nadderf
Aktiv medlem
Blockettråden 2
”Troligen under 100”. Gissar att ägaren är över 100 då?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
”Troligen under 100”. Gissar att ägaren är över 100 då?
Jag tycker den är stilren o förbannat snygg ?Med den gaffeln förmodligen inte, gissar på fälgar under 20 mm innerbredd. Det gäller att vara snabb på annonser så hittar man säkert nånting värt. Jag hittade den här(X-Caliber 8) för 5500kr. 2019 och som ny. Stolpe och sadel uppgraderat men annars original. 2x dock men inget negativt för mig.Visa bilaga 475003
Ta bort en nolla så skulle jag ev. vara intresserad.Jag har egentligen åsikt om själva annonsen, men hoppade till på ett litet ord. Fast jag läser det säkert fel.Visa bilaga 475453
Jag letade främst efter nåt prisvärt men hade tur att den också såg bra ut. Fick åka från Sthlm ända till Gävle för att hämta den.Jag tycker den är stilren o förbannat snygg ?
Klassisk veranda i ett typiskt svenskt villakvarterthomasfalk14 at it again
Men det som är fel är att marknaden på många håll är en djungel för köparen.Men det är ju ganska lätt det här. Folk betalar för vad dom anser produkten är värd. Tillgång och efterfrågan. Nu tar jag inte annonsen i försvar då jag själv inte skulle betala detta. Säljaren lär nog märka att denna inte kommer säljas, och förmodligen bli prutad rejält på.
Men allvarligt, något sånt här borde det stå. För att visa vad verkligheten faktiskt är och inte lura folk att att är en dans på rosor.på den guidade rundvandringen på happy:
"här har vi forumet där vi diskuterar utväxling, engagerar oss ideellt i andras problem och hjälper varandra att hitta bra priser och undvika bli pålurade omoderna prylar av cykelaffärerna.
och här ser vi köp&sälj där alla försöker lura alla att köpa deras omoderna utslitna skrot för 90% av vad riktpriset var för 10 år sen"
Antagligen, men varför besväret med att leta retrohojjar på craigslist och ta deras bilder? Dessutom hoppar platsen mellan några olika städer...Som tidigare spekulerats: Kan det vara ett sätt att ha förklaringar till kontoinsättningar att kunna visa på en massa annonser man har haft ute?
Innovativ kabeldragning :)Visa bilaga 475636
Innovativ kabeldragning :)Visa bilaga 475636
Hallå! En Canyon är ovärderlig! ??Hittade 26" mtb som jag köpte ny för 13 år sen och sålde föra året nu for dubbla pengar: 12000 kr
Visa bilaga 475340
Hallå! En Canyon är ovärderlig! ??
Visste inte jag .... 2?Hallå! En Canyon är ovärderlig! ??
Den där såg lite rolig ut.Vad är en Kona 29er Single speed värd? Ca 10 år gammal med mavic crossmax hjul?
Om farsan fått ersättning så gör ni ingenting.Den här tråden verkar tämligen blandad. Men jag måste ändå slänga in att när jag scrollat runt på framförallt facebook market, så är det väldigt många cyklar som säljs stulna genom bulvankonton. nu har jag hamnat i ett litet debacle, farsan blev bestulen på sin cykel, jag har hittat annonser på den, givetvis under falska namn, men vad gör man då?hur kommer man vidare? JAg har trackat det till ett riktigt namn genom lite eftersökning.
Nej, han har inte ens hunnit anmäla den, utan jag lovade att jag skulle hålla utkik efter den och efter att ha hittat den med 4 olika falska annonser på olika facebook market platser, samma bilder används till kontona, varav ett går att härleda till en mailadress och ett namn. Dock vad jag kan se så har personen fortfarande ej svarat eller noterat ett enda meddelande. och söker jag på namnet på personen som jag hittat, så dyker det upp 4 olika konton, varav ett tydligt bär spår av sålda stulna hojjar. så får jag ingen kontakt så blir det ju svårt att bevisa något.Om farsan fått ersättning så gör ni ingenting.
Om inte och lagligt så stäm möte och informera polisen.
Annars valfritt, du bestämmer vad som händer med tjuven.
Nej, han har inte ens hunnit anmäla den, utan jag lovade att jag skulle hålla utkik efter den och efter att ha hittat den med 4 olika falska annonser på olika facebook market platser, samma bilder används till kontona, varav ett går att härleda till en mailadress och ett namn. Dock vad jag kan se så har personen fortfarande ej svarat eller noterat ett enda meddelande. och söker jag på namnet på personen som jag hittat, så dyker det upp 4 olika konton, varav ett tydligt bär spår av sålda stulna hojjar. så får jag ingen kontakt så blir det ju svårt att bevisa något.
Det är ett polisärende. Anmäl det till polisen, ju fortare desto bättre.Nej, han har inte ens hunnit anmäla den, utan jag lovade att jag skulle hålla utkik efter den och efter att ha hittat den med 4 olika falska annonser på olika facebook market platser, samma bilder används till kontona, varav ett går att härleda till en mailadress och ett namn. Dock vad jag kan se så har personen fortfarande ej svarat eller noterat ett enda meddelande. och söker jag på namnet på personen som jag hittat, så dyker det upp 4 olika konton, varav ett tydligt bär spår av sålda stulna hojjar. så får jag ingen kontakt så blir det ju svårt att bevisa något.
Det är ett polisärende. Anmäl det till polisen, ju fortare desto bättre.
Jag skulle, för egen del, även prata med mitt försäkringsbolag. Där vet jag att det finns flera duktiga utredare med goda kontakter inom polisen. Med lite tur har de en stund över och kan tänka sig att jobba lite proaktivt för att undvika ett försäkringsärende, eller åtminstone lösa det utan att behöva betala ut kontantersättning.
Ni som har bättre koll än vad jag har, brukar Specialized komma sådär härligt småleriga direkt ur kartong? Eller behöver man kryssa i någon ruta vid beställning?
![]()
Säljes: Specialized Sirrus Elite 2020
Hej, säljer en oanvänd Sirrus från i fjol Hydraliska skivbromsar Matt-svart Dubbdäck och slickshappyride.se
Taget. Specialized har aldrig riktigt känts som något för mig. Men jag måste ju erkänna att jag är svag för patina.Patina är tillval. Kostar extra.
Ja, får dom tag i tjuven så blir han kanske kallad till förhör och blir jätterädd?Anmäl så fort som möjligt, till både polis och försäkringsbolag, förhoppningsvis så gör dom något åt det, och ett av dräggen är borta från marknaden ett tag iaf.
Den här tråden verkar tämligen blandad. Men jag måste ändå slänga in att när jag scrollat runt på framförallt facebook market, så är det väldigt många cyklar som säljs stulna genom bulvankonton. nu har jag hamnat i ett litet debacle, farsan blev bestulen på sin cykel, jag har hittat annonser på den, givetvis under falska namn, men vad gör man då?hur kommer man vidare? JAg har trackat det till ett riktigt namn genom lite eftersökning.
Priset på den GT:n är så fel som man skulle kunna tro. En sån ram säljs lätt för 20000 kr, troligtvis mer. Hjulen 4-5000. Bromsarna ca 5000. Sen är frågan om resten av delarna tar den ända upp till 40k, men 30000 vore nog ett underpris i alla fall.Visst, läcker gammal high end-hoj. Men man kan tro att ramen är gjord av guld istället för titan.
Visa bilaga 476335
Den är snygg som få. ?Priset på den GT:n är så fel som man skulle kunna tro. En sån ram säljs lätt för 20000 kr, troligtvis mer. Hjulen 4-5000. Bromsarna ca 5000. Sen är frågan om resten av delarna tar den ända upp till 40k, men 30000 vore nog ett underpris i alla fall.
med tanke på att folk numer verkar köpa cyklar för 120k så börjar väl snart guld bli ett tänkbart materialval.Visst, läcker gammal high end-hoj. Men man kan tro att ramen är gjord av guld istället för titan.
Visa bilaga 476335
Lär bli en tung ram om inte annat ?med tanke på att folk numer verkar köpa cyklar för 120k så börjar väl snart guld bli ett tänkbart materialval.
1 kg kostar tydligen bara 500k. är det någon som vet hur mycket guld som skulle gå åt till en cykelram? jag började göggla men hittade inga siffror på hur starka guldrör är. vitt 18k guld verkar starkast?