Det var någon längre upp i tråden som efterlyste dåliga watt, så here we go...
Först, fattar helt enkelt ingenting. Är visserligen ny på cykeln, en sommars relativt seriös träning enbart men gått bra på de träningstävlingar jag ställt upp i, nu senast topp fem i en rätt stark uppställning på ca 40 killar. Vi snittade 39 km/h och jag fick mycket ryggdunkningar för bra cykling. Kände mig som en kung. Jag gör inte bort mig när jag cyklar med klubbens starkingar tvärtom, plockar dom ibland på skyltspurter osv. Cyklar jag själv snittar jag nästan aldrig under 32 km/h.
Tänkte att cykling är nåt att satsa på så jag investerar i en Stages. Provat den nu och vill typ sälja cykeln. :-(
Resultaten.
1 sek: 11,63 watt/kg
15 sek: 10,29 watt/kg
1 min: 5,51 watt/kg
5 min: 3,79 watt/kg
20 min: 3,05 watt/kg
Om jag jämför med den där listan som kopplar watt/kg till olika kategorier i det amerikanska tävlingssystemet så är detta rent katastrofala siffror. Två saker: jag har varit sjuk i en vecka och det här är första passet på nästan två veckor och jag kunde bara köra på lilla klingan fram då min Di2 behövde laddas och ville inte växla fram. Ursäktar mig inte, fattar att watt inte ljuger men frågar er som kan om framförallt att bara köra med lilla klingan kan påverka negativt?
Ok, antar att jag får skämmas en stund, bryta ihop och komma igen.