NickPick sa:
ooms sa:
jonte987 sa:
ooms sa:
För låg kreditgräns, alltså. Då är det ju bara att höja den :-)
Mm. Som Ann Wibble skulle sagt ?
Du är verkligen en man av folket.
Ja, det är ju jättepinsamt när man slår i taket med kortet, folk kan ju tro att man inte är kreditvärdig. Been there, done that! Bättre höja gränsen rejält :-)
Vad är det för fattighjon som behöver ha kreditkort?
Skämt åsido. Låter ju konstigt från kanjon. Försöker dom få en att betala via banköverföring för att slippa betala till visa/Mastercard?
Tja, jag hade hellre betalat kontant, men det alternativet finns inte. Någon IBAN överföring tror jag de hade. Det har jag gjort en gång och jag tyckte det var struligt.
Jag litar inte på någon så jag sätter kreditgränsen lite över var det ska kosta tills betalningen är genomförd. Efter det drar jag ned den igen. Jag tar inte höjd för att någon gärna vill debitera två tre gånger vad jag köpt för direkt.
Nu fick jag tag i kundtjänst som hävdade att de haft öppet. Deras telefonsvarare sade något annat dock. De ska återbetala de drygt 9000 de dragit och sedan ska vi försöka igen. Funkar det inte då tror jag att jag struntar i Canyon.
Edit
När jag tänker efter är den gången jag körde iban överföring när jag senast köpte just en Canyon. Det var runt 2008...