Visa din Miyata!
Veloform: ett oklanderligt paket i brunpapp innehållande senaste Bicycle Quarterly och en Funky Monkey.Det är förresten fascinerande hur stor skillnad det är i förpackning mellan olika näthandlare. Bike24: ”ja vet, vi slänger in allt helt löst i en alldeles för stor kartong. Det blir nog jättebra. Extra papp/plast inuti är för mesar”
Apan fanns bara i svart men ska på något vis bli silvrig. Brutalmeken inom mig tänker ikväll blanda ihop en sexa Kaustik Sunset att doppa den i och hoppas på det bästa. Om resultatet blir lyckat så lär ni få se det här innan tuppen gal tre gånger. Om alltihop istället blir pannekaga så slätas det över i hopp om snar inneslutning i den kollektiva glömskan.
Arbetshypotesen är att flytta tusingens bock och bromsar till TripleCross:en och att återuppbygga tusingen med upprätt styre och Paul-godiset. Storleksmässigt skulle det passa resp. cykel bäst. Snyggast hade däremot varit att låta tusingen ha kvar sin bock och bygga TripleCross:en med Albatrosstyre och Paul. Men någon gång emellanåt cyklar jag också på mina cyklar, så lite användbarhet och komfort får leta sig in här och var.