glitch
Aktiv medlem
Visa dina Watt
Stort tack för input! Ja, det är ju ganska korta pass jag kör inomhus så jag har ju tänkt att det inte bör påverka allt för mycket. Äter ju ganska stadiga portioner generellt sett, det råkade bara bli mycket pasta nu då det är gott till bolognese :) Vid lite intensivare pass brukar jag ibland äta en frukt eller liknande innan passet för att få upp sockret lite. Kanske bara var en bra dag då :)
Alltså det är som vanligt totalt omöjligt att säga något specifikt utifrån den knapphändiga infon man får på ett internetforum om en människas leverne.
Men ska du köra ett hårt intensivt pass på tisdag eftermiddag, ät lite kolhydrater till middag på måndag, och se till att få i dig vettiga kolhydrater under dagen tisdag. Ät gärna något med kolhydrater t.ex. en portion gröt med frukt 2-3 timmar innan passet så blir det kanon. Att försöka kompensera ett dåligt matintag med en frukt precis innan passet är sådär om du ska köra hårt.
Med andra ord, försök ha ett helhetsperspektiv och sätta bra vanor :)
Men ja utvilad och med hög energitillgänglighet kommer det gå lättare att prestera :)