VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

Som sagt, regn är inte så hemskt som man tror. Blev 10 mil igår, lite regn och inte så varmt.

Körde med kolfiberfälgar och det funkade helt ok att bromsa, så det blir kolfiber om en vecka för mig - oavsett väder(nästan).

Oops tredje sidan, inte bra, dags att bumpa igen!

Som finns att läsa i en annan tråd så körde stora delar av Gbg Sub8 gäng en liten nätt 17 mils tur med just över 36 i snitt tillsammans med Leos Conti-gäng.
Personligen hade jag inte någon av mina bättre dagar på cykeln utan tyckte det var jobbigt nästan från början till slutet, får ta med mig att man inte släppte klungan och orkade snurrade med i belgaren hela tiden ändå.
Bättre är att resten av gänget ser ut som stålmän och körde de 17 milen med ett leende på läpparna, de känns tryggt inför nästa helg! Bra kört, Patric, Jonas, Sven, Enar och Ulrik!

Synd bara att vi fortfarande ser ut som ett gäng amatörer, framför allt tillsammans med Conti och Team Anvil och SportGPS (snygga dräkter!) som körde med oss ett litet tag. Nåväl förhoppningsvis så är det någorlunda löst till veckan.

/Stefan - känner mig extra gammal ikväll....

På Östkusten körda Tournord och undertecknad en sista genomkörare på 15 mil med CTT gænget utanför. Kanonarrangemang av "Hoven"-CTT, fina vägar, och rejält med Tempo i slutet (inklusive en nära döden upplevelse med en svart Saab 9000 som drag rätt in i klungan då vi körde Belgiskt i 50+).

Det rycktades om ett rullsnitt runt 36 men viktigare var att benen svarade bra för oss bägge och vi höll flaggan i topp när Monster-Fredrik o Co bombade på i slutet...

Ser fram emot helgen,

ses på Fredag..

Sporty

SteffoN skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Synd bara att vi fortfarande ser ut som ett gäng
> amatörer, framför allt tillsammans med Conti och
> Team Anvil och SportGPS (snygga dräkter!) som
> körde med oss ett litet tag. Nåväl
> förhoppningsvis så är det någorlunda löst
> till veckan.
>

Kanske läge och ta med ett gäng smileygubbe-klistermärken till på lördag :)?

Kläderna - fan! Skickades från England förra fredagen. 2 pers vill att jag skikcar dom, packar dom direkt och lägger på lådan om dom kommer imorgon.

Som Steffo skrev körde vi 17 mil idag här i Götet. Vi körde belgiskt och det rullade på fint i ganska hårda vindar. Jag tyckte det var hur lugnt som helst. I dryga 3 timmar körde vi i ett snitt på 40.4 km/h och i dryga 1 timme körde vi med ett snitt med 37.4 km/h tror jag det var. Precis dom farterna vi skall köra i på VR. Som Steffo skrev så såg vi starka ut (trots att vi ser ut som tomtar utan enhetliga kläder)i sub8 gänget.

Imorgon drar jag ut på en lugn 15 milare, tisdag mjölksyrepass och sedan blir det vila hela veckan.

Patric

Att vila efter en belgisk kedja är inte lätt, nä. Vi har tränat på det i klubben och försökt hitta något som fungerar. De tre senaste åren har jag cyklat belgiskt runt vättern, men bara de två senaste har jag haft vett att vila när jag blivit trött. Lösningen är nog att vara flera samtidigt som vilar. Eftersom rullen inte är lika fin efter 2,5 m lucka måste man ju hjälpas åt att dra i svansen.

Ett problem med belgisk kedja är att alla kommer att ta lika mycket vind. Även om alla har tränat hårt är vi ojämnt starka i sub8klungan och vissa kommer att bli trötta när andra fortfarande är pigga. Det måste vara helt ok att några i klungan ligger och vilar ihop så att de kan komma tillbaka starka. Man ska inte späka sig så hårt att man blir tvungen att släppa, det förlorar hela klungan på. Jag tror att det här är en nyckel för att vi ska lyckas på lördag. Ofta märks det tydligt vilka som ligger i farozonen att behöva släppa. Det är nog bra om vi på ett snällt sätt uppmuntrar varandra att vila lite då, gärna flera samtidigt. När farten går ned på västsidan kan vi toppa laget med en motor av de starkaste. Håller paprikan med?

Senast redigerad av en moderator:
Jag håller med, inhen tjänar på att vi tappar folk längs vägen. Bättre att man vilar lite och kommer tillbaka. 30 mil är långt och vi kommer alla få våra dalar coh då måste vi vila. Jag har sett många starka cyklister få paltkoma och bli tvingade till lite vila, dricka och äta lite i lugn och ro för att sedan komma tillbaka och hjälpa klungan rulla fram.

En sak vi måste tänka på är att snabbledet alltid rullar i lä. Vi kommer låsa klungan och byta riktning vid behov.

Igår körde vi bra i den belgiska klungan och återigen visade det sig hur viktigt det är att vi inte kör ryckigt ALLA måste se till att köra fort men jämnt!

I backarna kommer vi också låsa klungan till tvåpar. Viktigt är dock att man kör på en bit upp i backen så dom längre bak slipper bromsa i botten av backen och tappa fart. På toppen rullar vi fortsatt i tvåpar i typ 100 meter innan vi börja rulla så, det inte finns folk som befinner sig i backen när farten höjs - ni förstår säkert alla att det inte blir kul att axa upp till 40 km/h om man inte är över krönet.

Vid rondeller och korsningar tar vi det lugnt (ge alla plats). Efter en korsning eller rondell väntar vi med att axa så alla är igenom, det blir satans ryckigt och oroligt om dom sitter först drar på innan alla är igenom, alla bakom måste då spurta för att komma ikapp - onödigt!

Är det inte backe eller motvind skall vi hålla minst 42 km/h i det snabbare ledet och ca 2 km/h i långasammare i det långsamma ledet. Hellre snabbare på platten och långasammare i backarna, det är sällan man släpper på platten men destu oftare att man tappar i backarna!

Idag fegade jag lite. Jag körde bara 10mil med ett snitt på 32 km/h, tyckte det räckte då det blev totalt nästan 19 mil igår. Nu är det bara ett mjölksyre pass kvar innan lördagens spektakel.

Det enklaste är att den som vill in, säger till siste man typ "Paprikan jag vill in nu", jag släpper då in grindvakten och denna tidigare grindvakt ger mig signal när han är i höjd med mig att jag kan rulla ut i snabbledet. enkelt och inga missförstånd uppstår. Om alla är observanta hela vägen sker inga olyckor.

Likadant när man tänkt sig bli grindakt för att man vill vila. I tid förbereder man personen framför att man inte tänkt sig gå ut i snabbledet, personen framför vet vad som gäller när man kommer längst bak i långsamma ledet. Det är INTE kul att man inte uppfattat detta och måste dra på en spurt för att täppa den lucka som den nya grindvakten lämnar efter sig.....

axat från debatten om belgisk klungkörning som pågår i tidigare nämnda tråd.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1426212/page=2

Jönköping - några tankar..efter vår nära döden upplevelse på Bålsta passet i Söndags..

Den stora risken förutom att vi tappar tempo, är säkerheten. Vi diskuterade detta lite under Söndagens Bålsta runda med CTT-Sthlm och tankarna gick ungefär..

- Växeldragning/bred klunga blir svårt
- En risk är vid gult ljus, de första i klunga får grönt, mitten gult och de sista chansar...?! (de borde inte men det är ganska vanligt)

Kan det vara en idé att:
1) Köra singel-led, och låsa leden mao 1-2 gubbar drar igenom stan - ca 38-40km/h
2) Dela klungan i 2 grupper a ca 10-15 man (för säkerheten - alla kommer igenom trafikljusen)
3) Lägga de starkaste (Patrik o Co) i sista klungan för rullande återsamling direkt efter Jönköping

Förhoppningsvis skall klungorna kunna ligga nära varandra men på sättet ovan garanterar vi en återsamling, de tröttare där framme vill ha hjälp av de starkare bakom, de starkare har inga problem att komma ikapp..

/Sporty

Sporty skrev:
> Jönköping - några tankar..efter vår nära
> döden upplevelse på Bålsta passet i Söndags..
>
> Den stora risken förutom att vi tappar tempo, är
> säkerheten. Vi diskuterade detta lite under
> Söndagens Bålsta runda med CTT-Sthlm och
> tankarna gick ungefär..
>
> - Växeldragning/bred klunga blir svårt
> - En risk är vid gult ljus, de första i klunga
> får grönt, mitten gult och de sista chansar...?!
> (de borde inte men det är ganska vanligt)
>
> Kan det vara en idé att:
> 1) Köra singel-led, och låsa leden mao 1-2
> gubbar drar igenom stan - ca 38-40km/h
> 2) Dela klungan i 2 grupper a ca 10-15 man (för
> säkerheten - alla kommer igenom trafikljusen)
> 3) Lägga de starkaste (Patrik o Co) i sista
> klungan för rullande återsamling direkt efter
> Jönköping
>

Ja, det kan vara ngt att låsa leden. Förra året blev det lite rörigt genom Jönköping men vi fastnade aldrig för ngt rödljus. Vet inte om jag någonsin sett ett rödljus i Jönköping under de 5 ggr jag tidigare cyklat VR men jag kanske iofs bara har haft flax med det :)?
Iaf, jag tror och hoppas inte att trafikljus ska bli ngt problem genom Jkpg, däremot är rondellerna, refuger och annat där ett skäl till att köra kontrollerat och kanske med låsta led och bara "rulla igenom" stan med god fart.

Sporty, bra tankar. Singelled, nja, det brukar ta en del tid att formera sig till belgisk igen och vi vill ha dragspelseffekter.

Fungerar allt som det skall avgör personerna längst fram om man skall låsa leden till tvåpar. Detta gäller i backar, korsningar, rödljus, rondeller odyl. Man skall inte vara rädd att låsa leden, bättre att göra det en gång för mycket än en gång för lite då man i stökiga trafiksituationer hakar av folk om man rullar fram för fort.

Vi skall som sagt köra ruskigt fort runt sjön, men vi skall göra det med huvudet och ju fler vi är som hjälps åt ju bättre blir det för alla.

Ju fler "regler" som är klart för gruppen före start ju bättre kommer den belgiska klungan fungera. Just därför är samlingen på fredag viktig (McD kl 20)! Vi ses där!

Patric

Det verkar som pusselbitarna faller på plats.

Men det har varit lite fram och tillbaka vad gäller stoppen. Vilka stopp är det vi planerar? Är det samma som CTT 7.30, dvs:

1. Gränna (P-ficka efter den långa uppförsbacken ur Gränna)
2. Snabbdepån exakt 5,2km från ordinarie Fagerhultsdepå
3. Karlsborg, kort stopp direkt efter vänstersvängen in på Strandvägen

Sen ett helt oseriöst inlägg (riktat till er som brukar raka):

Om man skall raka benen, så de är lena och fina till vättern? Måste det göras på morgonen eller är det ok några dagar innan?

Sitter här och velar kring hur mycket energi resp vätska jag ska packa med mig runt sjön. Hur gör ni andra - hur mycket tänker ni ta med er?

/Mattias

Paprikan skrev
"Sporty, bra tankar. Singelled, nja, det brukar ta en del tid att formera sig till belgisk igen och vi vill ha dragspelseffekter"

Körde ett moment i söndags där vi mellan Alsta-Järlåsa började med låst 2-led. Jag blåste sen utan förvarning för "Byte rotationsrikting" (i övningssyfte så betydde detta att vi skulle börja rulla belgisk). De två första gubbarna ordnade sen upp detta med väldigt snabbt i alla fall som jag iakttog det längst bak i ledet. Nån dragspelseffekt märkte jag inte av. Lika snabb gick det sen att byta rotationsriktning.

Tror inte detta skall behöva vara nåt orosmoment. Kommunicera inom grp innan start vad som skall gälla. :-)

Hoven

För oss som tävlade på stålramar och tubdäck på -80 talet fick vi lära oss att alltid raka benen kvällen innan för att uppnå den lokalstimulerande effekten dagen efter. (Utlärt och predikat på sin tid av Palle Munther och Gösta Fåglum). Oklart om det funkar bättre men det känns i alla fall så. I och för sig så gällde även celibet de 3 senaste dagarena osv...
Dusch eller balja och sedan raklödder och hyvel...

Tor - detta skall inte tas som oseriöst utan extremt seriöst...;-)

Sporty

Botvinov skrev:
> Sitter här och velar kring hur mycket energi resp
> vätska jag ska packa med mig runt sjön. Hur gör
> ni andra - hur mycket tänker ni ta med er?
>
> /Mattias

Camelbak (2.1 liter vatten), två 0.75 l-flaskor på ramen (en flarra vatten, en sportdryck).
En liten ramväska med en massa bars i. Kanske ngn gel i ngn av tröjfickorna också.

Att raka några dagar innan ger inte släta ben, någon dag innan kan funkar.

Edit. God natt.

Senast redigerad av en moderator:
6 flaskor (ramen, bakom sadeln, fickorna) - slänger 2 på vägen, fyller 2 vid snabbstoppet.

Tar sedan 2,5 enheter per timme där 1 enhet är gel, bar etcetera..

/Sporty

Tar betydligt mindre än Sporty. 5 flaskor á 0,8 liter, sportdryck i allihop, och det tänkte jag skulle räcka hela rundan (gjorde i alla fall det förra året). 5 Maxim bars + 3-4 Maxim 100ml gel.

/Jonas

Mitt vätskebehov beror mest på hur vädret blir. Vid 15 grader och mulet, som jag hoppas på, blir det 2x1 liter på ramen och 2x0,75 bakom sadeln (i ett flaskställ som aldrig strular). Hälften sportdryck, hälften vatten. I ramväskan har jag enervits kakor, gel och liquide. Det blir ungefär en enhet i timmen.

vi ses McD kl 20!

Vädret ser ut att bli av svalare karaktär och då kommer inte jag köra torrt på det jag har med från start.
Jag kommer ha en camelbak på 2 liter (vatten), 2 flaskor á 75 cl med sportdryck på ramen.

Ramväska fylld med 6 bars. I fickorna bak kommer jag ha lite blandat med gels, några maxims 25gr och några enervit. Två påsar Powerbars ride shots (kolhydrater i godisform) kommer jag ha md för att skojja till det lite under loppet - det är ju ändå lördag!

Jag vet att det låter som mycket, men maten väger inte så mycket och jag vet hur man blir med för lite energi i kroppen. Sedan är det ett bra sätt att dela up loppet i, när man skall nästa gel, eller nästa bar. Då känns inte 30 mil så långt. Bättre att tänka 20 minutersintervaller, om 20 minuter skall jag ta en gel eller en bar.

En mycket svår fråga blir efter loppet. Man skall vila minst 6 timmar efter målgång (och då är det u typ midnatt). Kommer ni andra sova över till söndag! Eller hur tänker ni?

Patric

paprikan skrev:

>
> En mycket svår fråga blir efter loppet. Man
> skall vila minst 6 timmar efter målgång (och då
> är det u typ midnatt). Kommer ni andra sova över
> till söndag! Eller hur tänker ni?
>
> Patric

Finns det ett liv efter loppet?
Åker hem på söndag.

Sven

tournord skrev:
> Det verkar som pusselbitarna faller på plats.
>
> Men det har varit lite fram och tillbaka vad
> gäller stoppen. Vilka stopp är det vi planerar?
> Är det samma som CTT 7.30, dvs:
>
> 1. Gränna (P-ficka efter den långa
> uppförsbacken ur Gränna)
> 2. Snabbdepån exakt 5,2km från ordinarie
> Fagerhultsdepå
> 3. Karlsborg, kort stopp direkt efter
> vänstersvängen in på Strandvägen
>
>

Är också nyfiken på om sista ordet är sagt vad gäller stoppen. Tycker CTT-upplägget (ovan) verkar vettigt. Funderar dock på vilka möjligheter som finns att fylla på vätska i snabbdepån? Någon som har koll på ungefär hur många kranar som kommer att finnas där? Och ja, jag förstår att vår tighta slottid inte ger möjlighet för alla att fylla på vätska där, men man blir ju nyfiken...

Nu jäklar närmar det sig! Själv börjar jag bli lite smånervös nu (vilket är ett bra tecken! :-)), går och funderar på olika detaljer mest hela tiden. Ska bli skönt att sitta upp på hojen på lördag och "bara" kunna fokusera på själva loppet!

/Mattias

Botvinov skrev:
> tournord skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det verkar som pusselbitarna faller på plats.
> >
> > Men det har varit lite fram och tillbaka vad
> > gäller stoppen. Vilka stopp är det vi
> planerar?
> > Är det samma som CTT 7.30, dvs:
> >
> > 1. Gränna (P-ficka efter den långa
> > uppförsbacken ur Gränna)
> > 2. Snabbdepån exakt 5,2km från ordinarie
> > Fagerhultsdepå
> > 3. Karlsborg, kort stopp direkt efter
> > vänstersvängen in på Strandvägen
> >
> >
>
> Är också nyfiken på om sista ordet är sagt vad
> gäller stoppen. Tycker CTT-upplägget (ovan)
> verkar vettigt. Funderar dock på vilka
> möjligheter som finns att fylla på vätska i
> snabbdepån? Någon som har koll på ungefär hur
> många kranar som kommer att finnas där? Och ja,
> jag förstår att vår tighta slottid inte ger
> möjlighet för alla att fylla på vätska där,
> men man blir ju nyfiken...
>
> Nu jäklar närmar det sig! Själv börjar jag bli
> lite smånervös nu (vilket är ett bra tecken!
> :-)), går och funderar på olika detaljer mest
> hela tiden. Ska bli skönt att sitta upp på hojen
> på lördag och "bara" kunna fokusera på själva
> loppet!
>
> /Mattias

CTT-upplägget är väl att inte stanna öht? I så fall får jag ha en vattentank på släp efter hojjen.

Tror inte det här upplägget blir några problems, snabbdepån funkade bra förra året. En stor tankbil med feta kranar och det gick hyfsat snabbt för alla att fylla på vad jag kan minnas.
Däremot så skulle man kunna rationalisera bort första pinkestoppet, men det kanske iofs behövs om det ska bli lite kallare i luften?

Håller med om att man börjar få svårt att fokusera på jobbet, tankarna är på annat håll mest hela tiden ;-)

Jag kommer att ha 4 stora flaskor på cykeln och en tvåliters camelbak. Velar lite om jag ska ha sportdryck eller vatten på ryggen bara. Vill kunna klara mig utan påfyllning.

Senaste rundan tappade jag båda flaskorna flaskorna bakom sadeln i Karlsborg när jag körde över en vägbula. Har nu ny flaskhållare, Bontrager som är riktigt bra. Har klarat de tjälskadade vägarna i Västernorrland utan tappad flaska...
flaskstll.jpg ht=605

Kommer nog att ta med en extra slang också, två stycken alltså. Risk finns att någon idiot fått inspiration av sabotaget mot Tjejvättern. Synd om man bara har en slang med sig i sådana fall.

Som tilltugg har jag hemmagjorda energikakor i ramväskan. Sök på Kung Stalles maktkakor så hittar ni receptet. Några gels och liquids i tröjfickorna. Tycker att de med lite koffein gjort susen på slutet. Kanske en banan också. Håller med Paprikan, måste ju ha något att göra och se fram emot under dagen.

Körde för övrigt ett spinningpass på lunchen, benen känns bra nu. Ser nu med tillförsikt fram mot lördagen.

Vi syns i Motala!

Så, nu var sista träningspasset avklarat före VR 2010. Det blev ett pass med CK Masters och vi hade hur kul som helst och man fick njuta av en massa mjölksyra i benen.

Bästa var nog lagtempo delen när vi körde 16 km svagt uppför, jag, hajtand, dan_nys och gabbo (idel sub7.30 snubbar). Vi hade dessutom svag motvind jag tror vårt snitt låg på 43 (skall kolla närmare när jag orkar koppla in min GPS). Vi hade två långa tävlingstempo sträckor också, kul med en massa ryck och hårdkörningar. 8 miltotalt.

Nu skall jag bara vila, pimpa hojjen och köra loctite på allt.

Hörs säkert med 25 inlägg imorgon också.....

Skön natt allihop.

Patric

Sista passet här med tror jag. Nya fina Conti GP4000s, cykeln gick som på bomull :)! Det blev en solotur på vackra Färingsö, 71.23km, snitt 31 km/h. Ganska soft, lyckades dock skrämma upp pulsen när jag gjorde sällskap med en sub7-nisse på hemvägen, tuff kille, han skulle ladda upp med att köra ngt GP-lopp på torsdag.

Hur går det med tröjorna förresten, får vi dom innan lördag eller ska vi köra med smileys på hjälmarna igen :)?

saltgurkan skrev:
> > > Men det har varit lite fram och tillbaka vad
> > > gäller stoppen. Vilka stopp är det vi
> > planerar?
> > > Är det samma som CTT 7.30, dvs:
> > >
> > > 1. Gränna (P-ficka efter den långa
> > > uppförsbacken ur Gränna)
> > > 2. Snabbdepån exakt 5,2km från ordinarie
> > > Fagerhultsdepå
> > > 3. Karlsborg, kort stopp direkt efter
> > > vänstersvängen in på Strandvägen

> > >
> > >
> >
> > Är också nyfiken på om sista ordet är sagt
> vad
> > gäller stoppen. Tycker CTT-upplägget (ovan)
> > verkar vettigt. Funderar dock på vilka
> > möjligheter som finns att fylla på vätska i
> > snabbdepån? Någon som har koll på ungefär
> hur
> > många kranar som kommer att finnas där? Och
> ja,
> > jag förstår att vår tighta slottid inte ger
> > möjlighet för alla att fylla på vätska
> där,
> > men man blir ju nyfiken...
> >
> > Nu jäklar närmar det sig! Själv börjar jag
> bli
> > lite smånervös nu (vilket är ett bra tecken!
> > :-)), går och funderar på olika detaljer mest
> > hela tiden. Ska bli skönt att sitta upp på
> hojen
> > på lördag och "bara" kunna fokusera på
> själva
> > loppet!
> >
> > /Mattias
>
>
> CTT-upplägget är väl att inte stanna öht? I
> så fall får jag ha en vattentank på släp efter
> hojjen.

CTT-upplägget är stoppen som räknats upp ovan, vi i CTT kommer stanna tre gånger - totalt max 4 minuters stopptid på hela rundan. Mer står i 7.30 tråden.

/Leo

Leo skrev:
>
> CTT-upplägget är stoppen som räknats upp ovan,
> vi i CTT kommer stanna tre gånger - totalt max 4
> minuters stopptid på hela rundan. Mer står i
> 7.30 tråden.
>
> /Leo

ok, då vet jag :). Lycka till!

Tjena Paprikan

Gillar Du statistik så kommer lite siffror kring dagens pass...

Tävling 1 - 7.2 km (9.20), mestadels platt med sidvind - snitt 46.3 km/h

Lagtempo - 13.4 km (19.38), platt, lätt uppför och sned motvind - snitt 41.0 km/h (4 man) - räknade bort sista backen...

Tävling 2 - 9.8 km (13.43), platt, sidvind - snitt 42.9 km/h. Riktigt ryckigt och skoj!

Totalt 30.4 km med snitt på 42.7 km/h.

Medvind? Ordentlig sådan fråm Skatås till Lindome, där snittade vi 30.0 km/h (15 km uppv).

Ses på VR
Gabbo

paprikan skrev:
> Så, nu var sista träningspasset avklarat före
> VR 2010. Det blev ett pass med CK Master, bla, bla....

Vissa har det bra!
Själv, i brist på barnvakt (jo jag vet, man får skylla sig själv...), så blev det att damma av trainern igen för ett mulligt 4 x 4 på kvällskvisten, lika svinigt som vanligt, inte ens "Les triplettes de Belleville" på TV'n kunde råda bot på det...

Bjuder även på ett inlägg från en av stadens kända cykelhandlare, som kör med den s.k. mas-klungan (dom körde på 7:35 förra året), angående dryckesmängden och camelbak eller inte:
- "Vi är väl för f-n inga multisportare!" Han kör med tre flaskor, det får räcka....

/Stefan - kommer behöva fylla på sina flaskor på snabbdepån!

> Bjuder även på ett inlägg från en av stadens
> kända cykelhandlare, som kör med den s.k.
> mas-klungan (dom körde på 7:35 förra året),
> angående dryckesmängden och camelbak eller
> inte:
> - "Vi är väl för f-n inga multisportare!" Han
> kör med tre flaskor, det får räcka....

Ahh… du menar han som aldrig tar några förningar, barsk tillrättavisar folk och skriker ”ta de lugnt (kör inte ifrån mig) i uppförsbackarna”.

Då jag fortfarande är luden på benen och sålunda inte har någon respekt för sporten kommer jag köra med en 2-liters camelback (med vatten) och två stora flaskor med sportdryck. Om det mot förmodan skulle bli bra väder åker det nog med ytterligare en liten flaska vatten i en ryggficka.

/Jonas

De två gånger jag cyklat runt pölen har jag haft en camelback. Den har inte varit i vägen. Dessutom skönt att kunna dricka när man vill och inte bara när man är sist i ledet.
/Peter

För min del blir det en Racebak på 2 liter med vatten samt tre 75or med sportdryck. En på ramen och två bakom sadeln. Eftersom jag inte varit nöjd med min Tacx-hållare bak så byter jag idag till en Bontrager (samma som Lasse K)

Pimpad cykel inför VR2010!
DSCN4092.JPG ht=544

Och en pimpad paprika!
DSCN4095.JPG ht=544

Och du kan andas ut Saltgurkan - du behöver inte gå och köpa barnsmileys på CO.
Tröjan sitter bättre än Bikebusters (på mig). Riktigt snygg och skön faktiskt. Jag har köpt 2 L large och 1 XL extra för att kunna parera om tröjorna är mindre som sagt. Kan ju vid överlämnandet i Motala finnas dom som inte kommer i tröjan och då finns möjlighet till större (dock inte för alla som ni förstår). Nu när tröjorna kommit räknar jag ut vad kalaset blir per man och för tillbaka resterande belopp till er (hoppas hinna med det idag eller imorgon).

Nu JÄVLAR skall det cyklas på lördag! Jag är så sjukt laddad!
Patric

Snyggt!
F-n ska du köra med fuskhjulen alltså? Nu gör du det lite väl enkelt för dig tycker jag...
Är du hemma idag? Är i närheten på eftermiddagen och skulle kunna hämta tröjan om det är ok.

Ska köra ett sista lugnt pass idag bara för att utnyttja det fina vädret.

Sven

Oj, Revolverhjul, fränt men är det inte lite overkill med tanke på hur snabb du verkar vara ändå i år? Du borde köra med ngt mindre aerodynamiskt istället så att vi andra har chans att hänga med :)..
Var hittade du hjulen förresten? (inte alls avis :) )

Vet inte om jag kan vara där vid kl 20 då jag ska bo i Linköping i år och förmodligen vid den tiden redan har hämtat nummerlapp i Motala och åkt tillbaka till Linköping osv. När kommer ni ner till Motala annars? Kanske går att hämta tröjan lite tidigare osv.

Härligt att det ordnade sig med tröjor. :-)

Igår körde jag sista intervallpasset och nu blir det vila resten av veckan. Det som återstår är att kränga på nya sulor (Continental GP) och att baka runekakor. Recept finns nedan, men jag brukar byta ut havregrynen mot müsli och utöka med extra nöt- och fruktblandning.
http://www.utsidan.se/cldoc/smalandskt-julbak_454.htm

Jag kommer att köra med 3 eller 4 stora flaskor på cykeln och räknar med att fylla på vid vätskestoppet.

Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska åka till Motala tidigt på lördag eller om jag ska försöka fixa boende (förslag mottages tacksamt) för att kunna delta på fredagens uppladdning. Det vore ju synd att missa försnacket (brukar ju bli trevligt). Hur gör ni?

Ismael är hemma till och från hela dagen, har en massa ärenden att göra och barnen är på skola dagis! Ismael ring så ser vi när vi kan mötas!

Andra i gbg området som vill hämta tröjor kan givetvis också göra det! Resten tas med till Motala!

Saltgurkan, ring när du är i Motala, jag kommer ju vara där hela kvällen.

Mob nr 0705-602905

Glöm inte raka benen!

Patric

Nu skall det cyklas!

Var nere på gymmet i morse och rev av 6 st 4:or på trainer. Mest för att stilla samvetet.

Har aldrig rakat benen förut, men jag gör det den här gången. Bara för den rätta känslan ..

En varning för rondellen i Bankeryd centrum (på den nya slingan). Här följer citat från kompis som bor i Bankeryd:

"Det kommer nog vara en och annan cyklist som brakar in i rondellen i centrum, Det var mycket därför rundan ändrades en gång. Så se upp där ni som kör snabbt för det går undan rätt bra i backen ner..."

Tillbaka
Topp