Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förmodligen inte en så dum lösning. Inga normala små motorer i moderna bilar behöver båda.Konkret sa:Stoppa en banan i det ena. Du behöver säkert bara ett ändå.
(hihi)
DRQ96 sa:Karbon tål inte mycket värme alls. Det är ju papper.
Men jag tror du menar kolfiber och då jag undvika att ha ett hjul i själva utblåset. Men 20 cm över (ovanför) själv utströmningen torde temperaturen vara relativt acceptabel.
erdu sa:Tyvärr dubbelpipigt. Ett avgasrör på varje sida.
Är det sot på båda sidor, en sida kan vara där av rent kosmetika själ...erdu sa:Tyvärr dubbelpipigt. Ett avgasrör på varje sida.
HeyZeus sa:Är det sot på båda sidor, en sida kan vara där av rent kosmetika själ...erdu sa:Tyvärr dubbelpipigt. Ett avgasrör på varje sida.
s sa:Tejpa fast en stektermometer och mät! Jag tror temperaturen sjunker ganska snabbt ovanför röret.
Eller skaffa ett cykelställ med plattform.
Om du trycker, känns det mjukare? Låter det annorlunda när du knackar på området? Ser det konstigt ut under däcket?Jaha, då har man tydligen råkat ut för något som många andra gjort. Kan tycka de borde varnat en på butiken.
Har kört ett par veckor sedan jag antagligen pajade framhjulet när cykeln hängde bakom bilen. Farligt att köra vidare? Tänkte att jag kan ta tag i det hela när Zwift-säsongen börjar om nån månad...
Tack för svar!Om du trycker, känns det mjukare? Låter det annorlunda när du knackar på området? Ser det konstigt ut under däcket?
Jag skulle tro att ett sånt hjul har en väldig marginal så det är helt safe. Men vad vet jag :)
Tack även du för svar! Får man någon varning innan hjulet brakar eller har man plötsligt en enhjuling när man kör över ett gupp i 50km/h?Kan tycka att det borde varnas ja, men samtidigt så är det en "känd" fara.
Jag skulle inte köra på den där fälgen - annat än i Zwift kanske :) (ledsen)
De har helt rätt, det där är inte otur eller en plötslig händelse.Anmälde till försäkringsbolaget (IF hemförsäkring) efter att jag utan att veta om farorna haft cykeln bakpå bilen och förstört ett fiberhjul för 4500 kr. Så här svarar IF: "
Du har ett skydd vid otursskador i din hemförsäkring. Det krävs att en plötslig, yttre och oförutsedd händelse orsakat skadan. Din hemförsäkring gäller inte för den typen av händelse som du redogjort för och vi kan därför inte hjälpa dig denna gång."
Är det bara att ge upp eller har nån annan fått ut något på försäkringen för detta klassiska misstag?
bara bita i sura äpplet o lära dej en läxa av det tyvärr så har nog alla drulleförsäkringar samma krav dom täcker inte in okunskap i detta falletAnmälde till försäkringsbolaget (IF hemförsäkring) efter att jag utan att veta om farorna haft cykeln bakpå bilen och förstört ett fiberhjul för 4500 kr. Så här svarar IF: "
Du har ett skydd vid otursskador i din hemförsäkring. Det krävs att en plötslig, yttre och oförutsedd händelse orsakat skadan. Din hemförsäkring gäller inte för den typen av händelse som du redogjort för och vi kan därför inte hjälpa dig denna gång."
Är det bara att ge upp eller har nån annan fått ut något på försäkringen för detta klassiska misstag?
Bilbutiken, cykelhållarbutiken eller cykelbutiken?Jaha, då har man tydligen råkat ut för något som många andra gjort. Kan tycka de borde varnat en på butiken.
Om du anmälde först ett år efter skadan, så bröt du kanske mot någon annan regel i försäkringsavtalet. Ofta skall man anmäla skada inom rimlig (3 mån?) tid.Anmälde till försäkringsbolaget (IF hemförsäkring) efter att jag utan att veta om farorna haft cykeln bakpå bilen
Diesel är ingen fara eller gasar jag för dåligt nu för tiden?
jo jag körde flera veckor innan jag ens såg att det fanns bubblor på fälgen. Körde vidare ett par hundra mil till, men har fått så många som tyckt att jag ska byta hjulet så köpte ett nytt i våras. Googla på problemet så får du massor av olyckliga som gjort samma misstag, så det är inte så självklart, men det händer bara en gång förstås.Jag hade kört, kolfiber är starkt.
Men butiken varna? Att man inte kan ha plast mot något varmt är väl inte en överraskning?