Gjorde också min första VR. Startade 02.50 i en lagom varm natt. Körde med (förutom kortärmad cykeltröja, bib-shorts och vanliga cykelstrumpor) benvärmare, vind- och vattentäta skoöverdrag, min vindtäta och "vattentåliga" Gore Phantom jacka och korta handskar.
Första milen var behagliga, sen började det ju som bekant regna och då blev det lite kallt... I Hjo var jag blöt in till benen och frös jag så att jag inte kunde sluta skaka. Men lite lasagne, kaffe och en mental örfil fick upp mig på cykeln igen.
Efter det blev det bara bättre. Det slutade regna och jag började torka upp, och någonstans runt Medevi sken solen genom och lös upp mina sista mil in mot Motala.
Så när jag passerade mållinjen på tiden 10:04 mådde jag rätt bra. Förutom att jag missade 10-timmarsgränsen med fyra ynka minuter... Sumpade cykeldatorn någonstans längs vägen, så jag hade lite dålig koll på tiden.
Överlag en positiv upplevelse med många trevliga människor längs vägen och, enligt vad jag upplevde, bra depåer. Nu stannade jag bara tre gånger (Gränna, Jönköping och Hjo), men där gick det iaf snabbt att få mat/kaffe/energidryck och lite värme.