Skräddare Cykel Jersey

Lorenzadw

Medlem
Skräddare Cykel Jersey
Hej!

Någon som känner, vet om en skräddare i Sverige eller utomlands som syr upp cykeljerseys? Vill handfärga en egen jersey men hittar ingenting i bambu viskos eller coffee waste material.

Skräddare Cykel Jersey
Jag skall fråga min dotter om detta när jag hinner. Men utifrån andra saker jag frågat tror jag att det kommer landa i att du sitter på kravspecen. Har du materialet och en jersey i exakt önskad storlek att mäta/malla ifrån så går det att lösa. Inte billigt, men görbart.

Skräddare Cykel Jersey
Man kopierar upp ett mönster från annan jersey med likvärdig stretch. Utifrån det kan man sy en jersey i önskat tyg.
Edit: Nån slag oväntad dubbelpost.

Senast ändrad:
Skräddare Cykel Jersey
Man kopierar mallen och skapar ett mönster. Stretchen behöver vara lika eller snarlik. Utifrån mönstret kan man sy en egen i det önskade tyget.

Skräddare Cykel Jersey
Man kopierar mallen och skapar ett mönster. Stretchen behöver vara lika eller snarlik. Utifrån mönstret kan man sy en egen i det önskade tyget.
Tack för svar Hasse! Ska se om jag kan sourca materialet själv. Låter som en lösning att ta mått från en existerande jersey. Är din dotter sömmerska? Hur mycket tror du det ligger på att sy upp?

Skräddare Cykel Jersey
Min dotter har en komplett utbildning men det är en svår bransch att överleva i. Hon sa att det är svårt att göra enstycksexemplar till rimlig kostnad om man inte gör det för skojs skull. Det finns även en funktionsfaktor att tillverka plagg med särskilda krav. Det kan bli svårt att få det rätt utan dialog under tillverkningen. Fin men obekväm är inte premium.

Senast ändrad:
Skräddare Cykel Jersey
Min dotter har en komplett utbildning men det är en svår bransch att överleva i. Hon sa att det är svårt att göra enstycksexemplar till rimlig kostnad om man inte gör det för skojs skull. Det finns även en funktionsfaktor att tillverka plagg med särskilda krav. Det kan bli svårt att få det rätt utan dialog under tillverkningen. Fin men obekväm är inte premium.
Tack för bra insikter och info. Vill ju verkligen hitta fram till bekväm men unik. Kanske får ta en kurs själv i mönsterkonstruktion och sömnad. Även om det inte kommer slå proffs med utbildning och erfarenhet. Så kan man iaf skapa något till sig själv i början.

Skräddare Cykel Jersey
Det finns ett antal firmor som trycker upp tröjor på beställning. Det borde ju vara möjligt att köpa en otryckt tröja som du sedan färgar själv. Förutsatt att du hittar en i önskat material. I USA kallas den här typen av tyger ibland för Rayon.

Tillbaka
Topp