implor
Aktiv medlem
OT: Ont om Tesla?
Exakt. Bara ta ett billån på valfri bank så hamnar man under 3% iallfall.Tjena!.
Ohh, den gamla klassiska fälla att låna bil på kåken.. Helt plötsligt av avbetalar man tre bilar samtidigt.
Vi har 1,95% i ränta på båda billånen, 1,59 på huset. Det lilla jag skulle spara på att lägga in det i kåken är ju löjligt. (På de två billånen vi har idag så skiljer det totalt 1129;- på tre år.)
Om man lånar 500k så handlar det om 3000 totalt i räntekostnad..
Visst, är man så dum så man tar ett billån med 4,5% så skiljer det 23000 totalt.
Tjena!
Det beror ju på vad släpet väger. Tillräckligt lätt så får du det. Båtkärra brukar ju gå att vikta ner så man klarar det. Lättaste Corolla har ju en tjänstevikt på 1240, så viktar man ner släpet till 620 så får man köra 80. Men då gäller det ju att släp plus båt inte väger med än 620 tillsammans.
Tack för infon!
Jag har tidigare alltid räknat med någon random obromsat släp från blocket och har den alltid sagt att jag bara får köra 40km/h med det lastat och 80km/h olastat.
Tog tummen ur arselet och gick kollade vad jag själv hade för regnr på båtvagnen och slog in den med en corolla hybrid.
Tamefan så verkar det ju gå fin fint. Min båt väger under 100kg. Jäkligt märkligt att säljare på Toyota inte sa i mot mig. Pratat med han två ggr om detta med släp.