implor
Aktiv medlem
Billigast på insatsoptik?
Är så dyrt.... sambon kör liknande upplägg hos synsam men med vanliga glasögon. 15000kr per år för glasögon är absurt dyrt. Bekvämt ja men kostar.Jag har abonnemang på Synsam sedan 3 år tillbaka. Då har man tre par glasögon och kan byta ett par varje år. Jag har alla progressiva, ett par vanliga, ett par slipade solglasögon och ett par Rudy project med insatser (har väl c:a +4.0-5.0 så de tyckte inte att det skulle bli bra med slipade cykelbrillor). Priset beror naturligtvis på vilka styrkor man har och om man vill ha "värsta" glasen med alla tillägg. Jag betalar c.a 1300kr/månad vilket är dyrt men det funkar jäkligt bra och händer något så täcker försäkringen allt. Om man behöver byta styrkor vi synförändring så ingår byte i alla tre paren. Finns väl liknade upplägg hos t.ex. Synoptik som är betydligt billigare. Mina Rudy funkar utmärkt så länge det inte är väldigt fuktigt, då bildas imma mellan glasen. I vanligt regn är det inga problem. Blir det riktigt dåligt väder och fuktigt när man är ute så har jag tagit bort det yttre glaset så länge. Det har bara hänt 2 ggr på tre år. Svetten är inga problem för de ventilerar ok. Använder dom även vi utförsåkning. Dyrt men bra...