earnstrom skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Supertramp är ju väldigt inte på max-spurter,
> och då spelar ju hans argument roll. Jag är
> intresserad av 30s och uppåt, så jag klarar mig
> bra.
Jag menade när man vill använda Wattmätaren som pace. Tex om man vill ha hjälp att ligga och köra på jämn nivå motsvarande ftp. Eller om man kör i grupp och tar förningar, då brukar (brukade) jag bestämma mig för en lagom nivå som jag försöker hålla. Men då ger 30sek filter lite för lång eftersläpning. Men det funkar ju med PT och 10 sek filter också, fast inte riktigt lika bra. Man får titta några sekunder extra på displayen och göra sitt eget medelvärde i skallen.
Och jag har faktiskt sysslat med "vanlig" cykling, distanspass, VO2-träning etc. Maxspurter har jag bara lekt lite med senaste året efter jag fått problem med hjärtat och pulsrusningar. Men när jag kör maxspurter tittar jag inte på Wattmätaren över huvud taget, det klarar jag inte av. Bara efter i så fall vid ev. analys. Men då är PT:s världen OK. Nogrannheten hos PT är det inget fel på, den mäter 60 ggr per sekund tror jag så genomsnittet blir korrekt. Men om man kör 10 sek filter på cykeldatorn så varierar effekten +/- ca 15 Watt även på trainer. Med Vector ligger effekten +/- ca 2 Watt på trainer.