Kul , om du vill går det att bygga ihop båda turerna så du utgår från Stockholm, Wilder side of Stockholm + Swedish safari. Du som är van att köra längre turer ?
Nää, det är inte så lockande för mig. Tror WilderSide är mestadels på vanligt grus och förmodligen har jag då cyklat många grusmil innan jag är där, så behövs inte ännu mer grus. Ska startar högt upp i örebrö län till Nyköping och då tillbaka. Tänkte först köra vidare lite till Norrköping och då via Hjälmarens vänster sida tillbaka. Men din Safari tur låter ju mycket mer spännande så jag tar den vägen i stället. Hoppas bara att vädret är lite snäll mot mig.
Tack igen för tipsen. :)
Här handlar det om att ge Tyskar från storstaden en känsla av att de befinner sig i vildmarken och att de klarar sig själva. Med deras mått mätt ska det vara det jobbigaste, farligaste de någonsin har gett sig in på. Ska be dom skicka in en lista på cyklar och utrustning de planerar och har handlat. Det är frystorkad mat för en vecka, cyklar med 29+däck, hängmattor, medel mot både mygg och björnar.
Glöm inte skogens värsta invånare, nämligen troll! Och det finns ingen medel mot dem. Hoppas också att tyskarna har inte för tjocka däck för alla vet att troll samlar feta däck för att köra vagnar lastad med tung guld genom sumpmark, så deras cyklar är inte heller trygg i skogen. Troll älskar också brudar med blont hår, så bäst att måla håret innan de kommer till Sverige.
Jag blir ofta varnad för spindlar (watch out for the spiders), mörkret (oj så farligt), sjukdomar (magsjuka, harepest, ben/arm-amputationer mm) and all sort av män. Framförallt för invandrare, svampplockare, bärsamlare och seriemördare. Men det finns (förstås) en tråd på Happy med många kniv-på-cykel och andra tips. Innan man vet kör man med en trailer fyllt med knivar, pepparspray, handgranater, hårspray, svärd, tårgas, M60, yxor, spade, Ak4 och ännu mer smarta överlevnadsgrejer.
Vad man använder mot arga älgar, getter som äter däck, får som bajsar var de vill (tex på sovsäcken), vildsvin som gräver löpgravar runtom tältet, ugglor som ropar hela natten OHOO, renar som vill dansa på fatbikes .. ingen aning!