Visa ditt rambrott
Tappat den på nån sten?Så gick det med sprillans nya cykeln på första åket. 2 månader har jag nu väntat på ny baksving.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tappat den på nån sten?Så gick det med sprillans nya cykeln på första åket. 2 månader har jag nu väntat på ny baksving.
Depeche Mode - A Broken Frame
Nej jag åkte en vanlig grön slinga. Första åket på den cykeln och väntar på ny baksving sedan 2 månader tillbaka. Blev ett garanti ärende.Tappat den på nån sten?
BH Lynx Race Carbon RC 6.0modell?
Men det ser ut som en vurpa skada och ingen utmattning i material.Nej jag åkte en vanlig grön slinga. Första åket på den cykeln och väntar på ny baksving sedan 2 månader tillbaka. Blev ett garanti ärende.
Ja då hade du väldigt fel den här gången. Vanlig åkning på grön stig. Hursom ska en MTB klara väldigt mycket mer än en vurpa. Den utdömdes som tillverkningsfel.Men det ser ut som en vurpa skada och ingen utmattning i material.
Men jag brukar fel ibland .... Men bara ibland ?
Verkar få min cykel nästa vecka.Men det ser ut som en vurpa skada och ingen utmattning i material.
Men jag brukar fel ibland .... Men bara ibland ?
Spricka i toppröret efter fem rundor på min Polygon Syncline C3, hoppas på ny ram på garantin.
Vad är det för ram?Visa bilaga 567567
Upptäcktes på pendeln hem efter att ha cyklat Gotland runt tidigare i våras… inte många mm ifrån att ha gått varvet runt.
Efter lite mejlande har jag nu en ny ram, förvisso vit, men ny och hel![]()
Veloheld Icon disc, riktigt nöjd med den minus sprickan dåVad är det för ram?
På olika cyklar eller samma? ?Jag har lyckats med en till ram, nu är det uppe i tre nya+en omsvets inom mindre än 12 månader
Tre olika nya ramar, varav en av ramarna svetsades omPå olika cyklar eller samma? ?
Lider med dig!
Men det var en konstig skada. Ser ut som en bula? Det är inte bara lacken...?
Ajdå. Ja då låter det som att rörbyte är "enklast". Är ju görbart, men förmodligen är det som så många andra saker inte ekonomiskt görbart i förhållade till en ny ram. Men man kan ju alltid hoppas!
Medhåll gällande lacken. Feglack. Jag har en grå Fairlight (suck).Tjena!
Japp, kom åt fel knapp, menade 14k.
Sen är den jättetråkig med svart lack.
Tjena!
Jag håller i vilket fall alla mina tummar för att det löser sig för dig.Tjena!
En ny ram fast med skivbroms ligger på 17k. Så det är nog billigare att byta rör.
Eller vad säger @frankfurt ?
Tjena!
Kan inte vara svårt att stoppa de där, bra med ström och kör det på plats bara. Blir trist på lacken men den är redan död i området ändå. Fast ser ingen spricka, bara rost som letat sig in bakom lacken från nåt stenskottshål?
En ram värd en plats på väggen som pensionär.
För många stoppies?Tjena!
Vet inte hur bra ström räddar det här. Det är rörbyte som gäller.
För många stoppies?
Den har väl dessutom canti-bromsar??Tjena!
Mig veterligen bara en, en panikbromsning för typ fyra år sen. Men kan ju blivit en försvagning då.
Den har väl dessutom canti-bromsar??
Har helt klart fått en bra smäll, är väl finrör i den där med. Men utöver det estetiska så spelar det ju ingen roll med bulan egentligen, röret är väl inte så böjt att den dragit med sig gaffeln?
Svets dit en mugg/ölhållare där brottet går. Stiligt och praktisktTjena!
Jo det är finrör. Väldigt lätt för att vara en CX.
Nej gaffeln går fritt med stor marginal så inga problem att cykla på den.
Ger lite inbyggd fjädring i ramen också när hållaren trycks ihop vid landning. Bra!Svets dit en mugg/ölhållare där brottet går. Stiligt och praktiskt
Men en mugghållare då?Fel ställe för S&S dessutom och det rätar inte ut röret.
Tråkigt!
Rörbyte är det enda jag skulle fundera på. Alla andra lösningar med bonnasvets kommer bara att försvaga ytterligare. Fel ställe för S&S dessutom och det rätar i te ut röret.
Skulle gissa på att underröret är 0,4 just där.
Kör försiktigt tills det brakar så kan du ju alltid kolla då om jag har jiggen ihopbyggd.
Jag hade också Shorty Ultimate på min Swisscross och det gick ganska lätt att bromsa tuberna av fälgen.
En gång på blå ut mot erstavik fick jag kränga av däcket och montera om det för att rädda ventilen efter två hårda inbromsningar.
Det är nog första gången ett cykeltillverkare figurerar i tråden men man ändå känner ett stort ha-begär efter en ram från samma tillverkare. En Swisscross hade varit något det!
Om man är rimlig så är det väl att anse att den är färdigkörd. Men fråga du mig så tycker jag helt klart den skall svetsas ihop och sättas i drift igen! Det enda som är bättre än ett fulmeck är flera fulmek i symbios!är det nån idé att svetsa vidare på den där ramen