Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
calleking sa:Folk på weight weenies forum är lyriska över Bora One och speciellt nu när Campa lanserat bredare fälgar. Jag har inte testat Bora One men läst att dom bromsar bättre och har bättre nav än zipp.
Finns en drös med trådar om Bora vs Zipp vs Enve, så mitt råd är att läsa lite där.
emilh sa:Bytte från Zipp 303 till just Bora One 50 (båda tub) tidigt i höstas och ångrar det inte. Den största skillnaden är att Campas nav är bättre och att de matchar min cykel bättre ;)
Med det sagt så var jag absolut inte missnöjd med Zipparna som funkat bra på allt från pavé vid Roubaix, grusväg utanför Blentarp och berg i Pyrenéerna.
TonyH sa:Vad tänker du på när du skriver "bättre " ?
Klucken sa:TonyH sa:Vad tänker du på när du skriver "bättre " ?
Lite av varje. Men tex så finns ju andra som är lättare (med lägre profil),
eller mer aero (oftast med högre profil)
det finns andra som bromsar bättre, (bland annat Enve i mitt tycke).
Det handlar väl mycket om vad man gillar och prioriterar och vilken typ av kompromiss man vill ha ( för alla hjul är ju en kompromiss på olika sätt)
TonyH sa:emilh sa:Bytte från Zipp 303 till just Bora One 50 (båda tub) tidigt i höstas och ångrar det inte. Den största skillnaden är att Campas nav är bättre och att de matchar min cykel bättre ;)
Med det sagt så var jag absolut inte missnöjd med Zipparna som funkat bra på allt från pavé vid Roubaix, grusväg utanför Blentarp och berg i Pyrenéerna.
Vad härligt att du har erfarenhet från bägge hjulen. Jag blir väl inte godkänd av stilpolisen om jag köper Campagnolo då jag har Shimano Ultegra växelgrupp men det kan jag leva med ;)
emilh sa:TonyH sa:emilh sa:Bytte från Zipp 303 till just Bora One 50 (båda tub) tidigt i höstas och ångrar det inte. Den största skillnaden är att Campas nav är bättre och att de matchar min cykel bättre ;)
Vad härligt att du har erfarenhet från bägge hjulen. Jag blir väl inte godkänd av stilpolisen om jag köper Campagnolo då jag har Shimano Ultegra växelgrupp men det kan jag leva med ;)
Nej, det går faktiskt inte an. Alls. ;)
TonyH sa:emilh sa:Bytte från Zipp 303 till just Bora One 50 (båda tub) tidigt i höstas och ångrar det inte. Den största skillnaden är att Campas nav är bättre och att de matchar min cykel bättre ;)
cerro sa:TonyH sa:emilh sa:Bytte från Zipp 303 till just Bora One 50 (båda tub) tidigt i höstas och ångrar det inte. Den största skillnaden är att Campas nav är bättre och att de matchar min cykel bättre ;)
Kan rekommendera att byta grupp med så den matchar :D
JT sa:SRAM äger ju Zipp så om man ska köra Zipp så måste man ha SRAM-komponenter. Annars kör man i diket.
calleking sa:Grattis till ett par kanonhjul. Kör gärna en minireview sen när du fått känna lite på dom :-)