YT Jeffsy - The tråd
CFB78 sa:Efter snö kommer... kvällstur i solen... sjukt nöjd, speciellt utför, vilken aptit för fart. De här kommer bli bra.
Najs! Den ser ju grym ut på bild :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
CFB78 sa:Efter snö kommer... kvällstur i solen... sjukt nöjd, speciellt utför, vilken aptit för fart. De här kommer bli bra.
magnil sa:Fattar jag rätt att denna kedjestyrare passar utan E-mount adapter? Finns det andra som passar utan adapter?
https://77designz.com/en/chain-guides/60-freesolo-yt-jeffsy-chainguide
emilkarl sa:CFB78 sa:Efter snö kommer... kvällstur i solen... sjukt nöjd, speciellt utför, vilken aptit för fart. De här kommer bli bra.
Najs! Den ser ju grym ut på bild :)
Snakepit sa:magnil sa:Fattar jag rätt att denna kedjestyrare passar utan E-mount adapter? Finns det andra som passar utan adapter?
Har letat efter en styrare och trodde att det var vanlig E-mount på Jeffsyn. Men så verkar ju inte vara fallet..
Köp en och bli försöksperson :)
LHelge sa:Snakepit sa:magnil sa:Fattar jag rätt att denna kedjestyrare passar utan E-mount adapter? Finns det andra som passar utan adapter?
Har letat efter en styrare och trodde att det var vanlig E-mount på Jeffsyn. Men så verkar ju inte vara fallet..
Köp en och bli försöksperson :)
För att få en E-mount behöver du en adapter, jag mailade YT så skickade de en sådan till mig helt gratis. Har man en Jeffsy med 2x-drivlina har man redan en sådan som den främre växelföraren är monterad på.
Jag kör med en OneUp-kedjestyrare för e-mount tillsammans med en sådan adapter, fungerar kanon! Den från 77desingz ser ut att kunna passa också och är förmodligen en snyggare lösning.
jde19 sa:Hallå !
Ni som har köpt YT innan, vet någon om dom brukar ha utförsäljning till slutet av året?
Kollar mestadels på Jeffsy CF one 27 för tillfället, men det får nog bli inköp under vintern.
jde19 sa:Hallå !
Ni som har köpt YT innan, vet någon om dom brukar ha utförsäljning till slutet av året?
Kollar mestadels på Jeffsy CF one 27 för tillfället, men det får nog bli inköp under vintern.
mikipedia_ sa:Ser onekligen tråkigt ut! Men sånna där nitmuttrar brukar sällan vara behandlade mot rost så är nog väldigt vanligt tyvär?
Leder sa:Nytvättad Jeffsy 27 efter andra cykelrundan i Falun. Bra test i Källvikens steniga stigar, går att åka fort på även om tekniken brister som den gör hos mig ;-)
Raggamuffin sa:Vill flacka ut min lite. Någon som har koll på hur mycket det ställer till det med resten om man bara höjer gaffeln till 150mm?
Finns det angleset som passar? Om man gör båda, var hamnar då? =)
rikhal sa:Raggamuffin sa:Vill flacka ut min lite. Någon som har koll på hur mycket det ställer till det med resten om man bara höjer gaffeln till 150mm?
JAg har höjt min till 150. Då landade den på gränsen till 65,9.
Raggamuffin sa:rikhal sa:Raggamuffin sa:Vill flacka ut min lite. Någon som har koll på hur mycket det ställer till det med resten om man bara höjer gaffeln till 150mm?
JAg har höjt min till 150. Då landade den på gränsen till 65,9.
Cheers.
Känns den bättre?
Leder sa:Nytvättad Jeffsy 27 efter andra cykelrundan i Falun. Bra test i Källvikens steniga stigar, går att åka fort på även om tekniken brister som den gör hos mig ;-)
Zwinto10mm sa:Leder sa:Nytvättad Jeffsy 27 efter andra cykelrundan i Falun. Bra test i Källvikens steniga stigar, går att åka fort på även om tekniken brister som den gör hos mig ;-)
Schnygg cykkel! Bra böj på tummen oxo.
Aleekr sa:Hej! Kikar in här istället för att göra ny tråd, eftersom det endå handlar om YT och deras eventuella garanti.
Nåväl, hur sannolikt är det att man får ny fälg på garanti, Någon med erfarenhet?
M1700 framfälg. Sprack rätt av och blev skevt efter kollision med sten.
Är endå 30kg under rekommenderad maxvikt enligt dt swiss spec.
Aleekr sa:Hej! Kikar in här istället för att göra ny tråd, eftersom det endå handlar om YT och deras eventuella garanti.
Nåväl, hur sannolikt är det att man får ny fälg på garanti, Någon med erfarenhet?
M1700 framfälg. Sprack rätt av och blev skevt efter kollision med sten.
Är endå 30kg under rekommenderad maxvikt enligt dt swiss spec.
LHelge sa:Senaste uppgraderingen på Jeffsyn:
Inte hunnit provcykla än, men känslan i garaget är bra!
Har en högerremote av den gamla sorten över om någon är intresserad. (kan monteras under styret på vänster sida)
Dessutom är det en Vorsprung Luftkappe på väg.
Tackar för svar!durietz sa:Jag väger ca 77 utan utrustning och kör 450 på min DB Coil Inline. Känns klockrent. Hade 400 först men fick byta då jag bottnade lite då och då.
Valde 400 pga någon sådandär spring rate calculator men dom gav mig helt fel på min Evil också så vettifan hur dom funkar dom där.
D.Sanchez sa:Tackar för svar!durietz sa:Jag väger ca 77 utan utrustning och kör 450 på min DB Coil Inline. Känns klockrent. Hade 400 först men fick byta då jag bottnade lite då och då.
Valde 400 pga någon sådandär spring rate calculator men dom gav mig helt fel på min Evil också så vettifan hur dom funkar dom där.
Då får det bli en 450, hamnar även kring det resultatet när jag använt diverse "calculators"
Hur är känslan med coil vs luftdämparen, jag har föreställningen att cykeln blir följsammare på rotmattor och småstök?
Har jag rätt i mina teorier?
Br8feld sa:Den gick loss på 6500 sek ink fjäder, distanser och frakt. Har visserligen inte fått fakturan än men det var vad dem sa.
Det var Järvsö Bergcykelpark AB som löste det. Vad jag vet så är JBP de enda (just nu) serviceombudet för Öhlins universal i Sverige.
Dem har varit väldigt bra att ha å göra med.
Br8feld sa:Den gick loss på 6500 sek ink fjäder, distanser och frakt. Har visserligen inte fått fakturan än men det var vad dem sa.
Det var Järvsö Bergcykelpark AB som löste det. Vad jag vet så är JBP de enda (just nu) serviceombudet för Öhlins universal i Sverige.
Dem har varit väldigt bra att ha å göra med.
D.Sanchez sa:Tackar för svar!durietz sa:Jag väger ca 77 utan utrustning och kör 450 på min DB Coil Inline. Känns klockrent. Hade 400 först men fick byta då jag bottnade lite då och då.
Då får det bli en 450, hamnar även kring det resultatet när jag använt diverse "calculators"
Hur är känslan med coil vs luftdämparen, jag har föreställningen att cykeln blir följsammare på rotmattor och småstök?
Makten sa:D.Sanchez sa:Tackar för svar!durietz sa:Jag väger ca 77 utan utrustning och kör 450 på min DB Coil Inline. Känns klockrent. Hade 400 först men fick byta då jag bottnade lite då och då.
Är det inte dumt att välja samma fjäder som nån som är 8 kilo lättare än du? Det är ju 10% skillnad, så om det ska bli "likadant" så borde du snarast välja en 500-fjäder.
D.Sanchez sa:Makten sa:D.Sanchez sa:Tackar för svar!durietz sa:Jag väger ca 77 utan utrustning och kör 450 på min DB Coil Inline. Känns klockrent. Hade 400 först men fick byta då jag bottnade lite då och då.
Är det inte dumt att välja samma fjäder som nån som är 8 kilo lättare än du? Det är ju 10% skillnad, så om det ska bli "likadant" så borde du snarast välja en 500-fjäder.
Ja det kanske är så. Får ta å gå igenom igen med calculators och jämföra med durietz värden och se var jag hamnar.
Fast det är väl också beroende på hur mkt sag man vill ha, jag har valt värden på ca 30% när jag beräknat fjäder.
durietz, hur mkt sag kör du med, och har du mkt preload?