ett bättre medel om du hade paceat bättre / haft bättre yttre förutsättningar osv.

Manurhin2

Aktiv medlem
Visa dina Watt

Men vi försökte ju styra upp att en kass sprinter(Lejon) och en allmänt kass(hm) skulle cykla mot dig(proffsklättrare).
Problemet var ju att du stoppade huvet i sanden i en vecka, var i dålig form, mm , mm.
Häromdagen skrev du att du var i bra form, det kanske är dags nu?

Joem

Aktiv medlem
Visa dina Watt

..och det du inte vet, vet du ändå för det är inte värt att veta. Vet hut.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
..och det du inte vet, vet du ändå för det är inte värt att veta. Vet hut.
nej nej nej så där fungerar det nog inte riktigt.
Jag bryr mig om kraft i så mån att jag imponeras av den största av krafter, för att veta vilka som är de största måste man även ha koll på de minsta och alla däremellan men dessa senare är så att säga inte mitt huvudfokus. Vi har varit igenom det här. Men övriga tävlingar än där den största kraften framträder med allt vad det innebär på den svenska marknaden och i övriga världen bryr jag mig inte om. De flesta är bara brus, bryr mig inte om brus, vill ha extremvärden.

Jag förstår att människor har egon och att de vill mäta sina egon emot varandras men nu pratar jag helt och hållet om kraften. I väldigt stora drag har jag kommit fram till att tävlingar egentligen bara är en fråga om när den bästa cyklisten sover eller är frånvarande av annan anledning och en sådan vinst är inget jag kan hylla, varken hos mig själv eller hos andra. Det är därför jag storhyllar OS och andra stora (de största) evangemang och verkligen fascineras men samtidigt inte kunde brytt mig mindre om flera sporter övriga tid. Och om kraften kan jag saker. Nu har jag dock förstått så mycket efte rmina år på Happy att fart och kraft är åtskiljda och nu säger Lejon (som är bäst) átt man måste förstå svenska lopp för att uttala sig om dem och då är det kanske den aspekten (fartaspekten) som spökar.

Generellet sett --> så underskattar människor hur mycket lättare allt är så fort man kör med någon annan och detta gör de flera varv runt banan så att säga (de underskattar något oerhört). Jag är en soloartist så jag vet, men de flesta har ingen koll. Ensamhet och gemenskap är som natt och dag.

Ja ni får såklart tycka och tro vad ni vill men jag tror vad jag vet.

edit: Gällande NP har jag varit övertygad ett längre tag, jag använder det dock i träningen men jag tror inte längre (eller det har jag aldrig trott för är ingen sprinter) att det är vad jag skulle kunnat hålla under steady-state. Det är ganska enkelt att komma till den slutsatsen om man bara vet att människor skiljer sig åt i explosivitet. Att säga att NP funkar (likadant hos en högexplosiv som hos en uthållig) är såklart bara trams.

Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Kan det vara så att det är skillnad på att cykla en gullig motionsrunda med välvilliga medcyklister där man hjälps åt med framdriften, och att cykla en tävling där någon i slutänden ska stå som vinnare?

Jag kan mycket lite om cykeltävling, men har förstått det som att ju högre upp man kommer desto mer ryckigt tenderar det att bli - då skenar NP all världens väg i jämförelse med avg.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt

Kan det vara så att det är skillnad på att cykla en gullig motionsrunda med välvilliga medcyklister där man hjälps åt med framdriften, och att cykla en tävling där någon i slutänden ska stå som vinnare?

Jag kan mycket lite om cykeltävling, men har förstått det som att ju högre upp man kommer desto mer ryckigt tenderar det att bli - då skenar NP all världens väg i jämförelse med avg.
Nej.

Alla fyra i en grupp är måna om att hålla undan storklungan.Eller du menar att taktiskt smarta cyklister börjar battla i en sådan situation, kanske börjar köra intervaller mitt i tävlingen? Tycker jag låter oerhört korkat.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Jag ska se om jag pallar hålla 40km/h solo en längre tid, vet dock inte hur jag ska göra med stoppskyltar och så. Aja. jag kan såklart bara vara oerhört aero utan att veta om det. Vad vet jag.

Det var dock mer kuperat än jag trodde initialt så kanske har med det att göra..

Lejon

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Nej.

Alla fyra i en grupp är måna om att hålla undan storklungan.Eller du menar att taktiskt smarta cyklister börjar battla i en sådan situation, kanske börjar köra intervaller mitt i tävlingen? Tycker jag låter oerhört korkat.
Återigen: du ger ett bestämt svar men sen medger du alltså att du inte vet hur det går till egentligen.
(ledtråd: ofta, som tex i tävlingen i förrgår som varit på tal här, går det ryckigt och hårt från början och ganska länge, sen kanske det går jämnare en stund i gruppen som kommit loss och man kanske samarbetar liiite, men när målet närmar sig kommer det stötas och ryckas igen eftersom några tror/vet att de har större chans att vinna om det spricker av i ännu mindre grupper. Tiden med jämn ansträngning är liten. Även om man samarbetar blir det ofta snarare ”samarbete” eftersom alla vill maska/mörka litegrann för att spara sig till senare, helst kanske utan att de andra märker det, eller så bluffas trötthet etc. Anledningen är givetvis att ingen tävlar för att få högsta medeleffekt utan för att komma först över mållinjen. Givetvis orsakar dett ganska ofta att gruppen som kommit loss blir inhämtade i onödan på slutet.)

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt

Återigen: du ger ett bestämt svar men sen medger du alltså att du inte vet hur det går till egentligen.
(ledtråd: ofta, som tex i tävlingen i förrgår som varit på tal här, går det ryckigt och hårt från början och ganska länge, sen kanske det går jämnare en stund i gruppen som kommit loss och man kanske samarbetar liiite, men när målet närmar sig kommer det stötas och ryckas igen eftersom några tror/vet att de har större chans att vinna om det spricker av i ännu mindre grupper. Tiden med jämn ansträngning är liten. Även om man samarbetar blir det ofta snarare ”samarbete” eftersom alla vill maska/mörka litegrann för att spara sig till senare, helst kanske utan att de andra märker det, eller så bluffas trötthet etc. Anledningen är givetvis att ingen tävlar för att få högsta medeleffekt utan för att komma först över mållinjen. Givetvis orsakar dett ganska ofta att gruppen som kommit loss blir inhämtade i onödan på slutet.)
Har faktiskt lärt mig ifrån Zwift. Ni underskattar Zwift.

Men om jag ska h öfta här nu, efter jag fick högprofilhjul och bättre cykel går kanske 40km/h (plant) med 250-260 watt för mig. Hmm. Ja men det var inte plant. Plant är typ < 1000 meter per 100km.

Sen sista: enligt en källa härifrån som jag reagerade emot !) ska de bästa klara 40km/h med 200 watt!! Det tror jag dock inte på men halva vägen till 300 watt bör man klara 40km/h med.

Joem

Aktiv medlem
Visa dina Watt
nej nej nej så där fungerar det nog inte riktigt.
Jag bryr mig om kraft i så mån att jag imponeras av den största av krafter, för att veta vilka som är de största måste man även ha koll på de minsta och alla däremellan men dessa senare är så att säga inte mitt huvudfokus. Vi har varit igenom det här. Men övriga tävlingar än där den största kraften framträder med allt vad det innebär på den svenska marknaden och i övriga världen bryr jag mig inte om. De flesta är bara brus, bryr mig inte om brus, vill ha extremvärden.

Jag förstår att människor har egon och att de vill mäta sina egon emot varandras men nu pratar jag helt och hållet om kraften. I väldigt stora drag har jag kommit fram till att tävlingar egentligen bara är en fråga om när den bästa cyklisten sover eller är frånvarande av annan anledning och en sådan vinst är inget jag kan hylla, varken hos mig själv eller hos andra. Det är därför jag storhyllar OS och andra stora (de största) evangemang och verkligen fascineras men samtidigt inte kunde brytt mig mindre om flera sporter övriga tid. Och om kraften kan jag saker. Nu har jag dock förstått så mycket efte rmina år på Happy att fart och kraft är åtskiljda och nu säger Lejon (som är bäst) átt man måste förstå svenska lopp för att uttala sig om dem och då är det kanske den aspekten (fartaspekten) som spökar.

Generellet sett --> så underskattar människor hur mycket lättare allt är så fort man kör med någon annan och detta gör de flera varv runt banan så att säga (de underskattar något oerhört). Jag är en soloartist så jag vet, men de flesta har ingen koll. Ensamhet och gemenskap är som natt och dag.

Ja ni får såklart tycka och tro vad ni vill men jag tror vad jag vet.

edit: Gällande NP har jag varit övertygad ett längre tag, jag använder det dock i träningen men jag tror inte längre (eller det har jag aldrig trott för är ingen sprinter) att det är vad jag skulle kunnat hålla under steady-state. Det är ganska enkelt att komma till den slutsatsen om man bara vet att människor skiljer sig åt i explosivitet. Att säga att NP funkar (likadant hos en högexplosiv som hos en uthållig) är såklart bara trams.
Imponeras du mer av en tjugondeplats där personen har ett snitt på låt säga 360 watt än förstaplatsen vars snitt är 250 watt? Om ja. Hur beaktas detta om den tjugonde i mål väger 90 kg och den som kom först bara väger dryga 60 kg?
Jag ska se om jag pallar hålla 40km/h solo en längre tid, vet dock inte hur jag ska göra med stoppskyltar och så. Aja. jag kan såklart bara vara oerhört aero utan att veta om det. Vad vet jag.

Det var dock mer kuperat än jag trodde initialt så kanske har med det att göra..
om du klarar att hålla 40 km/h ”en längre tid”, blir du då mer imponerad av dig själv om du under denna tid har ett snitt på 300 w jmf med ett snitt på 200 w för samma fart?

Kan du inte lägga upp någon prestation du gjort och även du bidra lite till tråden i form av data? Något KOM, zwiftrace, irl-träning. Vad som helst. Tråden heter ju ändå ”visa dina watt”.

Lejon

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Har faktiskt lärt mig ifrån Zwift. Ni underskattar Zwift.

Men om jag ska h öfta här nu, efter jag fick högprofilhjul och bättre cykel går kanske 40km/h (plant) med 250-260 watt för mig.
Nu vet jag inte vilka ”ni” är, men jag varken underskattar eller överskattar Zwift.
Jag kan inte mycket om Zwift, därför låter jag bli att säga något tvärsäkert om det.
Jag pratar om något annat - tävling utomhus med verkliga konkurrenter, verklig vind, verkliga vägar etc. Inte samma sak som en miljö i datorn, så mycket vägar jag ändå säga. Vad som är svårast, rättvisast osv är en annan diskussion.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Imponeras du mer av en tjugondeplats där personen har ett snitt på låt säga 360 watt än förstaplatsen vars snitt är 250 watt? Om ja. Hur beaktas detta om den tjugonde i mål väger 90 kg och den som kom först bara väger dryga 60 kg?

om du klarar att hålla 40 km/h ”en längre tid”, blir du då mer imponerad av dig själv om du under denna tid har ett snitt på 300 w jmf med ett snitt på 200 w för samma fart?

Kan du inte lägga upp någon prestation du gjort och även du bidra lite till tråden i form av data? Något KOM, zwiftrace, irl-träning. Vad som helst. Tråden heter ju ändå ”visa dina watt”.
Menar såklart w/kg. Ett mått som jag förresten tror mer och mer på. Tidigare har jag alltid köpt ert snack om att det bara håller uppåt men det är inte vad jag har sett, det är inte alls vad jag har sett. För mig verkar det som att wkg är absolut kung.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Nu vet jag inte vilka ”ni” är, men jag varken underskattar eller överskattar Zwift.
Jag kan inte mycket om Zwift, därför låter jag bli att säga något tvärsäkert om det.
Jag pratar om något annat - tävling utomhus med verkliga konkurrenter, verklig vind, verkliga vägar etc. Inte samma sak som en miljö i datorn, så mycket vägar jag ändå säga. Vad som är svårast, rättvisast osv är en annan diskussion.
Skulle säga att Zwift är överlägset på alla sätt. När man ser lirare trycka ut 380 watt i 50 minuter (på 65kg) får man perspektiv.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa dina Watt
Överlägset? En som tränar jättemycket Zwift blir såklart bra på Zwift. Men han blir inte automatiskt lika bra på utomhuscykling. Sen vad man VILL vara bra på är en annan sak….
Du skulle blivit pulveriserad av någon som gör de watten. Haha. Ingen svensk skulle kommit ifrån en sådan fejd annat än med morahästen i famnen och gråtandes. Herregud det är för fan 6wkg i en timme. Säger du annat har du storhetsvansinne.

Nu är jag dock inte hederlig, för det är den BÄSTA på Zwift, men jag kan lova er att samtliga svenskar skulle ha blivit smiskade av sämre än så. Anledningen att jag tokhyllar Zwift är att hela världen samlas där. Men han som gör de watten är inte ens med i de största tävlingarna om jag har förstått saker rätt.

Men ja jag vet inte om jag någonsin kommer lajka svenska tävlingar, allting är plant och jag har ingen chans ändå. Då får Lejon ta dem. Eller ja nästa tävling då, för nu är han inte i form.

Edit: va in i hela, det heter inte "morahästen", heter dalahästen!

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer