VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

VeloLink skrev:
-------------------------------------------------------
> JAAAA, 0range mål 17:30 :)
>
> Ser bra ut för Happy subgrupper idag :)

7:46 om jag räknar rätt, man blir nästan lite imponerat! ;)

Omväxlande runda, tyckte att det var riktigt besvärligt ner till Jönköping då vädret var kasst, regn och bitvis jobbig kantvind. Hade besvär att med att gå runt i kedjan.
Släppte planet-x efter den där rondellbacken (vad den nu heter) en bit efter Jkpg.
runner72 släppte också och vi körde ihop efter det. Ett tag körde vi helt själva vilket blev lite slitigt. Dock som en skänk från ovan dök det upp en klunga på ca 40 man bakom oss, bl a ett gäng starka Älta-cyklister. Det blev till att haka på det tåget.
Med vind i ryggen och bra fart så lyckades jag iaf kvickna till igen och på slutet var vi kanske 10-15 st som bombade på de små slingervägarna.
Trodde att jag fick en tid på gurka 8.09 men efter att ha kollat vr-sidan så står det 8.05.
Rätt nära sub8 alltså, lite för nära, nu måste man ju nästan göra ett försök nästa år igen bara för det ;-)!

Instämmer till väldigt stor del med Saltgurkan, slet på tok för mycket i kantvinden ner till Jönköping, och fick släppa uppför därefter. Det gick helt enkelt lite för fort för mig under rådande omständigheter och som vanligt så får jag slita alldeles för hårt i backarna. Även om det var meningen att det skulle gå lugnt i uppförsbackarna så tyckte mina ben och mitt hjärta motsatsen. Låg alldeles för högt i puls redan från början. Snittpuls på 164 bpm första 10 milen, och 152 respektive 140 de övriga 10-milarna talar sitt tydliga språk.

Fick en kommentar från Orange (tror jag) att jag "drog för långt". Förstod inte riktigt vad du menade. Drog jag för sakta, så att det tog för lång tid eller för fort så att jag kom för långt framför nästa man i långsamma ledet? Vill förstå för att kanske lära mig något till nästa gång :-).

Med facit i hand skulle jag ha lagt mig i svansen och "vilat" efter 5-6 mil men vågade inte av rädsla för att vår jätteklunga skulle spricka, utan gick korkat nog med runt ända till jag blev tvungen att släppa. Efter det var motivationen i botten och hade det inte varit för den pågående klassikern så hade jag lika gärna klivit av. Tyckte det kändes rätt kasst att slita en halv dag till för att komma in strax under 9 timmar. Men med 40-mannaklungan som Saltgurkan (tack för sällskapet!) beskriver så gick ju farten upp och det kändes som att sub8.30 var realistiskt, och det gav lite ny motivation. Återfick lite krafter efter ett par mils vila med klungan, och kunde gå med och dra en hel del de sista 10-12 milen. I mål på 8.05, ganska nöjd trots allt. Och som Saltgurkan skriver, alldeles för nära sub8 för att inte göra ett försök till nästa år. Med liiiite jämnare fart/ansträngning från början så är jag helt övertygad att det ska gå vägen.

Avslutningsvis, tack Paprikan för allt jobb du lagt ner med detta, och hoppas på återseende nästa år!

/Jonas

Senast redigerad av en moderator:
Låter som vi är flera som hade problem med farten ned till Jönköping. Som ni ser i min bloggning ovan så sket jag i allt när jag fått släppa vilket känns surt när de flesta verkar åkt bra på västsidan. Så du fattade nog rätt beslut Jonas även om man ledsnade när man "missat" målet.

Jag ska också passa på att tacka Patric! Jag tycker hela upplägget var bra. Inte en massa regler och konstiga signaler, utan lite mer "snacka så löser det sig" attityd.

Men jäklar vilken skillnad det är när snabbledet håller över 40 mot 36. Det var kul att uppleva.

Det gick uselt i år.

Körde in i en annan cyklist efter sådär 3-4 mil. Jag kraschade, övriga klarade sig. Jag fick lite skrapsår på tröjan i övrigt helt ok. En handfull ekrar i framhjulet blev skeva och måste bytas. Jag bröt och vände.. Framhjulet var skevt och jag tappade sugen lite.

Hemma igen!

Saknar egentligen ord men kan förmå mig att få fram ett stort fett TACK!

Jäklar vilken fantastisk laginsats! Ni var helt, totalt underbara alla Planet X.are. Några av oss var ju precis hur starka som helst, andra gjorde ett bra jobb längre bak i klungan!

Jag är otroligt ledsen att ni (Saltgurkan, Mr Scott, Anders H och Kristoffer (som kraschade) och några fler), inte fick chansen att följa med hela västsidan för där fick vi ordentlig ordning på klungan(gick precis så som bestämt innan). Alla tog sitt ansvar. Jag behövde inte hålla på att blåsa i pipan, ni tog egna underbara initiativ. Helt klart en strong laginsats!

Ner till Jkp gick det helt värdelöst, långsamt, blåsigt och 1000tals cyklister som la sig i vår klunga och förstörde allt som gick att förstöra. Jag förstår att ni var en del som tappade lusten (själv önskade jag faktiskt en punka där för att slippa eländet, det var inte ens kul att cykla just då).

Men så plötsligt hände det, vi kom loss och körde fantastiskt.

Jag var så stolt och rörd över er andra och era otroliga insatser igår att jag faktist så sent som i morse låg och hulkade i min säng.

Tack för allt killar - hoppas verkligen att vi kommer ses framöver i andra sammanhang, för det ni gjorde igår kommer jag aldrig att glömma!

Patric

Fan grabbar och gubbs...
Vad ni cyklade!
Sjukt bra gjort!

Härligt känsla ni kommer ha i kroppen dom närmsta dagarna : )

Japp, så var man hemma igen då!

Vill börja med att tacka alla superstarka killar som orkade dra runt tåget hela vägen från start till mål! Grymt jobbat!!!

För egen del höll ett kedjehopp i sista backen ner mot Huskvarna/Jönköping på att förstöra dagen totalt. Låg väl i 4-5 par när jag kände att jag torrsimmade och kunde konstatera att kedjan hade hoppat ut på vevarmen. Bra jobbat, grabben! Bara att glömma att trampa upp den i farten. För att undvika krock med någon av alla de cyklister som låg i svansen var det bara att vänta ut hela tåget innan jag kunde vika ut till kanten och kränga upp kedjan igen. Och då var bara sista gubbarna i svansen inom synhåll - panik!

Så då var det bara att jaga, jaga, jaga för att komma i kapp. Adrenalinstinn som en pilsk tjäderhane tryckte jag på så mycket jag orkade och lyckades jaga ikapp svansen inne i Jönköping. Efter att ha jagat ikapp några luckor som uppstod i de första backarna ut från stan var jag ikapp sub8-gänget i foten på sista uppförsbacken. Var då hyfsat stum i benen. Gjorde sedan några försök att ta några förningar, men blev helt stum i benen så fort jag tryckte på lite. Bara att se sanningen i vitögat och krypa ner i svansen och därifrån parasitera på det starka kollektivet i sub8-gänget. Lyckades bita mig fast i svansen och rullade med sub8-gänget i mål!

Än en gång: Tack alla starka goa killar! Nästa år hoppas jag orka vara med och köra hela vägen!

Och så klart: Ett extra tack till Paprikan som har arrangerat hela äventyret på ett mästerligt sätt!

/Mattias

Grattis och tack för skjutsen vågade inte vara med och dra allt för länge efter att ha forcerat ett gäng väggar med sub 7:30.
Ni såg sjukt starka ut Grattis.
Tror ni hade den bäst kontrollerade belgiska kedjan runt vättern.

paprikan skrev:
> Hemma igen!
>
> Saknar egentligen ord men kan förmå mig att få
> fram ett stort fett TACK!
>
> Jäklar vilken fantastisk laginsats! Ni var helt,
> totalt underbara alla Planet X.are. Några av oss
> var ju precis hur starka som helst, andra gjorde
> ett bra jobb längre bak i klungan!
>
> Jag är otroligt ledsen att ni (Saltgurkan, Mr
> Scott, Anders H och Kristoffer (som kraschade) och
> några fler), inte fick chansen att följa med
> hela västsidan för där fick vi ordentlig
> ordning på klungan(gick precis så som bestämt
> innan). Alla tog sitt ansvar. Jag behövde inte
> hålla på att blåsa i pipan, ni tog egna
> underbara initiativ. Helt klart en strong
> laginsats!
>
> Ner till Jkp gick det helt värdelöst, långsamt,
> blåsigt och 1000tals cyklister som la sig i vår
> klunga och förstörde allt som gick att
> förstöra. Jag förstår att ni var en del som
> tappade lusten (själv önskade jag faktiskt en
> punka där för att slippa eländet, det var inte
> ens kul att cykla just då).
>
> Men så plötsligt hände det, vi kom loss och
> körde fantastiskt.
>
> Jag var så stolt och rörd över er andra och era
> otroliga insatser igår att jag faktist så sent
> som i morse låg och hulkade i min säng.
>
> Tack för allt killar - hoppas verkligen att vi
> kommer ses framöver i andra sammanhang, för det
> ni gjorde igår kommer jag aldrig att glömma!
>
> Patric

Bra skrivet, du gjorde ett jättejobb som lagledare, både under (iaf vad jag kunde se fram till Jkpg) och inte minst innan loppet med allt pep talk och föreberedelser på happy.
Gratulerar till resultatet, ni är sjukt starka allihop!

Jo, det var lite synd att man trillade av gruppen men å andra sidan så ska man väl i ärlighetens fall säga att trillar man av så är man förmodligen helt enkelt inte tillräckligt stark för att orka med resten av resan heller i den farten.
Av det jag sett under träningar, Gbg-helgen, Siljan mm, så har jag inte riktigt varit på samma nivå som många av er andra, typ Tor, Enar, Paprikan, Sporty, Orange (som verkar ha cirka en halv meter tjockt pannben som orkar cykla omkring på den där temporamen i 30 mil :) ) m fl.
Den klunga som jag och runner72 hamnade i var ganska perfekt ca 37-38 i snitt, vilket är helt ok, och det gick att täppa till luckor utan att mjölksyran sprutade ut ur öronen.
Om man jämför resultaten på resultatjakt.se, så kan man se att ni på de olika delsträckorna körde ca 1-2 km/h snabbare än vad vad vi gjorde på motsvarande sträckor och det är skillnad på t ex 38 och 40+ av ngn anledning :)..
Med facit på hand så inser man ju att man nog skulle kunna klarat sub8 då det endast var 5 min dit, men jag tror inte att jag hade lyckats fixa det med så värst stor marginal. Benen krampade till och från igår t ex och då finns det mao inte så mkt mer krut till övers :).

Det får eventuellt bli ett nytt försök nästa år, kanske med sådana där REvolverhjul på då ;).

Wooohhooooo :D

Jag ska väl börja med att tacka alla ni som drog hela västsidan för utan er så hade det nog aldrig gått.

Själv var jag beredd att bryta när regnet kom lite före Gränna. Motivationen var kass, jag var kall och allt var skit. Körningen funkade inte överhuvudtaget och maken till värre jojo-körning har jag nog aldrig varit med om. Efter det korta stoppet med taktiksnack så funkade det bättre och motivationen blev lite bättre. Efter ändringen på rotationsriktningen i Kaxholmen där jag blev tvungen att köra två hela rundor i sidovinden var jag nära att ge upp igen. Men jag tänkte att till jönköping måste jag iallafall ta mig. Som tur var så kom solen och medvinden fram när vi svängde in mot Jönköping, plötsligt var det roligt igen. Passeringen av Bankeryd flöt på bra och kroppen kändes hyfsat fräsch. Efter Fagerhult kände jag dock att det tog för mycket på krafterna att vara med i rotationen så jag bestämde att det var dax att bli grindvakt på heltid och bara se till att jag överlevde. Resten av västsidan gick bra, det enda jobbiga var att ryggen började klaga på mitt låga styre vid Karlsborg. Sista biten från hammarsundet var jag fortfarande rätt osäker på om vi skulle klara sub8. Den jätteklungan på några tusen cyklister (det kändes så :) som man gled med i från Hammarsundet kändes som om den gick lite för långsamt. När farten till slut gick upp lite så var det hur kul som helst att på allvar börja känna att man nog kommer att klara att ta sig runt på en bra tid lite under 8.

Att till slut stå där i målfållan kändes väldigt overkligt. Efter att få en hel höst spolierad av ett nyckelbensbrott, hela februari och halva mars förstörd av halskatarr och halva maj av nån annan halsåkomma så kan man inte vara annat än nöjd att det funkade.

Och till slut: tack Patric för organisering och all peppning.

Åh vad skönt 7:46!! Nu slipper man köra detta eländiga lopp igen!!

Instämmer med tidigare talare och tyckte med det var lite väl mycket "cirkus" ner till Jkpg (dock kände jag mig urstark, var mest arg för alla (host, f-hofare) som "sabbade" för oss välorganiserade)
Var en mäktig känsla att leda hela vårt tåg genom snåriga Bankeryd och ut på vägen igen och dra upp tempot som sedamera gjorde att vi lyckades!

Tack alla, framför allt ni som drog mest när vi lite klenare vilade, ni var guld värda!

Så äntligen kommer lite kassa mobilbilder:

20100619455.jpg ht=480

Järngänget i mål!

20100619457.jpg ht=480

JonasG ger tummen upp och Frehal har fått ett extra snyggt pris!

20100619458.jpg ht=480

Kapten Paprikan och Sporty!

20100619463.jpg ht=480

0range verkar nöjd....

20100619476.jpg ht=640

Tack Revolver Racing till grymma hjul, kanske det som gjorde skillnaden!

Stort grattis till den fina tiden! Jag visste att ni hade pulver i benen och att ni skulle klara det med god marginal.

/Leo

Tack alla för den fina laginsatsen!

Vad kul det var att cykla runt sjön med er. Allt utvecklades till det bättre. Först en kass start med motvind, regnskurar, folk som pajade vår kedja mm. Sedan efter Jönköping flöt allt. Perfekt kedja med underbart bra fart och inga hang-arounds. Och en trevlig avslutning från Askersund i den stora klungan. Vi var 92 som gick imål samtidigt. Var nästan samma känsla som att ligga i Maglia rosa gruppo på girot (har jag iof sig inte själv upplevt, ännu).

Hade själv en lyckad dag, kände mig urstark hela vägen runt. Sällan man får känna så på långlopp. Vi fick hjälp av en Hofetkille, han som ropade "höger" åt alla vi passerade. Han gjorde ett mycket fint dragjobb, även i stora klungan i slutet. Nån som vet vad han hette?

Och lagbilden som togs efter målgång. Kan den läggas ut, måntro?

Till nästa gång (men förmodligen inte VR11 för min del, nu kan jag det)

/Tor

Det här var stort!

Med den tuffa starten vi fick till Jönköping var vi nog många
som började tro att vårt mål var för långt borta!?

Sen var det uppvisning!!!
Oj vilken kraft vi hade i vår kedja!!!
Passade medvetet på att spara lite på krutet
från Fagerhult till Boviken och käkade därför ordentligt
med bars bakom kedjan mellan mina förningar.
Var lite orolig att tempot skulle slita ut för många cyklister.
Tänkte att då ska jag ha ha mycket kraft kvar och kunna jobba riktigt hårt.
Enda gången jag upplevde att farten sjönk markant var strax efter Hammarsund
på väg mot Medevi. Då passade jag, Per och en cyklist från CK Älta
på att dra upp farten igen.
Grym känsla att köra på 3 man i 40-45 km/h under ca 1 mil när man nästan
cyklat 27 mil redan.

Med facit i hand är det bara att konstatera att min oro var helt obefogad!
Vi hade totalt sett en helt GRYM åkstyrka i vår klunga!!!
Hade vi vetat det vi vet idag redan i lördags är jag säker på att vi hade kunnat
köra klart fortare totalt sett.

Från Medevi till mål var det ren eufori.
Det var bara champagnen att skåla med vår grymma kapten paprikan
som saknades!

Ett stort tack till er alla!!!
Kör gärna med er igen!
Längtar till 2011!

PS: Besök Kjell Bengtssons hemsida där det finns ytterligare några foton.
http://galleri.kjellbengtsson.se/#8.0

/Fredrik

Bilagor

• Happy sub paprikan.JPG
    Happy sub paprikan.JPG
    134.8 KB · Besök: 76
Jag vill också tacka för den härliga känslan att rulla in med Paprikan och ni andra starka på 07.46!!!
På vägen ner på östsidan blev det lite strul med en bil som plötsligt bromsade. Tyvärr hände det som ingen av oss önskade. Jag och Kristoffer körde ihop... Kände hur hans framhjul tuggade på min snabbkoppling vänster bak. Fan vad jag mår dåligt när jag tänker på att du tvingades bryta. Tur i alla fall att du inte skadade dig.
Håller med SteffoN om känslan, att utan missöden glida igenom Bankeryd med rondeller och tvära svängar.
Jag tror att det var i uppförsbacken in mot Bankeryd vi tog chansen att strukturera upp det hela. Planet-X tröjorna samlades i täten och när vi sedan kom ut på storvägen flöt det äntligen som det var tänkt. Den belgiska kedjan var nu så effektiv att inga andra orkade gå upp och förstöra. Snittet ökade, tiondel för tiondel. Innan Hjo hade jag en liten svacka och gick ner och vilade och åt bakom kedjan. Det fungerade och jag kunde sedan vara med igen och hjälpa till med farthållningen.
Från Hammarsundet och in kändes det nästan overkligt. Vi kommer att fixa Sub8 med god marginal! Samling igen på infarten till Motala för att med Paprikan i spets rulla över mållinjen.
Tack igen!!!

Ps. Funderar nu på en "fikatur" nästa år. Lasagne mm och runt 12 timmar. Några intresserade? ;-) Ds.

Grattis, allesammans. Ni är fenomenala. Ni klarade resan runr Vättern med bravur!

En extra stor eloge vill även jag ge till Paprikan. Det är allför sällan, men ibland händer det att de korsar ens väg och när de gör det lämnar de ingen oberörd. Jag har förstått att Paprikan färgat hela gruppen.

Hörde någon som ropade efter mig i målområdet och innan jag visste ordet av det fick jag en stor kram av Paprikan. Bredvid Paprikan stod Orange som jag också gratulerade.

Jag tänker inte ens försöka att beskriva deras glädje, då en sådan glädje är för stark för att det ska finnas ord som kan beskriva den.

Lasse K skrev:
> Den belgiska kedjan
> var nu så effektiv att inga andra orkade gå upp
> och förstöra.

+ en aggresiv grindvakt ;-)

0range skrev:
> Lasse K skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den belgiska kedjan
> > var nu så effektiv att inga andra orkade gå
> upp
> > och förstöra.
>
> + en aggresiv grindvakt ;-)

Haha, The Grindvakt. Och vem är bättre lämpad för jobbet än du! Hahaha, som jag har skrattat åt din kommentar om den oinbjudne gästen, som ryckte sönder er klunga. "Får jag syn på honom igen ska han få stryk." Det här årets roligste kommentar!

Mäktigt!

Tävlade en del på cykel under 80-90-talet och brukar alltid tala mig varm om lagtempoloppen som var vår klubbs specialitet. Västsidan upp i Lördags var om möjligt ännu mäktigare. Ett fåtal män, en mänsklig motor som drar runt ett hyndratal andra. Ren poesi!

För mig blev det mycket känslor under loppet.
- Stolhet under de första milen då vi likt en dammsugare drog in folk mest i vår klocka
- Enorm frustration då "alla", likt vår svenska mentalitet, säkert med goda intentioner, skulle dra sitt strå till stacken och hjälpa till med dragjobbet - oavsett om de pallade 30 eller 40km/h.. (lite besviken på min hemmaklubb Fredrikshof som var duktiga på att "hålla igen" och dra ner tempot samtidigt som de med sin pondus fick många andra att sakta in). Det var för många olika målsättningar i den klungan och tävlingshornen kröp fram igen. Längtade nu till än mer kantvind/backarna i Jönköping så att vi skulle bli några färre..
- Imponerad av hur bra stoppen funkade! Med nästan militärisk precision fick vi alla behov gjorda och vi riskerade varken vatten eller mat..
- Stolthet igen på västkanten. Maffig känsla då vi med bra fart tuggade upp landskapet. Efter en personlig svacka strax efter Jönköping funkade det fint att gå med igen. Orange styrde upp följet och de gånger man behövde sträcka på ryggen eller äta lite mer var det bara att meddela gubben framför/bakom i kedjan och hoppa över ett varv eller två och sedan på´t igen...
- Besvikelse och förvåning på alla de starka cyklister som vi i Sub 8 körde upp och sedan bara lade sig i vindskydd utan att ens försöka ta en enda förning. - Det hade hjälpt massor då vi bara var nere
- Förvåning beträffande den beryktade backen i Medevi - den är ju inte top 10 av de backar vi passerade under vägen
- Imponerad än en gång då "vår" Skånske F-hof motor och Tournord tryckte upp farten efter Medevi. Tor i MTB-skor, klassik glipa i ryggen, nästan upprätt sittställning (höll du någonsin i bocken??)och hur stark som helst. Tor - du MÅSTE köra nästa år...

Väl i mål var jag taggad till tusen. Vill absolut köra igen nästa år. MÅSTE köra igen nästa år. Den västkanten gav mersmak. 30 Watt mer i benen, en starkare rygg, 5kg mindre runt midjan - Satan vad det skall köras! Patrik & Leo nästa år vill jag köra minst 30 min snabbare!!

Stort tack till alla i gänget och speciellet då Patrik som drog ihop allt! Det här var kul!
Några utvalda minnen som sitter på näthinnan..
- Patriks och Fredriks frustration i storklungan ner mot Jönköping. (Tack Patrik för att du styrde upp oss i Gränna)
- TorNourds råkondis. Du är stark som ett skogstroll!
- Enar som nästan skrattade sig uppför backarna, tillsynes oberörd..
- Orange som mästerligt styrde upp släpet (och måste ha en rygg som en I-balk av stål)och sedan kom upp och drog när det gavs möjlighet..(Det var INTE lättare att vara grindvakt än att gå runt där framme..) Imponerade av ditt civilkurage!
- Fredrik från Uppsala samt "vårt" skånska lokomotiv som bara dunkade på, utan att missa en förning..
- Den mäktiga synen av alla Planet X tröjor och de "swoschande" hjulen som rörde sig fram mot täten på klungan under de sista 5 kilometrarna in mot mål..
- Mackan, Sven, Lasse K, alla ni andra som outröttligt tuffade på i dragningarna.. (samt Jonas, Runner 72 - du var minst lika stark som mig till Jönköping, (och under Siljan))

Det här var kul, det här gav mersmak! Hade gärna kört nästa lördag igen :-)

Är lätt med på en ny runda 2011 - då ännu starkare, ännu snabbare (och den gången i samma tröja som er andra..)

/Sporty (på Cervelon)

För er som inte läst Mr Scotts blogg, gör det och ni kommer garanterat skratta resten av dagen. En underbar beskrivning av några bisarra minuter i en busskur!

Synd att du blev kvar där och inte i den belgiska klungan!

Instämmer i allt Magnus!

Det vi presterade var inget annat än en ren och skär lagseger, vi bidrog alla på vårt eget sätt till att göra den tid som det blev. Jag trodde faktiskt att det var helt kört när vi rullade in i Jkp. Vi skulle behöva köra så fort på västsidan att jag tvivlade på att dom krafterna fanns i gruppen. Men jäklar vilket gäng vi var i år, vilka underbara och starka cyklister. Jag är så otroligt glad att just ni alla körde med i årets sub8 satsning.

Det blev som jag hade hoppats, riktlinjerna gavs före start och sedan hoppades jag inte på att behöva åka omkring och styra och ställa, ni är alla tillräckligt bra för att slippa höra min stämma.

Behov av uppsträckning fanns dock i Gränna och efter det stoppet gick det bättre.

Själv börja jag krokna efter Karlsborg, men eftersom vi var så få som rullade i den belgiska klungan tvingade jag mig själv att fortsätta rulla (klantigt då jag precis innan Boviken var så trött att jag höll på att köra i diket flera gånger). Stoppet och någon mil på rullen gjorde att jag piggnade till och kunde finköra de sista milen till mål.

Jag tror faktiskt att vi var det gäng som lyckades med att få med oss procentuellt flest cykliset in i mål. Om jag räknat rätt var vi 24 som startade i Planet X tröjor. Vi var 17 som gick i mål samtidigt. Helt grymt!

Jag skulle dock vilja att alla var med i mål, att ni som inte var med genom Jkp inte fick chansen att njuta av farten på västsidan. Alla som var med till Bankeryd var med hela vägen vilket tyder visar att farten var hög men att vi inte körde sönder folk!

OlofH visade stort hjärta du ville att vi skulle rulla över mållinjen gemensamt. Du såg inga Planet Xare runt omkring (1 km före mål) dig i klungan och trodde att vi formerat oss och stannade för att vänta in oss. Du stod där ensam på en P ficka, såg hela klungan köra förbi, insåg att att måste formerat oss längre fram i klungan, kastade dig upp på cykeln i panik för att komma in under 8 timmar vilket du gjorde. Du SKALL alltid använda 7.46 som sluttid oavsett vad VRs klocka säger.

Vi som kom i mål samtidigt var:
Paprikan
Sporty
JonasG
SteffoN
Orange
Tournord
Moppan (David)
Eze (Enar)
Fredrik H
Tobbe 101
Zixten (Mackan)
Felix Sors
Botvinov (Mathias H)
Ismael (Sven)
Olof H
Sporty
Lasse K
(Har missat ngn vem? - förlåt hjälp mig)

Patric

Enhetlig klädsel är grymt bra, det inser nog alla Planet X are efter VR10, det är så mycket lättare att "hitta tillbaka" till klungan i Jkp om man kan ta sikte på tröjor.

Det är dessutom btydligt trevligare att rulla runt i en belgisk klunga om man kör med enhetlig klädsel, man känner sig mer som en del i ett framrusande kollektiv (känns proffsigare).

Det är lättare att stänga ute stollar, man ser direkt vilka som inte hör till klungan.

Rask, Sporty och Gupe era fina tröjor som ligger här, skall jag skicka dom till er?

Patric

paprikan skrev:
> För er som inte läst Mr Scotts blogg, gör det
> och ni kommer garanterat skratta resten av dagen.
> En underbar beskrivning av några bisarra minuter
> i en busskur!
>
> Synd att du blev kvar där och inte i den belgiska
> klungan!

Jag hade gärna varit med längre. Nästa år ...

saltgurkan skrev:
> Omväxlande runda, tyckte att det var riktigt
> besvärligt ner till Jönköping då vädret var
> kasst, regn och bitvis jobbig kantvind. Hade
> besvär att med att gå runt i kedjan.
> Släppte planet-x efter den där rondellbacken
> (vad den nu heter) en bit efter Jkpg.
> runner72 släppte också och vi körde ihop efter
> det. Ett tag körde vi helt själva vilket blev
> lite slitigt. Dock som en skänk från ovan dök
> det upp en klunga på ca 40 man bakom oss, bl a
> ett gäng starka Älta-cyklister. Det blev till
> att haka på det tåget.
> Med vind i ryggen och bra fart så lyckades jag
> iaf kvickna till igen och på slutet var vi kanske
> 10-15 st som bombade på de små slingervägarna.
> Trodde att jag fick en tid på gurka 8.09 men
> efter att ha kollat vr-sidan så står det 8.05.
> Rätt nära sub8 alltså, lite för nära, nu
> måste man ju nästan göra ett försök nästa
> år igen bara för det ;-)!

Ja vi gjorde vårt bästa i den klungan men det var för många trötta ben som svek från drag jobbet tyckta jag bara.
hamnade i backen när det var 3 mil kvar så min bakväxel blev sned men lyckades böja ut den och tog mig i mål på 8,14 och är nöjd fast jag inte kom in under 8 som var målet.

Lasse K skrev:
>
> Ps. Funderar nu på en "fikatur" nästa år.
> Lasagne mm och runt 12 timmar. Några
> intresserade? ;-) Ds.

Nänä ingen fikatur nästa år. Nu har jag sovit på saken och nästa år skall jag under 8 timmar. Du drog ju mig imål för två år sedan och jag måste ju få chansen att betala tillbaka ;). Sedan är jag med på en fikatur :o)

Att i år missa 8 timmar med bara 9 minuter och har pulver kvar att åka med har gett inpiration för en ny satsning. Efter att ha åkt runt Siljan med bla Sporty och R72 på 4.16, även där satt jag med krafter kvar på slutet, fick jag ett kvitto på 8 timmar inte var helt orealistiskt, kanske redan i år. Var grymt sugen på att byta från morgon start till en förmiddagsgrupp men valde till slut att inte göra det. Kanske fel med facit i hand, men nästa år då jäv....

Edit: Grattis till ett starkt lopp allihopa :=)

Följande 18 pers startade 9:44 och gick i mål kl 17:30 på 7:46
enligt resultatlistan:

20410 PATRIC ALM, GÖTEBORG
20386 ENAR ANDERSSON, GÖTEBORG
20400 MAGNUS ANDERSSON, ÄLTA
20383 PER CORONIUS, SÖDERTÄLJE
20388 JONAS GÖRANSSON, KULLAVIK
20394 FREDRIK HALLDIN, TORSLANDA
20413 MATTIAS HEIMDAHL, LERUM
20411 THORBJÖRN HIDEBRING, VÄXJÖ
20381 PER HOLMBERG, LUND
20523 DAVID JACOBSSON, GÖTEBORG
20367 LARS KARLSSON, BREDBYN
20391 ULRIK NILSSON, GÖTEBORG
20398 MARCUS NILSSON SCHÖN, MALMÖ
20365 TOR NORDQVIST, BROMMA
20379 STEFAN NORMAN, GÖTEBORG
16960 FREDRIK PREINITZ, UPPSALA
20374 FELIX SORS, LINKÖPING
20412 SVEN WELLSANDT, VÄSTRA FRÖLUNDA

PS: Hela listan kan du ladda ner här:
http://users.student.lth.se/c03cho/

/Fredrik som redan nu siktar på sub 7 eller 7:30 2011 gärna i sällskap med er!

0range skrev:
> Lasse K skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den belgiska kedjan
> > var nu så effektiv att inga andra orkade gå
> upp
> > och förstöra.
>
> + en aggresiv grindvakt ;-)

Jag undrar vem det var? :D

Det var en fantastisk känsla när vi gemensamt rullade över mållinjen; jag rös av lycka. Där står vi, ett gäng hobbycyklister från olika delar av Sverige, folk med familjer, vanliga jobb och andra förpliktelser, människor med olika idrottsliga bakgrund, personligheter och även dialekter. Vi är så olika men helt plötsligt har vi skapat något som förenar oss: 7:46!!!

Tack alla Planet X:are för den goda stämningen i den belgiska kedjan. Det var så trevligt där framme att jag aldrig lade mig i svansen.

Tack Patric för din avspända ledarstil. I like your style.

Tack Orange för den goda ölen…

Men störst tack går ändå till min fantastiska fru som ställde upp så många gånger när jag var ute och tränade.

Hoppas vi ses igen

Sven

Ja, vad ska man säga, jag gläds verkligen med er men är samtidigt lite avis på att inte varit med i den goa kedjan på västsidan, känna lagkänslan, euforin och glädjen i mål. Hade jag vetat att det gick som tåget för er på västsidan så hade jag ringt en taxi och åkt ikapp eller nåt :).

Resan ner till Jkpg var som många skrev bedrövlig och även jag satt och hoppades på punka alternativt fejka en vurpa så att jag hade varit tvungen att bryta.. Lite surt att man inte hade pannben haka på efter Bankeryd, jag såg ju planet-x-tröjorna en bit framför och eftersom det blev medvind och uppehåll så blev det ju lättare. Man skulle haft Tors kondis där så att man hade kunnat sitta och skratta sig ikapp istället :)!

Hursom helst, jag är tacksam för att jag fick sällskap av Jonas (Runner72), tillsammans höll vi humöret uppe även om det ett tag bara var vi två på vägen (efter Fagerhult). Lite overklig känsla på vättern med så tomma vägar, inga klungor framför och inga bakom :).
Vi diskuterade ett tag om vi skulle fortsätta växeldra sådär i 15 mil, när så Jonas tittade bakåt och fick syn på en stor klunga som var på väg ikapp. Vi la oss (som jag skrev i ett tidigare inlägg) där och vilade ett par mil och hjälpte sedan till och drog i den spontan-belgiska kedja som uppstod.

När 9-mils skylten dök upp så blev det en liten vändpunkt, humöret steg och det kändes som nedräkningen kunde börja. Vid enmilsskylten så var Runner72 uppe och ropade, - en mil kvar, nu jävlar! också sattes det fart. Det blev lagtempo hela vägen in i mål, skitskoj :)!
Vi satt också och dividerade över vad sluttiden skulle bli, 8.15-8.10 kanske. Men så blev det 8.05 och det är ju som sagt alldeles för nära 8 timmar, så det måste ju bli ett varv till nästa år då, under 8. Hoppas att Runner72 hänger med på det också!

paprikan skrev:
> OlofH visade stort hjärta du ville att vi skulle
> rulla över mållinjen gemensamt. Du såg inga
> Planet Xare runt omkring (1 km före mål) dig i
> klungan och trodde att vi formerat oss och
> stannade för att vänta in oss. Du stod där
> ensam på en P ficka, såg hela klungan köra
> förbi, insåg att att måste formerat oss längre
> fram i klungan, kastade dig upp på cykeln i panik
> för att komma in under 8 timmar vilket du gjorde.
> Du SKALL alltid använda 7.46 som sluttid oavsett
> vad VRs klocka säger.

Tack Paprikan! Hoppas att du får användning av dina ledartalanger även utanför VR.

Nu känns svårt att begripa hur det kunde bli så fel, men jag var helt övertygad om att jag hade lämnat happy bakom mig när det gick undan på sista skogsvägen. Det hade varit så otroligt fel att rulla in före er att det kändes helt självklart att kliva av. Jag stod bisarra 9 minuter i busskuren vid Varamon och småpratade med 4 tyska pensionärer innan jag blev tvungen att rulla vidare. Det kändes oroligt och sorgligt att rulla in genom målet för då var jag säker på att ni kraschat hela högen. Och där stod ni som bäst och tog gruppbilderna.

Tyvärr hade ni ingen vidar nytta av mig efter Jönköping. Jag körde idiotiskt fegt och avvaktande genom stan och Bankeryds rondeller och chikaner. Plötligt låg jag i svansen och efter sista 90gradaren ut på landsvägen blev det en brutal gummisnodd. Trots att jag tokdrog upp i 45 på slakmotan gick det inte att suga fast och täta. Ni försvann i fjärran. Litet hopp fanns att hinna ifatt vid snabbdepån och med 4 andra gav vi allt i lagtempo. 1 km efter depån nådde vi er tillslut med syran rinnande ur öronen. Sedan blev det tyvärr omöjligt att göra mer nytta och jag fick bita mig fast istället.

Frille66 skrev:
> Ja vi gjorde vårt bästa i den klungan men det
> var för många trötta ben som svek från drag
> jobbet tyckta jag bara.
> hamnade i backen när det var 3 mil kvar så min
> bakväxel blev sned men lyckades böja ut den och
> tog mig i mål på 8,14 och är nöjd fast jag
> inte kom in under 8 som var målet.

Ja, jag hörde hur det small till bakom mig i ngn backe där, tittade lite bakåt och såg att folk hade kört omkull. Halva gruppen föll bort där tror jag. Hörde mig lite för med andra medcyklister hur det hade gått osv och de sa att ngn kört in i ngns hjul osv. Bra att du kunda fortsätta och det blev ju en fin tid till slut.

saltgurkan skrev:
Men så blev det
> 8.05 och det är ju som sagt alldeles för nära 8
> timmar, så det måste ju bli ett varv till nästa
> år då, under 8. Hoppas att Runner72 hänger med
> på det också!

Jag är på! Alltså, det var nästan bra att missa sub8 med några minuter, är mer taggad än någonsin att ge allt i träningen för kunna vara med och slita hela vägen runt. Känslan som jag (och säkert också Saltgurkan) hade sista 10 milen att kunna dra sitt strå till stacken i förningarna men ändå kunna _vila_ i kedjan på väg runt var rätt skön. Där vill jag vara nästa år också, men med MIN grupp!

Tillbaka
Topp