D
Deleted member 77490
Guest
Visa din Miyata!
För att stänkskärm fram är fult? ?Riktigt fina! Men varför bara stänkskärm bak på mixten?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att stänkskärm fram är fult? ?Riktigt fina! Men varför bara stänkskärm bak på mixten?
Allt går men helstelt är drygt när det blir tekniskt. Det var därför jag byggde den svarta. Men av respekt för dess ålder så blir det mest stig advanced.Jag tänkte fråga en grej.. Jag har ju Pralin, min ValleyRunner, och är lite sugen på att testa att köra i skogen med den. Jag har absolut aldrig kört månntenbajk tidigare. Hur skulle det funka, tror ni?
Jag vet ju att den byggdes för detta ändamål, och att det förstås går att köra den offroad också i dag, men är det att rekommendera? Kanske har månntenbajkbanor blivit svårare i takt med att cyklarna blivit bättre?
Att cykla på ett modernt spektakel är iofs inte aktuellt ändå.. ?
Bild på skönheten (ev. även cykeln) så kan vi ge en mer specifik diagnos.Jag tänkte fråga en grej.. Jag har ju Pralin, min ValleyRunner, och är lite sugen på att testa att köra i skogen med den. Jag har absolut aldrig kört månntenbajk tidigare. Hur skulle det funka, tror ni?
Jag vet ju att den byggdes för detta ändamål, och att det förstås går att köra den offroad också i dag, men är det att rekommendera? Kanske har månntenbajkbanor blivit svårare i takt med att cyklarna blivit bättre?
Bild på skönheten (ev. även cykeln) så kan vi ge en mer specifik diagnos.
Jag gjorde kaffeved av Kullaberg med Norrskensflamman och höll jämna steg med brorsan och hans 29” Singular Swift. När vi bytte cyklar höll han jämna steg med mig.
Kör så det blör!
Jag kan nog inte svara på lämpligheten i tilltaget men jag har tagit min HighRunner ut i skogen ett par gånger.Jag tänkte fråga en grej.. Jag har ju Pralin, min ValleyRunner, och är lite sugen på att testa att köra i skogen med den. Jag har absolut aldrig kört månntenbajk tidigare. Hur skulle det funka, tror ni?
Highrunner i stål är respekt, uddafågel och riktigt fin?Jag kan nog inte svara på lämpligheten i tilltaget men jag har tagit min HighRunner ut i skogen ett par gånger.
Det går bra så länge man tar det försiktigt och inte väljer för svåra stigar (vilket jag såklart gjort ett flertal gånger).
Jag är också en nybörjare på MTB, trots att jag har ägt denna rosa raket i snart 30 år, och jag har överlevt hittills.
Rosa raketen har originaldrivlina men fått reglage och bromsar utbytta under åren. Även däcken är av modernare slag vilket jag absolut rekommenderar.
Inspiration:
Visa bilaga 549265
Visa bilaga 549266
Tack! Ja, det är en fantastisk skapelse.Highrunner i stål är respekt, uddafågel och riktigt fin?
Va glad jag blir, kul att du fick inspiration och att du är med här, det betyder mkt för helheten?Tack! Ja, det är en fantastisk skapelse.
Det var också tack vare den jag hittade till Happy. Sökte på något relaterat till HighRunner och hittade din tråd där du fixar en.
Jag känner att det är en stor ära, och är lite stolt över, att få vara med i denna Happys, nej internets, bästa tråd, om än mest i utkanten.Va glad jag blir, kul att du fick inspiration och att du är med här, det betyder mkt för helheten?
Vi skapar ju den tillsammans. Så du är en del av att den är så bra!Jag känner att det är en stor ära, och är lite stolt över, att få vara med i denna Happys, nej internets, bästa tråd, om än mest i utkanten.![]()
Försök att pricka konventet i kalendern, det vore superkul?Jag känner att det är en stor ära, och är lite stolt över, att få vara med i denna Happys, nej internets, bästa tråd, om än mest i utkanten.![]()
Klart det är PathRunnern! Jag har skrivit ”ValleyRunner” så många gånger att telefonen gjorde en autocorrect..Allt går men helstelt är drygt när det blir tekniskt. Det var därför jag byggde den svarta. Men av respekt för dess ålder så blir det mest stig advanced.
Håller säkert för mer men jag tänker att det är dumt att testa gränserna..
Man vill ju inte varva en Golf vr6 -93 till varvstoppet hela tiden lixom?
P.s är det inte Pathrunnern vi pratar om? Skottsäker!!
Här har du målbilden @Jonatan F.
Tjusigt mekställ??För ordningens skull kan jag väl tillägga att Kullaberg i gengäld gjorde kaffeved av Norrskensflamman. Genomslagspunka x2 som kanske hade gått att undvika med heldämpat.
Visa bilaga 549264
Jaaaaaa!!!!!!!!Tiden är mogen, stunden är kommen och tärningen står i begrepp att kastas. Mina damer och herrar, kamrater, mötesdeltagare:
Mottagare av vad som kommer att bli trådens vassaste Pathrunner är…
@Jonatan F!
Hoppas att vi ses på konventet!
Ja jag tycker det funkar. Med hästen som målbild iallafall. Svart kändes tråkigt och khaki tänkte jag ett tag.Älskar styrändsreglagen. Och det borde inte funka med mörkbrun linda till svart, men det gör det ju.
Riktigt tjusigt! Styret ser riktigt fint ut med så liten drop, vad är det för något?
Som den lille som Clabbe sålde härom året?BIKT: Jag passerade en av mina dröm-Miyata, en sån mintgrön stål-Trailrunner idag på morgonpendlingen. Tänkte att jag skulle ge ett prisförslag men vågade inte störa ägaren pga hon pratade i telefon. Men den var säkert för liten ändå.
Väldigt roligt att han har skrivit in hela sitt namn för att han är noga med att alla ska veta vilken Claes det är som säljer och bli lite imponerade. Vilket ingen blir.
Lika bra…Jag vet inte vem det är.
Ja, antingen en förhoppning om att få bättre pris, eller helt enkelt en åldersfråga.Väldigt roligt att han har skrivit in hela sitt namn för att han är noga med att alla ska veta vilken Claes det är som säljer och bli lite imponerade. Vilket ingen blir.
Sen kan man ju alltid fundera på hur "välvuxen" och gammal kolfiber gifter sig iofs. Kanske ändrar mig tillEn osedd konventbiljett för någon välvuxen i Göteborg!
Säljes: Miyata vintage carbon 100års jubileum
Säljer en original Miyata vintage carbon full xt ej iordninggjord stl 22,5\" Pris 1500sek eller högshappyride.se
Den kan jag tänka mig flera är intresserade av om skicket är bra, som jag själv om jag inte redan haft för många cyklar.En osedd konventbiljett för någon välvuxen i Göteborg!
Säljes: Miyata vintage carbon 100års jubileum
Säljer en original Miyata vintage carbon full xt ej iordninggjord stl 22,5\" Pris 1500sek eller högshappyride.se
Har det varit problem med att rören släpper i muffarna, eller är det något annat du tänkerpå?Sen kan man ju alltid fundera på hur "välvuxen" och gammal kolfiber gifter sig iofs. Kanske ändrar mig till
"Någon välvuxen med god relation till sin tandläkare i göteborg"
Fast jag är en encykelperson, jag har nu testat och jag trivs bäst så, ligger djupt så går nog inte att arbeta bort :)Fy aben. Fy!
Men, men.. Cyklar är ju som skor! Man ska inte använda samma varje dag utan byta för att inte slita ut i förtid.Mycket föredömligt!
Sannerligen.Lika bra…
Inte så lätt att slita ut en cykel om den underhålls, jag kämpar hårt med det men det är inte lätt kan jag säga. De som tråden handlar om ju minst trettio år och om de inte är vanvårdade är de inte ens halvslitna, många närmast i nyskick skulle jag säga och även ett antal i långt bättre än nyskick.Men, men.. Cyklar är ju som skor! Man ska inte använda samma varje dag utan byta för att inte slita ut i förtid.
Fast jag är en encykelperson, jag har nu testat och jag trivs bäst så, ligger djupt så går nog inte att arbeta bort :)
Jag vill slita ut cyklar innan jag köper nytt och det kräver en del.
Men, men.. Cyklar är ju som skor! Man ska inte använda samma varje dag utan byta för att inte slita ut i förtid.
Jag önskar att jag kunde hålla mig till en cykel. Jag hade velat se lacken nötas igenom ned på bara stålet, inte av slarv och oförsiktighet utan av daglig användning. Tänk vad mycket cykling som skulle ligga inbakad i en sådan fläck bortnött färg…Inte så lätt att slita ut en cykel om den underhålls, jag kämpar hårt med det men det är inte lätt kan jag säga.
Det finns ett stort nöje i det, att kunna använda något fullt ut och att det är kvalitet, så långt från "slit och släng" man kan komma. Sen finns det också en behållning i att restaurera och uppgradera äldre fina cyklar, det finns så många fina äldre stålcyklar jag skulle vilja ha att det urartar alldeles för snabbt och jag hinner inte cykla på dem alla. Bara att få mil på de två jag använder normalt är inte så enkelt.Jag önskar att jag kunde hålla mig till en cykel. Jag hade velat se lacken nötas igenom ned på bara stålet, inte av slarv och oförsiktighet utan av daglig användning. Tänk vad mycket cykling som skulle ligga inbakad i en sådan fläck bortnött färg…
Tror att jag måste bygga mig en sådan cykel. Bara en till.
Det får mig för övrigt än en gång att tänka på Jim Marshalls M4:a, herre min je.
Visa bilaga 549351
Behöver inte sommarens event en DJ? Clabbe har ju dessutom sin entrebiljett kirrad här...Som den lille som Clabbe sålde härom året?
Visa bilaga 549339
Tror du inte att han fick sålt den då? Om inte är han självklart välkommen. Han är välkommen i alla fall, när jag tänker närmare på saken.Behöver inte sommarens event en DJ? Clabbe har ju dessutom sin entrebiljett kirrad här...
Fast jag är en encykelperson, jag har nu testat och jag trivs bäst så, ligger djupt så går nog inte att arbeta bort :)
Jag vill slita ut cyklar innan jag köper nytt och det kräver en del.