Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Det är en tidig Miyata från runt 1980 gissar jag så den kan vara gjord i HiTen-rör men oavsett tycker jag priset var ganska bra. Vikten skiljer sig inte så att det har praktisk betydelse på den här typen av ramar.

Visa din Miyata!
Om man har möjlighet att duscha på jobbet och även kan få cykelkläderna torra tills visslan blåser ut på eftermiddagen så är just den delen, att man själv blir blöt och skitig utan skärmar, mest en fråga om hur mottaglig man är för lunginflammation hur bekväm man vill ha sin pendling.

Men för egen del är också ett tungt argument för skärmar att det skonar lager och drivlina en aning också. Hur stor skillnad det egentligen gör vågar jag inte ta gift på, men det kan väl inte vara helt tokigt.

Med det sagt har även jag några skärmlösa cyklar, och sista tillskottet, TripleCross:en, ligger illa till att bli skärmlös för att kunna maxa däckbredden. Vi får se, men om jag hade tvingats välja så hade jag identifierat mig som en skärm kind of guy, i alla fall så länge jag bor i klimatzon Prozac.

Visa din Miyata!
Skärmar är ett måste. Det finns två typer av cyklister, finvädercyklister och allväders. Jag tillhör den senare kategorin, regn och rusk är allatiders cykelväder om man frågar mig och skärmarna gör att man inte behöver lägga extra tid på cykel- och persedelvård efter äventyren.

Visa din Miyata!
Skärmar är ett måste. Det finns två typer av cyklister, finvädercyklister och allväders. Jag tillhör den senare kategorin, regn och rusk är allatiders cykelväder om man frågar mig och skärmarna gör att man inte behöver lägga extra tid på cykel- och persedelvård efter äventyren.
Håller med. Mitt problem är att jag tycker att det är vackrare utan. Och då blir det svårt för mig. Ni vet, jag kör Alfa Romeo, så mitt livsval är redan träffat. Form före funktion. ?

Visa din Miyata!
För mig är funktion också skönhet
De går ofta hand i hand. Det är därför det mesta som har med racing att göra är vackert (tycker jag), allt bjäfs är bortskalat. Allt som är kvar är den rena funktionen. Men måste jag välja, då tar jag den (subjektivt) snygga, obekväma byxan framför den mindre snygga, mer bekväma byxan.

Sedan blir den smutsig eftersom jag inte har några stänkskärmar..

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Miyata!
Håller med. Mitt problem är att jag tycker att det är vackrare utan. Och då blir det svårt för mig. Ni vet, jag kör Alfa Romeo, så mitt livsval är redan träffat. Form före funktion. ?

Tjena!

Alfa? Då var mina aningar om att du har minst två bokstavskombinationer helt rätt alltså.

Fd ägare till en 33 P4 och en 156.
Efter två motorras på kort tid är jag förbjuden av min fru att köpa en till. ?

Visa din Miyata!
Byta precis till mig denna av en cykel handlare i mitt område miyata one hundred kan inte så mycket om dem och har redan 700 andra projekt men kunde inte låta bli ?

Bilagor

• IMG_20220207_084904.jpg
    IMG_20220207_084904.jpg
    823.3 KB · Besök: 113
  • IMG_20220207_084838.jpg
    IMG_20220207_084838.jpg
    877.2 KB · Besök: 111
Visa din Miyata!
Tjena!

Alfa? Då var mina aningar om att du har minst två bokstavskombinationer helt rätt alltså.

Miyata-ägare kör naturligtvis Mazda...?

(De är tyvärr sålda båda två... Nu har vi en Renault Espace... ?)

DSC_0963.jpg

Visa din Miyata!
Tjena!

Helt korrekt. Min käresta bryr sig inte om bilar så mycket så jag har fria händer, tyvärr.

Uppvuxen med pappa som blev motorjournalist på äldre dar. Han hade en 75 Turbo med svåra elfel men den gick som ett skållat troll. Sedan en 164 som blev stulen och sedan hittades. Inte ens tjuven orkade väl med den.

Mvh
//159
2BDFCF87-DE0A-4186-8A52-C6DE026941E6.jpeg

Visa din Miyata!
Byta precis till mig denna av en cykel handlare i mitt område miyata one hundred kan inte så mycket om dem och har redan 700 andra projekt men kunde inte låta bli ?
Bra grej att byta till sig hojar av cykelhandlare, det greppet har jag aldrig provat. Men jag håller med Ostrand, gaffeln ser lite bakåtlutad ut på bilderna. I övrigt blir den nog finfin efter lite tvätt och puts.

Visa din Miyata!
Helt korrekt. Min käresta bryr sig inte om bilar så mycket så jag har fria händer, tyvärr.

Uppvuxen med pappa som blev motorjournalist på äldre dar. Han hade en 75 Turbo med svåra elfel men den gick som ett skållat troll. Sedan en 164 som blev stulen och sedan hittades. Inte ens tjuven orkade väl med den.

Mvh
//159
Visa bilaga 537963

Tjena!

Då har jag en stark misstanke om vem din far är. Känner igen det där med 164an

Visa din Miyata!
Bra grej att byta till sig hojar av cykelhandlare, det greppet har jag aldrig provat. Men jag håller med Ostrand, gaffeln ser lite bakåtlutad ut på bilderna. I övrigt blir den nog finfin efter lite tvätt och puts.
Jag har Bytat till mig otroligt mycket roligt från cykel handlare till min samling men måste bara bli klar med allt oxå haha ?

Visa din Miyata!
Tjena!

Nu har jag ju som tur är kamrem. Fast eftersom det är VAG så lyckas dom ju han en kedja iallafall, men den är inte känd för att krångla.
A5 har kedja men den uppgraderade 2.0 så jag är lugn. Beställt en Multivan Hybrid och den har rem… och sladd! Säkert inga problem.
Var och kollade en Polo i helgen för övningskörningssyfte och vinterpulka.. 1.2 och kedja… ingen munter läsning om hur mkt strul det är med dom maskinerna. Fast byter man olja ofta så löser sig det mesta ? Vilken maskin har @Kneecap?

Miyata är tryggt, inga oförutsedda ras!?

Visa din Miyata!
A5 har kedja men den uppgraderade 2.0 så jag är lugn. Beställt en Multivan Hybrid och den har rem… och sladd! Säkert inga problem.
Var och kollade en Polo i helgen för övningskörningssyfte och vinterpulka.. 1.2 och kedja… ingen munter läsning om hur mkt strul det är med dom maskinerna. Fast byter man olja ofta så löser sig det mesta ?

Miyata är tryggt, inga oförutsedda ras!?

Tjena!

Precis, Miyata kan man lita på.

Visa din Miyata!
Det är en tidig Miyata från runt 1980 gissar jag så den kan vara gjord i HiTen-rör men oavsett tycker jag priset var ganska bra. Vikten skiljer sig inte så att det har praktisk betydelse på den här typen av ramar.
And so it came to pass att jag inte riktigt kunde låta bli att hugga på den här. Får man vara med och leka på riktigt nu? Koga Miyata inköpt av förrförra ägaren i Nederländerna.

Tanken är att göra den pendlingstjänlig och eftersom jag är föräldraledig fram till sommaren är det inte jättebråttom. Tur det, för förrådet som extraknäcker som verkstad är knökfullt av grejer pga flytt nyligen.

Återkommer med fler bilder så klart!

Edit: och VAGen som transporterade den höll både dit och hem utan missöden.

Bilagor

• AFDFC1DA-3A39-4F62-AA8F-CF498C289FD0.jpeg
    AFDFC1DA-3A39-4F62-AA8F-CF498C289FD0.jpeg
    884 KB · Besök: 94
Visa din Miyata!
And so it came to pass att jag inte riktigt kunde låta bli att hugga på den här. Får man vara med och leka på riktigt nu? Koga Miyata inköpt av förrförra ägaren i Nederländerna.

Tanken är att göra den pendlingstjänlig och eftersom jag är föräldraledig fram till sommaren är det inte jättebråttom. Tur det, för förrådet som extraknäcker som verkstad är knökfullt av grejer pga flytt nyligen.

Grattis du har en biljett ? kul att VAGen inte sviker?

Visa din Miyata!

ÄNTLIGEN!

I mina ögon har du varit med all along. Men nu jävlar!

Visa din Miyata!
jag kör Alfa Romeo, så mitt livsval är redan träffat. Form före funktion. ?

Hur är det nu de säger

Man är ingen riktig bildåre om man inte har ägt en Alfa
Men man är en dåre om man har kvar den.....

Tillbaka
Topp