Industry 9 nav.. mmm. Nu till nåt mer budget:
Jag har följande problem: Grabbens hoj (Bird med 160 slag) som används för hopp och lek har ett par billiga men helt OK hjul, men för smala (23 mm id). Fulcrum red zone 7 650B, 28 ekrar, ca 563 ERD, straightpull nav med centerlock, vanlig gammal kassett. Jag vill uppgradera dessa hjul till något med ca 30 id som är lite mer "bikepark". Så billigt som möjlgt så klart, utan att bli aptungt. Hur göra?
1. Köpa ett par DT Swiss M502 och byta ut bara fälg. Ungefär samma ERD på nån mm när, rätt antal hål (28) 30 mm inner. typ 615 kr st. DT EX511 skulle också funka, men kostar mer, samma vikt och jag tror båda håller oavsett. Kostar i bästa fall 1230:-
2. Sälja Fulcrumhjulen och bygga nytt. Billigaste baknavet är XT FH-M8010 (700:-). Till detta kommer fälgar (1230:-) och ekrar och niplar (350:- blanka sapim race) plus framnav, (ca 400 för SLX). Dvs ca 2700:- minus vad man nu får för dom gamla hjulen.
Är det dumsnålt att bygga om Fulcrumhjulen? Straightpull osv. Finns det något mer prisvärt än nr 2?