Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vafalls?! 10 grader. Ska man behöva ha jackor och mössor och knävärmare? Va?
Nä, inte mössa, men knävärmare, armvärmare och väst behövdes. Iallafall till stan. Där åkte väst och armvärmare av vid ett rödlyse. 19-20 grader enligt prognos vid kvällens CX-träning. Var göra av med alla kläder???Vafalls?! 10 grader. Ska man behöva ha jackor och mössor och knävärmare? Va?
Randoväska på!Nä, inte mössa, men knävärmare, armvärmare och väst behövdes. Iallafall till stan. Där åkte väst och armvärmare av vid ett rödlyse. 19-20 grader enligt prognos vid kvällens CX-träning. Var göra av med alla kläder???
Ajdå. Hoppas dcet gick bra. Gör ett läkarbesök, man vet aldrig och det kan vara bra för ev försäkringsanspråk senare om ngn komplikation uppstår.Varmt och skönt i början (17), regn halvvägs, och sedan träffade jag på en gubbjävel i Åkarp. Eller rättare, gubbj*veln träffade mig med framflygeln på sin Lexus när han svängde vänster utan att titta. Några ömmande revben och ett mindre skrapsår på ett knä så klarade mig rätt skapligt. Kläder och cykeln helt oskadda, framhjulet slår nån mm så får justera lite ekerspänning bara.
Bilen var iaf dyr, det värmer.
Men jösses vad med cyklister. Helt galet.
+1 på läkarbesök för att dokumenteraAjdå. Hoppas dcet gick bra. Gör ett läkarbesök, man vet aldrig och det kan vara bra för ev försäkringsanspråk senare om ngn komplikation uppstår.
Det är kul att så många cyklar men trafikvett verkar vara en bristvara+1, sanslöst om man cyklar på rusningstider. Jag brukar njuta av alla cyklister de få sommarveckor som det finns så många, men nu får det räcka ;-)
Försöker alltid ha ett ombyte på jobbet, sedan cyklar jag ju i cykelkläder och de lär ingen vilja se mig på ett möte i, oftast rätt svettofuktiga :)Jo tack, gårdagen startade fint, så glad att ha regnbyxorna i väskan när vädret bjöd på motstånd. Kämpade mina 35 km genom regnet och kände mig som att jag bestigit Kebenekajse eller nått när jag väl kom fram. Lagom i tid inför mötet, ledningsgrupp, drar av mig regnbyxorna och....
Visa bilaga 438673
Glad över att jag inte skulle hålla någon presentation stående, om man säger så ?
Behöver jag berätta att det numera ligger extra byxor i skåpet på jobbet och ett nytt regnställ är beställt? ?
Är cyklisterna i gemen fortfarande galet väluppfostrade och trängs i lilla cykelbanan?Så galet mycket cyklister ute på vägen hem. Vart bilkörfältet en bit i stan då cykelbanan var knökfull.
Underbart, särskilt med tanke på hur många eu-moppar-isch typ rawbike som syns i cykelbanorna...Frös som en hund* på väg till Pelotonen. Fick upp värmen ungefär halvvägs in på densamma. Sedan blev det svettigt in mot frukosten på Le Mond.
I början av Skeppsbron blev jag tilltalad av en EU-mopedist. Han undrade varför jag inte körde på cykelbanan. Fick då utbilda honom i att som cyklist, så får man välja själv.
* konstigt uttryck
Körde också Pelotonen men tycker det är stökigare i "lugna" gruppen nu när man startar 10 minuter senare än vanligt (pga Corona) och dessutom kör långa loopen (som jag tycker är kul). Det innebär att man nu kommer till Älta och Enskede 20 minuter senare än vanligt och det gör stor skillnad på hur mycket annan trafik det är. Varje gång jag kört i höst har det varit stök med bilar, bussar etc mot slutet vilket det inte var lika mycket tidigare.
Pågick något slags miljö-aktion på Vasabron men cyklar fick komma fram i alla fall.
I onsdags var det någon som filmade med drönare
Har du testat på något möte, eller är det bara en kvalificerad gissning....?Försöker alltid ha ett ombyte på jobbet, sedan cyklar jag ju i cykelkläder och de lär ingen vilja se mig på ett möte i, oftast rätt svettofuktiga :)
Killgissade bara, men inser att jag måste väl provaHar du testat på något möte, eller är det bara en kvalificerad gissning....?
Vad trist att inte få cykla längre än så.Första cykeldagen efter kontorsflytt. Inte ens halva vägen mot tidigare. 10 lätta minuter på tomma cykelbanor både dit och hem.
Jag slipper 15 minuter av motvindsregn på Hisingen.Vad trist att inte få cykla längre än så.
Rullade in med småstela ben. Fick lite feeling en bit men vevade sen ur. Tog en tröja med vintyg i fronten. Blev självklart för varm när jag slog av genom stan. Från 10 g vid start till typ 20 vid ankomst.
Oscar brukar ju köra med tröja i whiskytyg, så varför inte vintyg?Tänk om man ändå hade en tröja med vintyg va najs! Fast redan på en måndag? ;p