mektabbar
Duttade i lite mer gucka och cyklade en liten stund efter det har trycket varit ok?Får du punka så får du i alla fall lite såpbubblor ur hålet att glädja dig med.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Duttade i lite mer gucka och cyklade en liten stund efter det har trycket varit ok?Får du punka så får du i alla fall lite såpbubblor ur hålet att glädja dig med.
Tänk positivt, det blev åt rätt håll iaf??Äntligen skulle jag byta bakdäcket på mtbn till något mer sommaranpassat - har inte orkat ta tag i det förrän nu. Plockade fram allt inkl nya sommardäcket, rev av gamla däcket, torkade ur guckan, hällde i ny gucka och pratade med grannen samtidigt. Monterade på däck, pumpade upp och var sjukt nöjd med hur lätt det tätade. Satte på hjulet och skulle cykla när jag inser att jag monterade på samma grova lerdäck jag tog av…
sant, gick från halvdan till perfekt centrering av ventilen!Om loggan lajnade upp med ventilen skulle jag ändå ta det som en vinst.
Surt. Är röret som ligger dikt an inuti fast eller går det kanske att putta åt sidan?Svårighetsgraden på det här lagerbytet gick just upp en aning…
Det är ju min mardröm förverkligad ಥ_ಥSvårighetsgraden på det här lagerbytet gick just upp en aning…
Visa bilaga 580056
”Röret” är ramen så den är tämligen fast. Och ja, lagerbanan är bottnad i sitt säte utan kant att få något att greppa mot.Surt. Är röret som ligger dikt an inuti fast eller går det kanske att putta åt sidan?
Det är ju min mardröm förverkligad ಥ_ಥ
um, kapskiva och gör några spår runt om så så du kan få grepp med en drivdorn från andra sidan och knacka... borde gå. På min FuelEx satt lagren ganska hårt när jag bytte, men inte vansinnigt hårt.... Lycka till med räddningen!Hmm, en Dremel med kapskiva som du gör slitsar med så får du något att greppa i. Dremelns axel coaxialt med lagrets alltså

ajfan... jo spacern ligger väl bara mot inte lagerbanan förståss, annars skulle ju inre ringarna låsas mot ramen.Johfo: den är redan bortplockad. Det är verkligen bara ena lagrets yttre ring som är kvar i ramen. Fuel EX 2020.
S: Ska testa om de spår som är för kulorna räcker för att få grepp. Annars får jag åka och köpa en dremel, min blev stulen för några år sedan ur vårt källarförråd…
Tänker att man borde kunna kapa lagerbanan helt med minimal åverkan på ramen annars och plocka ut den i två delar eller om det räcker med ett snitt för att den ska släppa.
Vissa pratar om oval klinga för extra driv. Jag kör parallella vevarmar istället.
Visa bilaga 580268
Japp, upplever det som den optimala inställningen! ;)Jag ser dock är vevarmarna inte är helt parallella. Kör du med lite offset för att enklare komma förbi döda punkten?
NOoooooo. Jag känner frustrationen, för jag har gjort samma...Åååååååååååh
Jag tror att med dom där armarna så är "döda punkten" nånstans mellan ljumskarna...typJag ser dock är vevarmarna inte är helt parallella. Kör du med lite offset för att enklare komma förbi döda punkten?
Påbörjade operationen igår men fick avbryta för läggning av barn. Dremel med frässtål funkar. Men det tar tid att jobba sig genom en härdad lagerbana…ajfan... jo spacern ligger väl bara mot inte lagerbanan förståss, annars skulle ju inre ringarna låsas mot ramen.
Svårt att skära av lagerbanans inre del med kapskiva. Kanske går att slipa av den med ett cylindriskt slipstift.
Annars skära hack med kapskiva så du får fäste med drivdorn. Ett rakt snitt radiellt och ett med lutning för att skapa ett "hack" och så göra 3-4 såna fördelat runt cirkeln och så knacka ur den....
Ja men andra gången gick bra, hade ju övat en gång... Men jag tror jag slarvade med skumrören andra gången, för det skallrar någonstans i ramen när jag kör på viss typ av vägNOoooooo. Jag känner frustrationen, för jag har gjort samma...
Det som inte dödar härdar!Detta kommer jag väl att få ångra, kalla mig Petri?
Ska ut på 20-milare och lämnar hemmet för att vara på mötesplatsen 5 min tidigt.
Direkt märker jag att jag har batteritorsk och det visar sig vara i höger axs-reglage som jag aldrig skruvat i förr.
Hem fort som f..n rycker gummit och finner luckan på insidan reglaget vääl liten för att rymma ett 2032 som på vanliga etap, rycker ner gummit från översidan och av nån konstig anledning får jag förmig att batteriet kan sitta under den stora fina luckan där?
Guess what, där finns såklart oljan ?
Fick hetsbyta cykel och köra gravel 20 mil asfalt på hjul på 2 dårar, jobbigt på min ära????
Men suck...
Visa bilaga 594319
-51mm närmare bestämt!Helt modern med kort offset!
-51mm närmare bestämt!
Upptäcktes när allt var monterat och avtorkad och jag skulle linjera upp reboundskruven med klistermärket ?
Ja det har du ju rätt i faktiskt!Nej, offsetten är fortfarande positivt, men små.
Lyckades precis runddra sista skruven när jag skulle byta ut dom rostiga klossarna på vinterpendlarskorna. Några tips? Sitter som berget och jag får inget fäste. Suck.
Tack! Den marineras nu med 5-56 och ska försöka hitta en torx för ändamålet.Standard tips vid fasta hexskruvar är att slår i en torxbit.
EDIT: Har du provat att får i lite 5-56?
+1 på 5-56 och tålamod.Tack! Den marineras nu med 5-56 och ska försöka hitta en torx för ändamålet.