ILiveToRide
Medlem
White AX 290 FF 21
1999kr (billigaste med mekanisk broms) nu under öppningshelg i Borlänge.
Svårslaget, så fick med en hem till sambon.
Svårslaget, så fick med en hem till sambon.
Tror inte det finns specat med däcken brukar väl tåla sisådär 90kg/däck vilket ger 180kg människa...Hej.
Någon som vet vad det är för max person vikt på den hojen?
Har försökt söka men har inte hittat angivet någonstans.
Mvh Anders
Nedsatt 1000 kr till 2499 tom. 22-07-03.
Läste om någon som inte var nöjd med Biltema skärmar.. men specificerade inte vad som var fel. Var där idag i annat ärende så köpte ett set 27-667.
Trixade lite vid installation men gick ändå rätt bra.. men ingen installationsmanual så för en som aldrig monterat skärmar innan fick man gissa en del. Ska klippa till stagen så de blir kortare men detta duger absolut till min snart 9-åring (145 cm) som är ägare till cykeln.
Däremot passade inte cykelkorgen 27-1977 alls så får leta vidare där. Fler tips mottages tacksamt! Var något tidigare i tråden men den verkar inte säljas längre, tråden är ju rätt gammal.
Visa bilaga 562909
Visa bilaga 562910
Visa bilaga 562911
Om det redan gnälls så kanske det skall letas drev. Du måste ner på en MTB-klinga för att komma under 1.0. En 32:a kanske platsar. Frågan om du får på det på den där veven.
Edit: Gick ut och provade att hålla upp en 34t framför veven. Skall inte vara problem med att få dit en 32t.
Visa bilaga 511660
Mäter det till BCD 104 och där finns det ett stort utbud 32t.
Det är ca 10,5% högre utväxling. (Du har kanske redan räknat ut det). Om du har den enklare White cykeln med 8 växlar, så har kassetten drev i steg 11-13-15-17 etc. 13 till 11 ger en förändring på ca 18%, så du lite mer än en halv (hög) växel till. Sen vet jag inte hur du upplever skillnaden. Vill du ha större skillnad, så är det ännu större klinga eller komplett vevparti som gäller. Jag svävar dock i total okunskap om vad som finns, och vad som fungerar.Jag skulle vilja ha mer utväxling, alltså att jag kan cykla lika snabbt på lägre växlar. Har förstått att jag behöver ett drev med fler tänder fram, men hur många? Det är 38T nu, gör det stor skillnad att gå upp till 42T?
Det blir nog iaf inte sämre.Den blå jag köpte på XXL i Luleå i maj kom med just mt200, och efter noggrann inkörning så biter dom förvånansvärt bra.
Hej,En sån här barnstol borde nog passa. Förslag till stöd hittar du på post nr 21 i denna tråd.
Läs gärna igenom hela tråden, har sett bra förslag på korgar också.
Barnstol
För mig på 178 cm blev L perfekt.så till 179cm, 85-86cm innerbenslängd. M eller L?![]()
Definitivt L.så till 179cm, 85-86cm innerbenslängd. M eller L?![]()
Tack!Det är 40mm
Jag har en Hamax Zenith (se bild på sidan 4), men fästet är kanske lika som Kiss-modellen som du hade? Jag har min sadel rätt högt upp gissar jag på men att montera barnsitsen av- och på går fin fint.Barnstol - finns det någon som passar bra? Just nu kan jag inte montera på och av utan att skruva av sadeln eller fästet. På fruns cykel går den inte på alls eftersom hon har lägre sadel.
Tack för info.Jag har en Hamax Zenith (se bild på sidan 4), men fästet är kanske lika som Kiss-modellen som du hade? Jag har min sadel rätt högt upp gissar jag på men att montera barnsitsen av- och på går fin fint.
Det finns ju en annan bygel med en annan utformning att köpa till. Jag vet inte om det skulle kunna vara något?
https://www.storochliten.se/hamax_extra_monteringsram_for_kiss_och_sleepy_ (se bild nr2)
Verkar inte finnas i lager där men Jollyroom verkar ha.
https://www.jollyroom.se/sport/cyklar/cykelsitsar/hamax-kiss-sleepy-smiley-extra-bygel
För min del ligger något i det.Känns som att man upptäckt "cykeln" i denna tråd.
Hej!
Jag är 185cm och köpte en L storlek men 20tum är ju ca 51cm bara ? Verkar litet eller ska det vara så för min längd? Kollade att den ska va bra för 180-190 cm personer.
Mvh Richard
Hej!
Jag är 185cm och köpte en L storlek men 20tum är ju ca 51cm bara ? Verkar litet eller ska det vara så för min längd? Kollade att den ska va bra för 180-190 cm personer.
Mvh Richard
Jag är 179 och köpte L. Jag vände stammen och flyttade upp 15mm spacers ovanför, sitter fortfarande ganska upprätt men det är hanterbart. 5cm kroppslängd till är nog inga problem för sadel-vevparti.Jag undrar även om det finns nåt bra stöd som.ni kan rekommendera ? Den på 21 är visst slutsåld.
Mvh
Jag är 188 och sitter helt OK med en ny 40cm sadelstolpe och ny kortare/högre stam. Kommer nog inte cykla mer än nån mil per tur på den, så perfekt behöver den inte vara.Det kliade ju till ordentligt nu med det trevliga priset.
Men med mina 193 cm och långa ben lirar nog inte en large, eller vad tror ni?