Idag lärde jag mig att...
Inlägget du svarade på är från 2018…Hur tänker du då? Välkommen tillbaka förresten!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inlägget du svarade på är från 2018…Hur tänker du då? Välkommen tillbaka förresten!
Men vad tusan.... ?Inlägget du svarade på är från 2018…
Saknar ju karln, blev så glad, men nähä..... bara jag som inte kunde lästa ordentligt...Men det känns som igår..![]()
2018 ;-)Hur tänker du då? Välkommen tillbaka förresten!
fantastiskt?f*********t!
… man inte okritisk ska plocka ut vad som ser ut som en liten sten eller törne från däcket. Det KAN vara en gammal ansjovis man satte dit efter en punka men glömd bort…
( det kan även bli rätt kladdigt)
Word! Då är det ju inte kaffe!Varför blanda nånting annat än kaffe i kaffet?
Mmm, spansk fuet... :P
Jo det som är lite roligt med det hela är att jag satte denna tid på min helstela, oväxlade Surly Karate Monkey. Inte en cykel man spontant tror man ska sätta en snabb tid på ett 400 m kort tekniskt stigparti med 44 fallmeter, varken när man läser om det eller när man ser cykeln i verkligheten. Den är kort, har branta vinklar och alltid fel växel.
***OBS lite skrytvarning***
Hemma småförkyld och slötittar på youtube när en film på några tyskar i Trysil rullas upp på TV:n. De skulle köra B-rage tror jag men de började med Frensh Moustache. För er som inte kört i Trysil så går den såhär:
På videon såg Frensh Moustache allt lite hårigare ut än jag mindes den och jag blev tvungen att kolla om min Stravatid från sommarens besök fortfarande var något att hänga i granen. Och jo det var den, fortfarande ingen som kört snabbare än mig i år:
Visa bilaga 592716
Ok, varför detta skrytinlägg? Jo det som är lite roligt med det hela är att jag satte denna tid på min helstela, oväxlade Surly Karate Monkey. Inte en cykel man spontant tror man ska sätta en snabb tid på ett 400 m kort tekniskt stigparti med 44 fallmeter, varken när man läser om det eller när man ser cykeln i verkligheten. Den är kort, har branta vinklar och alltid fel växel. Nu är jag ju inte en oäven cyklist men jag hade också med min enduro HT (Pole Tavial) och jag var ganska mycket snabbare på Surlyn än på Polen. Analyserar man det så kan jag förstå det (inga riktigt branta partier varken uppför eller nedför, de stökiga partierna är långsamma, låg medelhastighet, etc. ) men jag har ändå lite svårt att greppa det. När jag cyklade kändes Polen snabbare men den behöver egentligen mer fart för att komma till sin rätt.
Jag har harvat runt på Surlyn i ett år nu och har börjat vänja mig med att den ofta är oväntat snabb men idag så lärde jag mig att den ändå är knasigt snabb. Inte bara snabb för att vara en helstel SS utan generellt, den borde ju inte vara snabbare än alla andra som besökt Trysil i år kan man tycka. Alla borde få testa en sådan hoj, roligast jag haft på cykel på länge. Så har träningen gått dåligt i sommar och ni vill köpa er fart så går det och facit ut såhär:
Visa bilaga 592722=Raket!
Hatten av.***OBS lite skrytvarning***
Hemma småförkyld och slötittar på youtube när en film på några tyskar i Trysil rullas upp på TV:n. De skulle köra B-rage tror jag men de började med Frensh Moustache. För er som inte kört i Trysil så går den såhär:
På videon såg Frensh Moustache allt lite hårigare ut än jag mindes den och jag blev tvungen att kolla om min Stravatid från sommarens besök fortfarande var något att hänga i granen. Och jo det var den, fortfarande ingen som kört snabbare än mig i år:
Visa bilaga 592716
Ok, varför detta skrytinlägg? Jo det som är lite roligt med det hela är att jag satte denna tid på min helstela, oväxlade Surly Karate Monkey. Inte en cykel man spontant tror man ska sätta en snabb tid på ett 400 m kort tekniskt stigparti med 44 fallmeter, varken när man läser om det eller när man ser cykeln i verkligheten. Den är kort, har branta vinklar och alltid fel växel. Nu är jag ju inte en oäven cyklist men jag hade också med min enduro HT (Pole Tavial) och jag var ganska mycket snabbare på Surlyn än på Polen. Analyserar man det så kan jag förstå det (inga riktigt branta partier varken uppför eller nedför, de stökiga partierna är långsamma, låg medelhastighet, etc. ) men jag har ändå lite svårt att greppa det. När jag cyklade kändes Polen snabbare men den behöver egentligen mer fart för att komma till sin rätt.
Jag har harvat runt på Surlyn i ett år nu och har börjat vänja mig med att den ofta är oväntat snabb men idag så lärde jag mig att den ändå är knasigt snabb. Inte bara snabb för att vara en helstel SS utan generellt, den borde ju inte vara snabbare än alla andra som besökt Trysil i år kan man tycka. Alla borde få testa en sådan hoj, roligast jag haft på cykel på länge. Så har träningen gått dåligt i sommar och ni vill köpa er fart så går det och facit ut såhär:
Visa bilaga 592722=Raket!
Hm, femma… Då får jag ut och köra fortare när snön försvunnit!?Hatten av.
Jag tror du har ett KOM i mina hemtrakter (Sura) på samma cykel, det är nästan så man vill äta upp sin kolfiberraket i rent vredesmod ?.
Skyller på att det hänger nog på cyklisten.
Edit: Det var inget KOM utan en femteplats på Bårhuset jag hade i åtanke.
Ja då är det ju inte kaffe längre…Varför blanda nånting annat än kaffe i kaffet?
...det senaste är att bygga om gamla nittiotalssoffor i svart skinn till aerofälgar.
Idag var det nära!Hatten av.
Jag tror du har ett KOM i mina hemtrakter (Sura) på samma cykel, det är nästan så man vill äta upp sin kolfiberraket i rent vredesmod ?.
Skyller på att det hänger nog på cyklisten.
Edit: Det var inget KOM utan en femteplats på Bårhuset jag hade i åtanke.
Bra form!Idag var det nära!
Det där har jag haft med nya Contislangar. Luften läcker mellan rör och ventilkägla. Inte åtdragna från fabrik.när luften plötsligt försvinner ur däcket så behöver det inte betyda att det inte går att cykla vidare med samma däck och slang.
Luften pös ut snabbt. Jag tänkte att det måste vara något riktigt vasst. Kollade hela däcket noga. Märkligt, inget syntes på utsidan eller insidan. Testpumpade slangen. Den höll trycket. Med vad tusan? Ventilkäglan satt som den skulle. Monterarade tillbaka slangen och pumpade den igen. Märkte då att när ventillen hamnade i vissa lägen läckte det där ventilen går in i slangen. Tänkte att jag skulle testa hur länge det gick att cykla innan trycket helt eller delvis försvann. Cyklade flera km teknisk stig och tappade troligen inget tryck överhuvudtaget.
Det där har jag haft med nya Contislangar. Luften läcker mellan rör och ventilkägla. Inte åtdragna från fabrik.

För att vara ett företag som jobbar med träningsapplikatkoner, och gjort det i många år, är Garmin förbluffande värdelösa.
Avsåg inte sånt (även om de har förvånansvärt mycket problem även där) utan just inom träningsdata, rekommendationer, etc. Det är som om det är ett gäng gymnasieelever som googlat på gym-bros bloggar och gjort ett oavslutat utvecklingsprojekt som ligger bakom. Dels förbluffande låg nivå på rimlighet i produkten (se t.ex. ovan om maxpuls), dels följer de de senaste trenderna som om de vore vedertagna, bevisade sanningar.Ja, jag är förvånad över att min fru nästan alltid har problem med att koppla hennes mobil med hennes Garmin Explore. Sen har den ofta svårt att hitta GPS signal. Och det finns den dumma problem med liknande färgen till rutten man har kört och ska köra. Många verkar klaga över det. De vore så enkelt att lägga till en färgval ...
Till förmodligen närmare 100% så används ju Garmin av amatörer som vill mer än de kan, men det spelar nästan ingen roll, så Garmin programmerar väl sina produkter efter vad de vill ha o betala för.Avsåg inte sånt (även om de har förvånansvärt mycket problem även där) utan just inom träningsdata, rekommendationer, etc. Det är som om det är ett gäng gymnasieelever som googlat på gym-bros bloggar och gjort ett oavslutat utvecklingsprojekt som ligger bakom. Dels förbluffande låg nivå på rimlighet i produkten (se t.ex. ovan om maxpuls), dels följer de de senaste trenderna som om de vore vedertagna, bevisade sanningar.
Man kan ha hårdvaran som datainsamlare (om man har ett vakande öga på vad de gör) men i övrigt så är det bästa att ignorera vad de säger.
Man kan ha hårdvaran som datainsamlare (om man har ett vakande öga på vad de gör) men i övrigt så är det bästa att ignorera vad de säger.
Hur har du kommit fram till din maxpuls?Nu satte jag ner den till min riktiga maxpuls på 180 och plötsligt fick jag oändlig återhämtning.
Uppskattad baserad på främst Zwift samt erfarenhet från senaste årens träning. Tillräckligt noggrant för mig.Hur har du kommit fram till din maxpuls?