Det här är ju typ relevant här...
Införskaffade en sadel/styrväska, och den sitter riktigt bra på styret. Bortsett från att den sitter på dynamolampan enligt bild.
Visa bilaga 480685
Det är inte mycket som behövs för att ge fritt häng. Om jag knuffar väskan framåt nere vid lampan så blir det perfekt, likaså om jag skulle lyckas höja väskans infästning litegrann. Den är dock för högt upp för att dra nytta av en främre pakethållare. Dock så vill man ju att den sitter stabilt också och inte dinglar runt.
Har spanat på "bag supports" från massa olika tillverkare, och den allra vassaste verkar vara ett samarbete mellan Hesson Labs och Dyed in the Wool (
https://www.hessonlabs.com/shop/stainless-steel-t-bar-rack). Den knuffar fram väskan på rätt sätt, men jag skulle nog behöva en extra lång sådan. Är även bitter över moms och andra avgifter som tillkommer från Storbritannien (fick en saftig faktura på 900:- för väskan).
Någon som sett en liknande design från kontinenten eller kommer på ett bra hemmafix?
Tänker att man kunde bygga en hållare som fäster i skruvarna kring gaffelkronan och hakar i Molle straps på väskans bak/undersida... Skulle fixera avståndet mellan gaffeln och väskans botten genom att skjuta fram/upp väskan ett lämpligt avstånd. Jag kommer dock inte på något bra material att knåpa ihop det med! Går det till exempel att böja ett alurör till ett U, platta till ändarna och borra hål i dessa för att fästa i gaffeln, eller hur gör man bäst?