Stök o roligt utför kring Gränna

lidalooparn

Aktiv medlem
En del av familjen har fått för sig att rida häst 1v
Vad finns i närheten Som resten kan göra . nöter stök o bök med sköna nedfarter helst

Vilken vecka pratar vi om?

Jag funderar på att dra ihop en happyride med utgångspunkt från gränna orienteringsklubb, kan dock inte området så bra. Ska försöka kartreka lite i förväg och lägga ut evenemang på FB Gränna stigcyklister samt Cykellistan.

Som boendes i Jönköping provade jag Gränna MTB för första gången för nån vecka sedan. Både gul och vit är kanon och Edge of candyland är en kort men kul sträcka. Den nya flowslingan bredvid skidbacken är riktigt välbyggd. Bra pumptrack med hopp också så man kan ta med hela familjen. (Nära till de lokalt kända räkmackorna på Grännaberget.)
Jag skulle absolut köra Vista MTB som besökare, mkt fint och flowigt.
Hallby har det mesta i form av både stök och rötter, pumptrack och teknikslinga.
IKHP kräver bra mos i benen, EM banan är ingen lek..i vart fall inte för mig ?

Kul med gensvar! Har ni semester så kan vi kanske sikta på en första sväng på måndag, den 20/7? Typ kl 14 vid GBOK's klubbstuga?

Ni lär väl ladda gpx från strava, annars finns en lite gammal karta i kml-format här: http://www.ravinenkartor.se/show_map.php?user=Helena&map=1152

Vi/ni kan ju köra en gång till v 31. Jag drar till Jämtland och springer fjällmaraton då..

Asch, jag kan inte guida mee än er andra så passar inte dagen/tiden så kom med förslag! :-) Bättre att vi är flera är med än få.

Tusan. Jag gjorde ett evenemang på FB och här för den 20/7 men det syntes inte här.

Kommer bara du Mtb565 och jag så blir det så, men jag är på och kör fler gånger, det verkar värt det.

Det här skulle ha varit så jäkla skoj att va med på men nu på måndag redan så passade det inte alls. Skulle det komma fler tillfällen (typ v 31) så vore jag väldigt tacksam.

Har inte kollat med min vapenbärare du_rietz men än så länge finns det plats i mercan från Stockholm om någon vill åka med.

Det här skulle ha varit så jäkla skoj att va med på men nu på måndag redan så passade det inte alls. Skulle det komma fler tillfällen (typ v 31) så vore jag väldigt tacksam.
Lidalooparn kommer v 31 och jag är övertygad om att det är fler än er som vill köra då. Släng upp en ride, här och i "Östra vätterbranternas stigcyklister" på Facebook, så blir det något. Är jag hemma så försöker jag hänga med :-)

Tillbaka
Topp