Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
robbobhob sa:Kan hålla med. Beställde faktiskt till hål för dragning av kabeln via nedre ramröret men det var för tight vid dämparinfästningen så det funkade inte.
robbobhob sa:Så var fulkinesen klar och provcyklad, dock bara asfalt än så länge.
Ram från Tantan
Gx eagle drivlina
Fox dämpare fram och bak med scott twinlock
Sram Level t bromsar
Dt350 nav med crest fälgar
3t stam och styre
Stolpe och sadel i kina- karbon
lukas_holm sa:Är det någon som har köpt något från Kina i närtid? Hur fungerar det med tull och moms? Vad ska man räkna med för procentsatser?
Jag funderar nämligen på att bygga mig en modern racer med skivbromsar och högprofilhjul. Jag tänker mig en Dengfu R10 ram och Yishun hjul med 55 mm djupa asymmetriska fälgar, ASD55C-TLR-DISC. Vad tror ni om det?
lukas_holm sa:Är det någon som har köpt något från Kina i närtid? Hur fungerar det med tull och moms? Vad ska man räkna med för procentsatser?
Jag funderar nämligen på att bygga mig en modern racer med skivbromsar och högprofilhjul. Jag tänker mig en Dengfu R10 ram och Yishun hjul med 55 mm djupa asymmetriska fälgar, ASD55C-TLR-DISC. Vad tror ni om det?
Du glömde några saker i din kalkyl.emmer sa:Vägde gamla ramen fem kilo? Det måste ha varit massivt stål i den :-)
Örjan Lax sa:Du glömde några saker i din kalkyl.emmer sa:Vägde gamla ramen fem kilo? Det måste ha varit massivt stål i den :-)
Missade hjulen :-) men visst måste din ram väga något?stefank sa:Örjan Lax sa:Du glömde några saker i din kalkyl.emmer sa:Vägde gamla ramen fem kilo? Det måste ha varit massivt stål i den :-)
Som hjulen t.ex. Och 12kg minus 8.5kg är 3.5kg ;)
Men, gamla ramen var aluminium, redigt tjock sådan dock.
emmer sa:Missade hjulen :-) men visst måste din ram väga något?
saarela sa:Sjukt snygg!
Vilken ram är det?
robbobhob sa:Ca 25 000kr. Men då är gaffel och dämpare begagnat. Bromsarna köpte jag även de begagnat men dom var avplockade från en ny cykel.
Manofmanymissions sa:Jag har köpt två ramar i år. En kom för en månad sen ungefär. Ingen tull eller moms.
stefank sa:emmer sa:Missade hjulen :-) men visst måste din ram väga något?
Sant, jag gjorde också en räknegroda där.
saarela sa:Sjukt snygg!
Vilken ram är det?
Den här: http://www.velobuild.com/cx-002-carbon-fiber-disc-brake-cyclocross-frame_p0027.html
Hjulen är de här: http://www.velobuild.com/road-amp-c...ake-carbon-deep-38mm-width-23-25mm_p0054.html
Tycker att det ser ut som en moddad m06. Inte riktigt samma geometri dock.landen sa:Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?
barbaresco sa:Ser fint ut - har ramen hål för skärmar både fram och bak?
Undrar samma, men kommer vänta med att köpa alle till i vår eftersom de ska börja med ny ht ram då med modern geo och boost (frågade).landen sa:Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?
miklax sa:Tycker att det ser ut som en moddad m06. Inte riktigt samma geometri dock.landen sa:Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?
:)Jeppe_E sa:miklax sa:Tycker att det ser ut som en moddad m06. Inte riktigt samma geometri dock.landen sa:Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?
Finns ju vääääldigt många katalogramar som påminner om varandra. Rent generellt, så ryms Happyiters omvärldsbild av Kinaramar i en ganska liten låda :)
miklax sa::)Jeppe_E sa:miklax sa:Tycker att det ser ut som en moddad m06. Inte riktigt samma geometri dock.landen sa:Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?
Finns ju vääääldigt många katalogramar som påminner om varandra. Rent generellt, så ryms Happyiters omvärldsbild av Kinaramar i en ganska liten låda :)
Jag är helt säker på att du har rätt.
Det är ganska svårt att se vad som finns förutom från de kända leverantörerna, Ali och chinertown.
Var hittar man dylik info? Är det kinesiska som gäller?
miklax sa:robbobhob sa:Ca 25 000kr. Men då är gaffel och dämpare begagnat. Bromsarna köpte jag även de begagnat men dom var avplockade från en ny cykel.
Manofmanymissions sa:Jag har köpt två ramar i år. En kom för en månad sen ungefär. Ingen tull eller moms.
Vad tycker ni om era fs029:or? Tänkte plocka ihop något till nästa år och funderar på fs029 eller m06.
Jeppe_E sa:miklax sa::)Jeppe_E sa:miklax sa:Tycker att det ser ut som en moddad m06. Inte riktigt samma geometri dock.landen sa:Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?
Jag är helt säker på att du har rätt.
Det är ganska svårt att se vad som finns förutom från de kända leverantörerna, Ali och chinertown.
Var hittar man dylik info? Är det kinesiska som gäller?
Ali? Som i Aliexpress/alibaba? Det är ju kinesiska ebay. Så de är inte leverantörer.
Jo, det finns ju det att välja på. Open frame enligt generisk spec, open frame med egen spec eller closed frame med egen spec.NickPick sa:Tydligen ska den nya allebiken ha egen form som dom har köpt typ.
landen sa:Någon som vet vilken fulkines det är Allebike numera sätter sina klistermärken på?