salle
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Den jag såg är ju visst city-versionen! Kanske det är därför det är så många spacers under styret? ?Det var väl någon här som hade lvg version?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den jag såg är ju visst city-versionen! Kanske det är därför det är så många spacers under styret? ?Det var väl någon här som hade lvg version?
Den jag såg är ju visst city-versionen! Kanske det är därför det är så många spacers under styret? ?
Ok, då är mina omoderna. Snarast på gränsen till antikaAlla moderna fälgbromsar jag har sett har sfäriska distanser emellan kloss och bromsarm som tillåter justering av toe-in.
Det borde funka, skall prova till våren. Shimsa med bladmässing mellan kloss och arm skall jag också prova.Slipa till beläggen till önskad form?
Det var väl någon här som hade lvg version?
Ingen aning. Bygger aldrig LVG utom nu... Om jag bygger är det ju MTB :)Finns det utrymme i ramen för att dra heldraget? Längs med kedjestaget är det väl bara att buntbanda.
Klämma i ramen?Tips på något lätt tillgängligt och billigt att använda istället för sadelstolpe som passar för 34,9 diameter? Bygger upp en hoj och har ingen sadelstolpe än... Alltså bara för att hänga upp ramen i mekstället.
Brinner inte huset ner då? Nu är jag inte elektriker men låter inte som det ska gå på samma säkring.Inte cykelrelaterat, men vet ni vart de säljer tvåvägs-grenuttag som tål lite mer belastning? Tänkte koppla in både tvätt- och torkmaskin till det och det mesta jag hittar är på typ max 3500w vilket inte räcker.
Man får sätte en grov spik istället för säkring?Brinner inte huset ner då? Nu är jag inte elektriker men låter inte som det ska gå på samma säkring.
Du kan inte köra mer än 16A på ett uttag och eftersom säkringen även skall skydda för överbalstning vid last på ett av uttagen så måste de som mest dela på 16A. Vill du mer så är det två grupper med varsin 16A säkring som gäller. I tvättstugor är det rätt vanligt att dra in till en utanpåliggande dosa med 3faser nolla och jord i - sen så kopplar man in lasterna på ett lämpligt sätt. Haken är att en elektriker måste koppla in, men det blir smidigt, snyggt och säkert - samt att man slipper köra 16A i schuko uttag vilket de är godkända för, men inte helt lämpliga att belsta med.Inte cykelrelaterat, men vet ni vart de säljer tvåvägs-grenuttag som tål lite mer belastning? Tänkte koppla in både tvätt- och torkmaskin till det och det mesta jag hittar är på typ max 3500w vilket inte räcker.
Massa svåra ord och förklaringar, lät mkt enklare med en grov spik. Eller funkar det med en kraftig spik också?Du kan inte köra mer än 16A på ett uttag och eftersom säkringen även skall skydda för överbalstning vid last på ett av uttagen så måste de som mest dela på 16A. Vill du mer så är det två grupper med varsin 16A säkring som gäller. I tvättstugor är det rätt vanligt att dra in till en utanpåliggande dosa med 3faser nolla och jord i - sen så kopplar man in lasterna på ett lämpligt sätt. Haken är att en elektriker måste koppla in, men det blir smidigt, snyggt och säkert - samt att man slipper köra 16A i schuko uttag vilket de är godkända för, men inte helt lämpliga att belsta med.
Så som jag skrev är det sämst till bäst. Moderna caliperbromsar är riktigt bra. Jag skulle säga att skillnaden mellan halvdana cantilever och moderna caliper är större än steget caliper till skivbroms, åtminstone sommartid.Så vilka är bättre än andra?
Ok, jag har v-broms, så då finns utrymme att uppgradera till nån typ av caliper om jag tolkar dig rätt? Tack!Beror på typ av fälgbroms (cantilever, V- eller caliper- (och olika typer av caliper)). Så svaret är ja, det finns bra och dåliga. Finns även bra och dåliga belägg.
Ok, jag har v-broms, så då finns utrymme att uppgradera till nån typ av caliper om jag tolkar dig rätt? Tack!
Ok, nu är jag förvirrad.. ? Men så klart, det är olika infästningar för v och caliper? Då kan jag inte byta modell? Bättre belägg och justera toe-in då?Nej, v-broms är det bästa man kan får på den typen av infästning. Om toe-in inte är ställt i rätt kan det hjälpa att justera. Som har redan skrivits skulle bättre belägg hjälpa om du har dåliga.
Ja, misstänkte det. Dock har cykeln tyvärr stått merparten av de 20 åren still i ett garage..Har du inte bytt vajer/höljen på snart 20 år så kommer det göra underverk för bromssträckan.
Har du inte bytt vajer/höljen på snart 20 år så kommer det göra underverk för bromssträckan.
Du har vant dig in med bra bromsar från mtb-sidan (väl?) och nu kommer du behöva leva i ett mörker av dålig bromsverkan om du ska cykla på en fälgbromsad cykel...Finns det dåliga och mindre dåliga fälgbromsar? Och isf vad ska man ha? Eller är det vajerbyte som gäller? Pendlarhojen från ca 2004 har fälgbromsar, står Cannondale på reglaget och Cannondale/Tektro på själva bromsen. Inte omhändertagna mer än att bromsbeläggen är utbytta då och då, bla nyligt. Tycker att jag justerat de så bra det går, men bromsträckan blir ändå motsvarande en långtradare på landsväg... Alltså för lång.. Eller är alla fälgbromsar så slöa?
Eftersom att det är gratis att annonsera, så lär du inte förlora någonting med att lägga ut en annons nu.Har en knappt använd HT över. Är det korkat att lägga upp den på K&S nu ist för att vänta till våren då ”alla” köper cyklar?
Det är det per definition inte - det är därmed garanterat BSA.Har fått tag i en Cannondale Caad 8 årsmodell runt 2005 tror jag.
Vevlagerhuset mäter 68mm och är gängat.
Kan man utgå från att det är BSA då eller kan även BB30 vara gängat?