Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Snabbt åk! Kommer bli ännu snabbare med röda titan-QR :)
Ska jag våga cykla snabbare blir det att slänga på ankare också. Bara frambroms som den rullar nu.
Jag mäter 188 cm och fötterna jag drar runt på är i storlek 46, toe overlaps är oundvikligt på denna ?
Men mysig att slörulla med!
Var precis ute på lära 3-åringen att cykla själv runda, medans jag prompt också skulle cykla. Diverse utmaningar som ormmöten och plötsliga badinfall på stranden får man ändå lov att kalla som elddop för hojen.
Den är värd ett par röda qr i titan efter detta!

Visa din Miyata!
Idag fick Den Edfeldtska Enpetaren sina hipsterkorrekta korkhandtag. Efter några testrundor med styret rättvänt fick fåfängan ge sig för användbarheten och jag vände upp styret igen. Cykeln ska trots allt vara någon slags vaddåskullejagbrymigfinkryssare, mer Montecristi-hatt, jeans och bildäckssandaler än… äsch, jag vet inte. Men den måste vara bekväm.

D2310D8C-9A17-4BA8-80FC-8979851C0F9F.jpeg

Här med korkhandtag au naturel.

0E33A7D4-D5A0-43D3-8C3D-C7E0950D875B.jpeg

Och här med ett första lager schellack för att göra dem lite mer nötningsbeständiga.

F20ECADB-1550-48EF-B053-26F0EB6EA0D8.jpeg

Och här skulle det ha blivit en helbild, men cykeln rasade i backen. En tusendels sekund efter att bilden togs mötte den ännu inte torkade schellacken det nyklippta gräset. Där fick jag för att jag ville skryta på Happy.
Nu blir det testtur i kvällssolen.

Visa din Miyata!
Är det nån som har pejl på vad ovan cykels framgaffel kan vara, och om det är värt att serva den? Extremt kort slaglängd, men ganska snygg tycker jag.

Hojen är för övrigt en Path runner, typ -94 eller så? XT bak, men i övrigt STX. Kommer nog köra den med 1x7 eller vad jag hittar i lådorna.

Visa din Miyata!
Stått många år i farsans garage, dåligt med luft i däcken.
Funderar på att sälja av den, mycket fint skick dock är dämparen i behov av nån form av service. Prisförslag vid försäljning?
Nej men alltså det här är tråden där man köper Miyata, inte säljer.

Men för att bruka allvar så är jag själv dåligt insatt i priser på kolfibercyklarna. Men generellt gissar jag att om den passar dig och det finns en aldrig så liten chans att du kommer att cykla på den så är bruksvärdet högre än begagnatpriset. Behåll den och kör!

Visa din Miyata!
C9B05D64-20CC-43E6-B517-4745C2AB58B5.jpg

Kan man göra något skoj av denna tro?
Kom på att utbudet av stugcyklar härhemma är rätt så undermåligt..
Har en bit att köra isf, för att plocka upp mot en mindre penning, så behöver nog lite pepp mer än att jag starkt villhöver cykeln!

Visa din Miyata!
Var det inte en happyit som skänkte bort en sån där för ett tag sen, mot att man släpade ut den ur busken som växt upp runt den?

men ja jo, det är väl en utmärkt stugcykel.

Visa din Miyata!
Var det inte en happyit som skänkte bort en sån där för ett tag sen, mot att man släpade ut den ur busken som växt upp runt den?

men ja jo, det är väl en utmärkt stugcykel.
Jo, tror det bör vara samma. Happyit hjälpte vän att förmedla. Vän bestämde sig senare för att försöka sälja den istället. Så nu står den utklippt ur busken och väntar på att jag kan komma dit på tisdag.
Med lite översyn känns det som att den kan komma att bli en pålitlig pack-åsna över årets glada månader.
Är inte sugen på att lägga några större pengar på renovering/ uppgradering, men lite roliga däck och annat godis lär den iaf få.

Visa din Miyata!
Det brukar heta så. ?
Haha! Jag vet.. Jag råkar ha gömt undan en del grejer, som jag tror kan finna sin plats IOM detta. ?
DA friktionsreglage, Nitto Albastache styre, Ett par Dia-Compe styränds bromshandtag av okänd modejang, och blanka fina gamla Giles Berthoud skärmar jag för längesedan fick av hjärtevänlig Happyit. Sugen på att slänga på Specilaites TA veven jag har sittandes på pilsner-hojen också.
Detta är som gjort för att skena.. Men det är jag värd under semestern!

Visa din Miyata!
En kväll som denna hade en tur på landet varit fin på nästan vilken cykel som helst. Men jag begick den egentliga premiären på den Edfeldtska Enpetaren ikväll, 35 km grusväg, och jösses vilken skjuts.

Albatross-styret och den allmänna sittställningen är inte optimal för progressiv teknisk körning, vilket jag inte heller var ute efter. Däremot som en tillbakalutad landsbygdskryssare utan tyngande packning eller extra allt-utrustning är den helt makalöst bekväm, och utan min sedvanliga bolt on mania känns den rentav lätt. Om jag kan hålla mig ifrån att slänga pengar på nya cykelprojekt i några veckor så kanske den får nya sulor, vilket jag vågar påstå skulle göra märkbar skillnad. Men med eller utan gummi, holy CrMoly vilken sweet rajd!

Hemåt:
9B20025C-290D-4584-81C6-33E9FE916570.jpeg

Hemma:
9CD988F1-E893-4BA1-BE88-5C88419D4281.jpeg

Visa din Miyata!
En kväll som denna hade en tur på landet varit fin på nästan vilken cykel som helst. Men jag begick den egentliga premiären på den Edfeldtska Enpetaren ikväll, 35 km grusväg, och jösses vilken skjuts.

Albatross-styret och den allmänna sittställningen är inte optimal för progressiv teknisk körning, vilket jag inte heller var ute efter. Däremot som en tillbakalutad landsbygdskryssare utan tyngande packning eller extra allt-utrustning är den helt makalöst bekväm, och utan min sedvanliga bolt on mania känns den rentav lätt. Om jag kan hålla mig ifrån att slänga pengar på nya cykelprojekt i några veckor så kanske den får nya sulor, vilket jag vågar påstå skulle göra märkbar skillnad. Men med eller utan gummi, holy CrMoly vilken sweet rajd!

Hemåt:
Visa bilaga 499215

Hemma:
Visa bilaga 499216
Hade kunnat plågats på vilken jonne som helst för den vyn.
Gott för dig @LWB

Visa din Miyata!
Förlåt puritaner, men jag var tvungen att prova. Känns riktigt bra, men jag ska nog utvärdera med trampor också innan jag ropar hej.Visa bilaga 499353
En bmxmtb med dämpare, kunde funnits i miyatas modellflora ihop med tandems och enhjulingar?tänk att dom är kända för detta oxå??

Bilagor

• F98CCE11-D9F7-4930-B101-34AAE635AEDA.png
    F98CCE11-D9F7-4930-B101-34AAE635AEDA.png
    385.2 KB · Besök: 114
Visa din Miyata!
Visa bilaga 499718Visa bilaga 499719Visa bilaga 499720

När jag sitter i sadeln skiter jag i hur de ser ut. Men Pro 5 Vis-vevarna är vackra att se på när man kliver av.
Det är väl det enda sättet man kan bedöma någon annans cykel på!
Annars litar jag blint på att en annan trivs som fisken på sin egen.
Med all respekt tycker jag du bygger välbyggda och fina cyklar som verkar fylla sitt syfte var och en till tusen! ✊?

Visa din Miyata!
Det är väl det enda sättet man kan bedöma någon annans cykel på!
Annars litar jag blint på att en annan trivs som fisken på sin egen.
Med all respekt tycker jag du bygger välbyggda och fina cyklar som verkar fylla sitt syfte var och en till tusen! ✊?
Jag tackar och bugar.
Att de är välbyggda tar jag gärna på mig. Men att de på sitt sätt är fina sköter de huvudsakligen själva. En hyfsat klassisk ram och gaffel som tillsammans ser ut som en cykel. När man då rensar bort allt gammalt påhäng, utbytta sadlar, krokiga plastskärmar, trasiga reflexer och far vet allt så träder liksom en riktig cykel fram ur det gamla mtb-vraket. Sen på med nya däck and Bob’s your uncle.

Visa din Miyata!
Gillar din rååsa skarpt.
Alltså jag vet ju vad Conan Thai har spanat på när han byggde sin OTT-rigg:
1625766910209.jpeg

Det finns vissa marginella missar i hans replika, men färgen och andra bärande byggnadselement har han satt.

Visa din Miyata!
Visa bilaga 499883
Det finns vissa marginella missar i hans replika, men färgen och andra bärande byggnadselement har han satt.

Skarpt!
Vad är det för stam på Conan Thai’s?
Någonting säger Salsa, men bokstäverna stämmer ju inte.

Visa din Miyata!
Visa bilaga 499883

Är det där en burk med nudlar?

Visa din Miyata!
Är det där en burk med nudlar?
Svårt att säga. Han har tagit sig vissa konstnärliga friheter och gjort avsteg från den Rosa när han har byggt sin Rosa.
Men trams åsido, för ett par år sedan körde han Silk Road på en gammal MB-1:a och nu laddar han för att köra OTT på en gammal Trek. Imponerande! Samtidigt har jag kollegor som inte kan cykla banvallen från Olofstorp till jobbet i Mölndal för att deras CF-cykel inte riktigt håller måttet. C’mon ge mig ett bryt. Jag gissar att Conan går i mål i OTT innan det blir målgång i Krokslätt.

Tillbaka
Topp