Maila dom och fråga... XT i XL var enligt hemsidan slut, men när jag frågade efter leveranstid så var svaret att de fanns i lager och minuterna senare så kunde den beställas från deras hemsida igen :-)
Jag har nyss skruvat ihop min och tagit ett par varv på gräsmattan för att känna in reglage etc, tokförkyld och med två mek-öl innanför västen, man jäklars vad rätt den kändes för mig! Och nu när jag kollar så har den nästan samma geometri som min Pole Taiga fatbike som jag älskar...
Enda negativa var att den var något tyngre än specad och vad jag hoppades på, 12,7kg för en XT i XL (enligt min våg där min slanglösa Canyon Lux 8 XL väger in på 11.4). Iofs ska slangarna bort och styret bytas och jag cyklar bara för att det är kul, och den har ju trots allt lite fetare fjädring, däck och fälgar så det blir nog bra till slut! Börjar närma mig S-1 så jag kan nog säga att Luxen ska bort nu :-)
Detta är alltså en XT i XL med sitthöjd 79, spacers/stam/styre kommer säkert att ändras när jag kört den ett tag:
Visa bilaga 413919