Ryggsäck på VR

Ryggsäck på VR
Skulle kunna funka att köra med endast en stor flaska. Skippa locket till flaskan så kommer regnet se till att den alltid är full;)

OM man kopplar tutan till flaskan så kan man regnsamla

1655191081749.png

Ryggsäck på VR
Är det bra eller dålig idé att ha ryggsäck med vätskesystem på VR? (om man är nervös över att inte få i sig tillräckligt med vätska och energi)
Det kan vara en bra idé att köra med en Camelback på VR. Om inte är väldigt säker på cykeln så är det ett enkelt och bra sätt att få i sig vätska på. Jag som är ganska van att cykla med ryggsäck (pendlar) så är en lätt camelback inte ett problem, så testa om du tycker att den stör eller inte.

Ryggsäck på VR
Kör nästan alla mina pass på mtbn med vätskeryggsäck och upplever inte att jag blir störd, överhettad eller tung av den. Tvärtom tycker jag det är skönt att ha nära till vattnet och slippa luta mig framåt och leta efter flaskan på cykeln. På långpassen har jag även med mig en flaska sportdryck i flaskhållaren.

Känner du dig det minsta osäker på att behöver leta efter flaskan på ramen när du cyklar i grupp så rekommenderar jag vätskerygga.

Ryggsäck på VR
Kanske är lösningen att inte identifiera sig som landsvägsryttare utan som gravel eller ultra-cyklist, då verkar det inte vara problem att köra med vätskerygga. ;)

Annars är kanske en lösning på fler flaskor att köra mjuka flaskväskor/snackpouches på styret istället för tri-fäste bakom sadeln. Jag kör med en eller två stycken för att få med mig mer flaskor om jag har ramväska. Men det är också mycket skönare att ta flaskan därifrån än att vingla omkring med en fullastad cykel i vägrenen samtidigt som man försöker lirka ut en flaska

1655195487999.png

Ryggsäck på VR
Jag körde min första VR med camelback. Det funkade alldeles utmärkt. Sen körde jag några till utan. Det funkade också utmärkt. Men på den tiden då det knappt fanns organiserade klungor så var det nog en del som som såg mig som patrask med ryggsäck. Konstigt många som pekade och skulle in precis framför mig när vätternketten skulle rotera. :)

Ryggsäck på VR
Tack igen alla för era fina svar med olika synvinklar. Jag bestämde mig för att köra med Camelbak Chase Bike Vest och det fungerade faktiskt jättebra för mig. Jag upplevde inte att den var tung eller hindrade lufttransport eller något sånt men jag kunde dricka hela tiden oavsett var jag befann mig i klungan och utan krångel.

Tillbaka
Topp