Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vet vad som händer på cykelfronten hos wiggle?
Beställde en Vitus och blev lovad lev innan jul. Sen framflyttad till den 30/12 och nu knäpptyst från dom. När jag går in på sidan så finns det inga cyklar kvar. Blir lite nojig
Inga cyklar vare sig på wiggle.se eller wiggle.co.uk.
Har aldrig hänt innan, beror det på Brexit, Covid eller årsskiftet? Fortsättning lär följa..
Jag tror det är en "Brexit-fråga". Förvånansvärt dåligt med information kan jag tycka...
Det funkade inte att klicka på en cykel på CRC eller igår. Kan vara en orelaterad glitch eller så är det nåt som är work in progress. Att flytta det till CRC är den uppenbara lösningen.De finns på CRC som finns på Nordirland oxh med lite annat avtal. Inte så svårt att googla sig fram till ;-)
Försökte beställa en cykel på crc till grabben igår, blev skickad till startsidan vilken hoj jag än klickade på.Det funkade inte att klicka på en cykel på CRC eller igår. Kan vara en orelaterad glitch eller så är det nåt som är work in progress. Att flytta det till CRC är den uppenbara lösningen.
Vad hittar du för information om detta på google förutom att CRC finns på ireland - på en site under down sizing.
Precis så är det på min mobil men fungerar på datorn idag.Försökte beställa en cykel på crc till grabben igår, blev skickad till startsidan vilken hoj jag än klickade på.
Vitus Och nukeproof är nästan bara möjliga att köpa från CRC/wiggle.Varför beställa ifrån någon leverantör innom EU istället?
Nukeproof går väl men gissar att de skickas via UK men det är väl snabbt fixat.Vitus Och nukeproof är nästan bara möjliga att köpa från CRC/wiggle.
Håller med. Dom har mycket prisvärda saker. Små sneglat på nukeproof enduro sadel och hjulpar.Nukeproof går väl men gissar att de skickas via UK men det är väl snabbt fixat.
Vitus har jag aldrig sett någon annanstans?
Det finns ingen anledning att beställa nåt annat än deras egna grejor men NP, x-tools och brand-x är ofta prisvärt tycker jag
Vitus är unikt för Wiggle/CRC medan NP åtminstone cyklar(komponenter vet jag inte) säljs av andra ÅF och även i Sverige.Nukeproof går väl men gissar att de skickas via UK men det är väl snabbt fixat.
Vitus har jag aldrig sett någon annanstans?
Det finns ingen anledning att beställa nåt annat än deras egna grejor men NP, x-tools och brand-x är ofta prisvärt tycker jag
Jag har googlat och svarade enbart på posten om det ens fanns cyklar på CRC. Lätt att se...De finns på CRC som finns på Nordirland oxh med lite annat avtal. Inte så svårt att googla sig fram till ;-)
nja.. Bike-discount har fått mindre och mindre cyklar i lager sedan blackfriday (då de började rea ut). Nu har det säkert blivit en drive efter jul och folk beställt.inte bara wiggle som är drabbad. Kollade precis bike-discount.de dagarna innan Jul fanns det mängder av cyklar i deras lager och i deras webshop av både Santa Cruz, Radon, Cube mm. Nu är nästan allt både orange och röd märkt även där, det vill säga nästan allt är slut även där av 2021 modellerna. Jag vet att Nukeproof inte går att köpa där, det jag vill komma åt verkar vara att cykelmarknaden verkar ha slut på cyklar överallt inför säsongen 2021? Kommer det bli riktig brist på high end cyklar 2021?
nja.. Bike-discount har fått mindre och mindre cyklar i lager sedan blackfriday (då de började rea ut). Nu har det säkert blivit en drive efter jul och folk beställt.
Deras 2021 modeller av Radon och Cube har inte ens kommit in i lager. De som sålt ut är 2020 modeller.
Nya cyklar börjar droppa in v4 och framåt.
EDIT:
Exempel: Cykel - Leveransvecka
Cube Stereo 120 Pro 29 blueberry - W9
Cube TWO15 HPC SL 29 - W15
Radon Skeen Trail 10.0 - W17
Cube Stereo 170 Race 29 - W10
Radon Slide Trail 10.0 - W4
Radon Slide Trail 9.0 - W18
Radon Swoop 9.0 - W11
Cube Stereo 150 C:62 Race 29 - W11
Syftar du på cyklar de haft i lager eller cyklar som kommer in?Bara XS då eller?
Wiggle har cyklar på lager, problemet är att de inte levererar till EU.inte bara wiggle som är drabbad. Kollade precis bike-discount.de dagarna innan Jul fanns det mängder av cyklar i deras lager och i deras webshop av både Santa Cruz, Radon, Cube mm. Nu är nästan allt både orange och röd märkt även där, det vill säga nästan allt är slut även där av 2021 modellerna. Jag vet att Nukeproof inte går att köpa där, det jag vill komma åt verkar vara att cykelmarknaden verkar ha slut på cyklar överallt inför säsongen 2021? Kommer det bli riktig brist på high end cyklar 2021?
Wiggle har cyklar på lager, problemet är att de inte levererar till EU.
Ja, de försöker väl reda ut hur det ska fungera. Det ingen av oss fattar varför det bara gäller cyklar.Vad konstigt för när jag går in på wiggle.se eller wiggle.uk så ser jag inga cyklar alla ?? Dom är helt borta.
Som vi spekulerar om så måste det vara nåt speciellt med cyklarna. Annat funkar på Wiggle men med en extra vecka lev tid.Ändå märkligt att de inte använt 2020 till att förbereda olika scenarios. Klädbranschens onlinesidor verkar ha löst detta utan bekymmer.
Go timing för UK, urträde mitt i coronakris.
Ja, de försöker väl reda ut hur det ska fungera. Det ingen av oss fattar varför det bara gäller cyklar.
Kanske har det nåt med montering och ursprung att göra.
Det är samma på crc som ligger på nord Irland men de har väl gemensamt lager och montering - i fel land.
Eller så ändrar du land i menyn?Jo förmodligen så är det så , det är en ganska problematiskt problem dom måste försöka lösa snabbt.
Det konstiga är att folk från England ( testat på annat forum ) kan gå in på båda wiggles domäner och ser alla cyklar utan problem, det måste ju betyda att sidan känner av vilket land man surfar in på och att man tekniskt sätt skulle kunna använda en VPN för att komma åt det fulla utbudet.
Eller så ändrar du land i menyn?
kvittar om du kan se dom eller inte då de inte levererar cyklar till EU.
Ändrar du land i menyn så ser du fortfarande inga cyklar på wiggle.uk, jag testade då att slå på vpn och ändra så vpn kör mot uk och då ser jag cyklarna igen på sidan.
Ja skadan med att inte sälja till EU lär vara minimal denna årstid. Största volymerna lär vara under sommar månaderna.Om jag går till .com och väljer UK ser jag cyklar.
Jag är ingen expert men självklart går det att lösa om volymen motiverar det. Om det ens behövs nåt annat än att fixa lite papper work.
Med tanke på hur ont om cyklar det är så kanske de säljer de som redan fysiskt finns i UK lokalt.
Fast då var happys teori att de räknade med att nord Irland skulle räcka och det verkar mycket riktigt som Belfast är kvar på inre marknaden.Wiggle kan ju inte vara helt nöjda med att man sålde av bike24 igen.
Är du säker på det? Pratade med min lokala Cube/Merida handlare, han har ställt in sig på att knappt kunna sälja några cyklar 2021. Jag ville ha en Stereo 170 race, den kunde han tidigast få hem till hösten 2021. Cykeltillverkarna får inte hem några komponenter ifrån Sram, Shimano och Fox. Commencal sickade ett mejl förra veckan där dom förklarade varför dom har så långa leveranstider! Normalt så har dom max 3månaders leverans ifrån deras leverantörer. Nu är det minst 9-18 månader i ledtid!! Dom räknar med att detta kommer fortsätta minst hela 2021.nja.. Bike-discount har fått mindre och mindre cyklar i lager sedan blackfriday (då de började rea ut). Nu har det säkert blivit en drive efter jul och folk beställt.
Deras 2021 modeller av Radon och Cube har inte ens kommit in i lager. De som sålt ut är 2020 modeller.
Nya cyklar börjar droppa in v4 och framåt.
EDIT:
Exempel: Cykel - Leveransvecka
Cube Stereo 120 Pro 29 blueberry - W9
Cube TWO15 HPC SL 29 - W15
Radon Skeen Trail 10.0 - W17
Cube Stereo 170 Race 29 - W10
Radon Slide Trail 10.0 - W4
Radon Slide Trail 9.0 - W18
Radon Swoop 9.0 - W11
Cube Stereo 150 C:62 Race 29 - W11
Jag är ganska säkert att det för att alla volymer redan allokerats till köpare.Är du säker på det? Pratade med min lokala Cube/Merida handlare, han har ställt in sig på att knappt kunna sälja några cyklar 2021. Jag ville ha en Stereo 170 race, den kunde han tidigast få hem till hösten 2021. Cykeltillverkarna får inte hem några komponenter ifrån Sram, Shimano och Fox. Commencal sickade ett mejl förra veckan där dom förklarade varför dom har så långa leveranstider! Normalt så har dom max 3månaders leverans ifrån deras leverantörer. Nu är det minst 9-18 månader i ledtid!! Dom räknar med att detta kommer fortsätta minst hela 2021.
www.cyclingweekly.com