Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Jag har kört det i mina bromsar i... Ja, så länge jag kört shimano, måste väl bli 12 år vid det här laget. Varför köra shimano när man kan köra biltema, en no brainer ju.Biltemas LHM olja
Om den har läckt behöver läckan fixas, annars kommer den nyligen påfyllda oljan läcka ut igen. Kanske tätningarna i oket är kassa? Ser rätt nedsölat ut på bilderna i alla fall.Jag tror åtminstone att det här är skälet till att bromsen inte tar på bakhjulet. Det vill säga att den har blött en del olja.
Fint. Du har inte testat babyolja möjligtvis som någon nämnde i tråden längre upp?Ja. Jag har kört det i mina bromsar i... Ja, så länge jag kört shimano, måste väl bli 12 år vid det här laget. Varför köra shimano när man kan köra biltema, en no brainer ju.
12 år och flertalet uppsättningar shimano, även magura och clarks. Och shigura. Har ägt en av bromsuppsättningarna i 7 år utan problem. Allt med biltema. Kört CHF 11s på sistone iofs. Funkar det med.
Hmm vad är det som kallas för ok på såna här hydrauliska bromsar egentligen? Vet vad klossar är men inte ok.Om den har läckt behöver läckan fixas, annars kommer den nyligen påfyllda oljan läcka ut igen. Kanske tätningarna i oket är kassa? Ser rätt nedsölat ut på bilderna i alla fall.
Gissar på att ett nytt ok och nya belägg, samt en rejäl avfettning av skivan, är medicinen. När du vet att grejerna är fräscha och i bra skick, då är det dags att fylla och lufta. Men innan dess är det ingen ide att göra något.
Har haft ett par snarlika tektro bromsar som också smorde bromsklossarna. Köp ett bättre par bromsar!, det gjorde jag iaf och dem shimanobromsarna lever vidare än idag 7 år senare.Gammal tråd. Men undrar vilken olja jag ska köpa idag för att fylla på min hydrauliska broms som han gör i den här videon?
Går det bra med Biltemas LHM olja tro?
Jag tror åtminstone att det här är skälet till att bromsen inte tar på bakhjulet. Det vill säga att den har blött en del olja.
Bromsen ser ut som nedan. Utifrån bilderna kan man se att det är mineralolja som gäller. Jag tror att jag ska hälla ner oljan i det mittersta hålet där längst upp eller hur(?), på själva bromsstyret. Men behöver jag köpa en sån där bromsblödar-tratt tillsammans med LHM-olja från Biltema, för att kunna få oljan in i slangen?
Var köper jag i så fall en sådan?
Eller kan jag lika gärna använda baby-olja som någon här skrev? Och kan jag i så fall hälla direkt ner i hålet? Eller behöver jag den där bromsblödar-tratten en del använder för att få oljan ned i hålet?
Gissar på att ett nytt ok och nya belägg, samt en rejäl avfettning av skivan, är medicinen. När du vet att grejerna är fräscha och i bra skick, då är det dags att fylla och lufta. Men innan dess är det ingen ide att göra något.
Tips på bra broms? Är det Shimano som är "da shit" när det gäller bromsar eller? :)Har haft ett par snarlika tektro bromsar som också smorde bromsklossarna. Köp ett bättre par bromsar!, det gjorde jag iaf och dem shimanobromsarna lever vidare än idag 7 år senare.
Shimano eller nyare Sram är det vanligaste på terrängcyklar idag. Hope, Trickstuff, TRP, Formula och Hayes nya bromsar är också grejer på högsta nivån.Tips på bra broms? Är det Shimano som är "da shit" när det gäller bromsar eller? :)
Gillar du att meck, lufta, byta korroderade ok, spruckna keramiska kolvar, tröghet i rejäl kyla, vandrande bitpunkt, svårmudulerad bromsverkan och recinbelägg man kan slita ut på en (iofs lång och blöt) dag så jo då har shimano grejorna för dig!Tips på bra broms? Är det Shimano som är "da shit" när det gäller bromsar eller? :)
www.bike-discount.de
www.bike-discount.de
Vad har du för bromsar på din gulgröna Cube då?Gillar du att meck, lufta, byta korroderade ok, spruckna keramiska kolvar, tröghet i rejäl kyla, vandrande bitpunkt, svårmudulerad bromsverkan och recinbelägg man kan slita ut på en (iofs lång och blöt) dag så jo då har shimano grejorna för dig!
Jag har gjort mitt cykelstall fritt ifrån shimano hydralik och är en lyckligare och mer harmonisk människa när man slipper frustrationen av ha med eländet att göra. Hope ftw! Avid, Paul och TRP gör också bra prylar (oftast iaf).
Cyklar du aldrig i hård vinterkyla, aldrig sopsaltade vägar och har tur så kan säkert shimano duga, men jag tänker inte chansa fler gånger....