Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
lundatok sa:Ja, enbensdrillar är nog inte dumt. Kör du någon rehab/styrka vid sidan av?
Henrik_E sa:Tan ju tillägnas att inte ens Wiggins inte höll sin FTP när han slog timmrekordet.
JT sa:Henrik_E sa:Tan ju tillägnas att inte ens Wiggins inte höll sin FTP när han slog timmrekordet.
Påstår man det så förstår man nog inte vad FTP är.
Själva definitionen av FTP är ju exakt det snitt man har på timmen. Det kan inte bli mer exakt än så.
Ja, kanske lite styrka för att jämna ut benen skulle funka?Jeppe_E sa:lundatok sa:Ja, enbensdrillar är nog inte dumt. Kör du någon rehab/styrka vid sidan av?
Rehab ja, styrka nej :) Kanske vore ide att börja med det nu när man inte har ont längre.
geologen sa:FTP är egentligen, om man ska vara petig, olika för varje situation. Man har en FTP i tempoställning, en FTP på räsern ute, en FTP inomhus på testcykel på låg kadens, osv.
geologen sa:FTP är egentligen, om man ska vara petig, olika för varje situation. Man har en FTP i tempoställning, en FTP på räsern ute, en FTP inomhus på testcykel på låg kadens, osv.
Daniel_S sa:Man kan mycket väl hävda att Wiggins körde timrekordet på högre effekt än FTP, om han mäter FTP med en annan metod än 1h test (...inomhus, på den höjden, med den vilan, i den ställningen osv...)
NickeB sa:Åh nej! Menar ni att W FTP inte är en exakt vetenskap?!! Men... nej...... nu har jag suttit o följt den här tråden i åratal, med ibland skräckblandad förundran över hur stark en del är, och blivit nästan torterad i watt-träningens suveränitet, och funderat starkt på en watt-mätare, så släpper ni den här bomben! Att FTP-watt inte är en konstant, utan kan släpa hit o dit beroende på status i knopp/kropp nästan som (gud förbjude).............puls. Är det det ni verkligen menar?
Jag har blivit itutad att puls är trubbigt och går inte att träna efter.
Medan watt är exakt och är det enda sätt det går att träna på.
Är det redan fredag?
NickeB sa:Åh nej! Menar ni att W FTP inte är en exakt vetenskap?!! Men... nej...... nu har jag suttit o följt den här tråden i åratal, med ibland skräckblandad förundran över hur stark en del är, och blivit nästan torterad i watt-träningens suveränitet, och funderat starkt på en watt-mätare, så släpper ni den här bomben! Att FTP-watt inte är en konstant, utan kan släpa hit o dit beroende på status i knopp/kropp nästan som (gud förbjude).............puls. Är det det ni verkligen menar?
Jag har blivit itutad att puls är trubbigt och går inte att träna efter.
Medan watt är exakt och är det enda sätt det går att träna på.
Är det redan fredag?
När du säger Triathlon SM, menar du SM som i elitklassen eller menar du RM som i mastersklass?crilee sa:Hur ser en typisk vecka ut för er som trycker ut dom här sjuka watt talen?
Jag har kört Trainerroad program ett tag nu, men tycker att det redan börjar bli knepigt då många av passen blir utbyta mot utomhuscykling.
Skulle vilja ha typ 2 grymma ganska korta Trainer pass i veckan och köra 2 lite längre pass utomhus.
Funtat på ett typ 40/20 pass och ett 4X5 pass på trainern . Och ett 6 mila tempo pass utomhus samt ett MTB pass per vecka.
Jag har som mål att planera mig i den övre halvan på olympisk och sprint triathlon SM. Samt 2 MTB lopp.
chrhar sa:Från gårdagens gnetpass.
eiskall sa:Riktigt galet.
Var du slut efter två timmar, eller kunde du har fortsatt en stund till? :)
mhenry sa:Jahapp, det var inte särskilt länge man fick vara stolt över sina siffror. 10 procent mer effekt än mitt tvåtimmarspass igår. Kudos! :)
chrhar sa:mhenry sa:Jahapp, det var inte särskilt länge man fick vara stolt över sina siffror. 10 procent mer effekt än mitt tvåtimmarspass igår. Kudos! :)
Esh då, siffror går inte att jämföra så. Du är säkert lättare dessutom :-)
sambra sa:Snygga siffror!
selleman sa:Känslan av att ha haft sin formtopp i februari..Idag 20 min @ 427watt, en klen tröst är att det är samma w/kg (4.6) som mitt rekord. Det var så pass illa under magsjukan att man började ana sina magrutor i spegeln. Ett par helger till sen är jag nog tillbaka i min aeroform.
Fina siffror ni levererar!
Kudos sa:selleman sa:Känslan av att ha haft sin formtopp i februari..Idag 20 min @ 427watt, en klen tröst är att det är samma w/kg (4.6) som mitt rekord. Det var så pass illa under magsjukan att man började ana sina magrutor i spegeln. Ett par helger till sen är jag nog tillbaka i min aeroform.
Fina siffror ni levererar!
Vad har du för wattmätare?