IM
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Det vore väl fel att beröva dig möjligheten att upptäcka sådant på egen hand. ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det vore väl fel att beröva dig möjligheten att upptäcka sådant på egen hand. ?
Bärgarlönen är lastad. Vi ses i morgon!Det vore väl fel att beröva dig möjligheten att upptäcka sådant på egen hand. ?
Man kanske skulle bli bärgare?Bärgarlönen är lastad. Vi ses i morgon!
Visa bilaga 662202
Det är väl klart, kör för sjutton!!!Funderar på att köpa den och montera en bafang elmotor och sen använda som pendlar cykel.
Kommer ett facit på det så fort mitt liv lugnar ner sig så jag hinner sitta ner och skriva ihop en recension:)Det är väl klart, kör för sjutton!!!
Så jäkla fräck???Tänker skriv Miyata bygg tråd
Men mycket annat göra just nu
(Time Out bygg å skriv tråd)
Visa bilaga 662392
Miyata 610
Visa bilaga 662393
Svenska Miyata ??
Visa bilaga 662395
Pan-Man jagar 610
Visa bilaga 662396
Hedra min tjej Eva bortgång 12/1-23 val rosa färg ?
Tänker skriv Miyata bygg tråd
Visa bilaga 662392
Miyata 610
Visa bilaga 662393
Svenska Miyata ??
Visa bilaga 662395
Pan-Man jagar 610
Visa bilaga 662396
+1Så jäkla fräck???
Beklagar sorgen, men fint med en hyllningsmiyata och wow vilket bygge!Tänker skriv Miyata bygg tråd
Visa bilaga 662392
Miyata 610
Visa bilaga 662393
Svenska Miyata ??
Visa bilaga 662395
Pan-Man jagar 610
Visa bilaga 662396
Fick byta ut LX-reglagen till ett par gamla XT jag hittade i en låda för att få ihop det med alla saker som skulle få plats på styret. Går inte fort när jag bygger ihop cyklar ..men den börjar arta sig.
![]()
Troligen också tävlingen flest mil på cykelDu vinner i varje fall tävlingen: flest handpositioner på rakt styre ;) ?
Tack! ?Beklagar sorgen, men fint med en hyllningsmiyata och wow vilket bygge!
Kan bara instämma! Beklagar sorgen!Tänker skriv Miyata bygg tråd
Visa bilaga 662392
Miyata 610
Visa bilaga 662393
Svenska Miyata ??
Visa bilaga 662395
Pan-Man jagar 610
Visa bilaga 662396
Helt klart!Troligen också tävlingen flest mil på cykel![]()
Kul! Hur ser planen ut?Kom en cykel i dag. Tack @Skyerider
Visa bilaga 662591
Skräphögen i Fragglarna:
Visa bilaga 662593
Skräphögen på mitt verkstadsgolv:
Visa bilaga 662594
Det lutar åt att jag får plocka fram kaustiksodan.
Visa bilaga 662595
Gängpaj. Kapa. Döda. Must destroy. piiip drrr bzzzz ?Kul! Hur ser planen ut?
Sitter nds-veven fast?
Aj då, skit!Gängpaj. Kapa. Döda. Must destroy. piiip drrr bzzzz ?
Visa bilaga 662599
Gängpaj. Kapa. Döda. Must destroy. piiip drrr bzzzz ?
Visa bilaga 662599
Yes, varje kopp-och-kona-lager som går att rädda till återanvändning ger plus på människovärdeskontot!Visa bilaga 662602
![]()
Avdragare, 0 – 75 mm
3-armad avdragare med vändbara armar, för invändigt eller utvändigt grepp.www.biltema.se
Kan relatera.Men likt en kines*sk gymnastiktränare så får jag annars sätta honom i sträckbänk och spänna fast honom med buntband. Grabben. Ska. Upp. I. Sadeln. NU HAR VI KUL TILLSAMMANS, PAPPA OCH DU! ÄR DU INTE GLAD? GÖR MIG INTE BESVIKEN NU IGEN. Pappa gör det här för din skull, det förstår du va?
Förstår inte alls.…nåt för dig som väl har ett 30-tal cyklar med små skillnader.
Du förstår visst.Förstår inte alls.
Tack, men jag har 4 par med div. olika dubbdäck i 26”/660,4 mm.
Dom som vet vad hitchen på en IH är räcker upp handen.Yes, varje kopp-och-kona-lager som går att rädda till återanvändning ger plus på människovärdeskontot!
Angående mina bravader med Minsta Lila så kunde jag hålla kontorsfingrarna ifrån den i 22m35s efter att jag fick hem den i veckan.
Inga bilder (än), men håll tillgodo:
Att sadelstolpen satt fast hade jag förstått. Märkligt hur många säljare som kan bedöma tillräckligt för att uppge att ramen är i gott skick men som ändå inte har en aning om att den uppenbart redan våldade sadelstolpen sitter fast, innit?
Nåväl, den får vänta. Resten lät sig däremot rivas nästan utan drama. Bara ena bulten till pakethållaren som kärvade och gick av i timglasfästet. Vevarna, lite kärva men lossnade. Vevlager, lite motsträvighet men mindre än min envishet och slughet i samarbete. Kulorna viskade i förbifarten att lagret knappt är inkört. Bromsarna, inga problem. Styrstam, inget bråk. Styrlager, löst som ett löfte om rent som ett samvete.
Det artade sig kort sagt tämligen väl.
Med allt utom stolpen skilt ifrån ramen jämförde jag ramstorleken med diverse andra cyklar, bl.a. Jr:s nuvarande 16” Crescent. Man kan konstatera att Miyata huvudsakligen ändrade höjden mellan sina olika storlekar medan längden nätt och jämnt hängde med. Heck, med lite längre stam och en yogakurs hade jag kunnat leka elevens val mellan 16.5, 18.5, 20.5 och 22.5 tum (419,1, 469,9, 520,7 och 571,5 mm). För grabbens del innebär det att sadeln lär få gå i bott till förstone och att Far i Huset kan behöva investera i ett smal-Bosco när vi ses på Veloform i allhelgona för att dra bak cockpit. För hög lär cykeln inte bli för pojkstackar’n, däremot alltså möjligen i längsta laget. Men likt en kines*sk gymnastiktränare så får jag annars sätta honom i sträckbänk och spänna fast honom med buntband. Grabben. Ska. Upp. I. Sadeln. NU HAR VI KUL TILLSAMMANS, PAPPA OCH DU! ÄR DU INTE GLAD? GÖR MIG INTE BESVIKEN NU IGEN. Pappa gör det här för din skull, det förstår du va?
Skämt och cider [sick] [sic], det löser sig med skridskor om bara det ville bli is.
Kommen så långt i mitt åsidosättande av övriga hushållssysslor så flög fan i mig och jag satte mot bättre vetande sadelstolpen i skruvstycket. Och tog i. Inget. Och tog i igen. Skruvstycket gippade men inte sadelstolpen. En gång till. Knick... Va, skruvstycket löst igen? Nej. Kni-knick. Kni-knick. Va?! Den ger efter! Då var det inte bortkastat när jag sänkte en NOS MIB Campa Record-stolpe i offerkällan i våras och såg den lösas upp ihop med sju burkar lut!
Status nu är att stolpen går runt med milt våld men inte går ut. Likt Levi’s-loggan där två hästar förgäves försöker att slita ett par byxor i stycken så kanske jag spänner upp ramen emellan dragkroken på en folkvagn och hitchen på en International Harvester. Med lagom spänn och samtidigt juckande på stolpen så borde den ge efter. Om inte så borde en liten smutt på flyktsodan vara god markberedning för fortsatt bearbetning.
Till de fortsatta arbetena utlovas vederbörlig fotodokumentation. Vi ses!
Ps. Jag kan avslöja att det pågår förhandlingar mellan Småland och Skåne om att placera en 20.5”/520,7 mm On/Off på skånsk mark som vinterpendlare åt brorsan. Vi väntar bara på att ett par fascistoida pseudodemokratier ska ratificera ansökan.
Sitter med händerna nere, men med en stigande nyfikenhet. Hoppas någon berättar så jag slipper googla.Dom som vet vad hitchen på en IH är räcker upp handen.
Jag vet inte riktigt. Funderar på en glidare. Eller också får ramen gå vidare.Aj då, skit!
Vad blir det för stuk på bygget då?
Hallå hallå. Hallå.
Hitchen på en traktor är en dragkrok, fast utan kula som på en bil. Vi kommer dit. Fast ändå inte.
Dagen inleddes med att stolpen borrades så att jag kunde få ett schackel på plats.
Visa bilaga 662637
Med det gjort spändes cykeln upp mellan traktor och bil. Som synes dock inte i hitchen utan framifrån.
Visa bilaga 662638
Det sägs att det inte finns några lyckliga skilsmässor.
Visa bilaga 662639
Det stämmer inte:
Visa bilaga 662640
Lite spänn på grejerna och sen bara ett litet juck på stolpen så delade de på sig. Stor succé och fest i Kapernaum. I jämförelse är den brustna m5:an ett litet bekymmer.
Här är 16,5:an ihop med en 18,5:a och en 22,5:a. Inte helt enkelt att illustrera med vidvinkeln i mobilen, men notera skillnaderna i höjd och de relativa likheterna i längd.
Visa bilaga 662641
Största och minsta ihop:
Visa bilaga 662642
Peace out gott folk.
De va katten?Hallå hallå. Hallå.
Hitchen på en traktor är en dragkrok, fast utan kula som på en bil. Vi kommer dit. Fast ändå inte.
Dagen inleddes med att stolpen borrades så att jag kunde få ett schackel på plats.
Visa bilaga 662637
Med det gjort spändes cykeln upp mellan traktor och bil. Som synes dock inte i hitchen utan framifrån.
Visa bilaga 662638
Visa bilaga 662639
Det stämmer inte:
Visa bilaga 662640
Lite spänn på grejerna och sen bara ett litet juck på stolpen så delade de på sig. Stor succé och fest i Kapernaum. I jämförelse är den brustna m5:an ett litet bekymmer.
Här är 16,5:an ihop med en 18,5:a och en 22,5:a. Inte helt enkelt att illustrera med vidvinkeln i mobilen, men notera skillnaderna i höjd och de relativa likheterna i längd.
Visa bilaga 662641
Största och minsta ihop:
Visa bilaga 662642
Peace out gott folk.
Hallå hallå. Hallå.
Visa bilaga 662637
Visa bilaga 662638
Visa bilaga 662639
Det stämmer inte:
Visa bilaga 662640
Visa bilaga 662641
Största och minsta ihop:
Visa bilaga 662642
Peace out gott folk.
Är 135an samma som 35an fast en generation nyare?Alltså, de senaste inläggen är som ljuv musik i mina.. eh, ögon. När man säger schackel, traktor och sadelstolpe i samma mening så väcker man varma känslor inom mig.
Efter 135:an som jag inledde min traktorförarkarriär i var det just en IH som kom till gården i min barndom, men jag drog mest hölass och spannmålskärra och inte så många sadelstolpar.
Lut till sadelstolpen...? Äh, vi tar diesel istället!
Är 135an samma som 35an fast en generation nyare?
135:an var ju "uppföljaren" åtminstone, men kan inte mina veterantraktorer så bra. 30:an ska man akta sig för, medan en BM430 är the shit och har legat jättehögt i pris senaste åren.Jag har för mej att 135:an är en helt ny variant jämfört med gamla 35:an.
Jag kan ha fel dock, har bara ägt en 165:a.