David cyklar
Aktiv medlem
Hur får jag av handtaget?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar använda tryckluftskompressorn för att få bort kärvande handtag. Funkar även vid montering.Hej!
Skall byta styre på fruns cykel och behöver få av greppen. Inga skruvar finns. Har försökt värma dem för att smälta lim utan att lyckas. Måste jag skära av dem eller går de att rädda så att jag kan använda dem på nya styret?
Mjahopp, tvåa på bollen.Om du har tillgång till trycklyft så är det enkelt att få av och på handtagen.
Ibland kan det funka att blåsa även om man inte får in munstycket under, men det lär du ju ha testat.Jag har tryckluft men de sitter så tight så jag får inte in munstycket under kanten.
Ta något tunt du kan sticka in under handtaget som inte repar eller skär som en strumpsticka t.ex.och spruta in lite såpvatten, lirka så att såpvattnet fördelar sig och handtaget glider sen lätt av.Hej!
Skall byta styre på fruns cykel och behöver få av greppen. Inga skruvar finns. Har försökt värma dem för att smälta lim utan att lyckas. Måste jag skära av dem eller går de att rädda så att jag kan använda dem på nya styret?
Till mig eller styret?
styret, jag gillar inte att hålla på med tryckluft pga ljudet, så jag brukar peta in något spetsigt under handtaget och spruta in isopropanol eller dylikt under, man får vicka det lite för att det ska sprida sig runt men sen brukar handtaget glida av lätt. fördelen med alcohol är att det dunstar av så man inte behöver tvätta bort det som med såpa.Till mig eller styret?
Hej!
Skall byta styre på fruns cykel och behöver få av greppen. Inga skruvar finns. Har försökt värma dem för att smälta lim utan att lyckas. Måste jag skära av dem eller går de att rädda så att jag kan använda dem på nya