Gcn appen

Gcn appen
Jag har inte fått något sådant mail men utgår från att abonnemanget sägs upp automatiskt dem 19 dec och att pengarna återbetalas.

Väldigt tråkigt att de lägger ner. Tyckte GCN-appen fungerade väldigt bra, vilken jag tyvärr varken kan säga om Eurosport player eller Discovery+. Den sistnämnda varit så buggig, framförallt chromecast stödet, att den är helt oanvändbar. Hade kunnat betala mer för GCN+ med lockar inte det minsta att teckna ett överprisat Discovery-abonnemang.
Låter ju tråkigt om Chromecast-stödet är dåligt, har du testat nyligen? Apparna uppdateras ju ofta. Funkar Eurosport player bättre?

Chromecast-stöd är ju ett absolut krav för mig. Jag tycker även gcn-app:en ibland fungerat dåligt, t ex spola i strömmar när man kollar i efterhand. Minns det som att det fungerat bättre senaste året, å andra sidan anpassar man sin användning för att minimera det som fungerar dåligt.

Gcn appen
Eurosport Player för 179kr per månad, är den helt utan reklamavbrott mitt i tävlingarna?
Edit: kommenterade fel ?

Lite sent svar, men du måste ha ett UK reggat betalkort nu för tiden, funkade dock för några år sen. Annars hade jag kört med Eurosport från Rumänien, ännu billigare, om jag hade ett rumänskt betalkort. PayPal funkar inte heller..

Senast ändrad:
Gcn appen
Är det någon av er som prenumererat på GCN+ som har fått en voucher på 3 månader Discovery+? Verkar som att det förekommit i åtminstone UK och Tyskland. Jag frågade GCN support och fick svaret att "You will receive promotion code/link via email.", men har inte fått något mail ännu.

Gcn appen
Låter ju tråkigt om Chromecast-stödet är dåligt, har du testat nyligen? Apparna uppdateras ju ofta. Funkar Eurosport player bättre?

Chromecast-stöd är ju ett absolut krav för mig. Jag tycker även gcn-app:en ibland fungerat dåligt, t ex spola i strömmar när man kollar i efterhand. Minns det som att det fungerat bättre senaste året, å andra sidan anpassar man sin användning för att minimera det som fungerar dåligt.
Nån månad sedan sist, men fortfarande många negativa recensioner just kring Chromecast på Google Play så inte säkert att så mycket har hänt.

D+ ska väl slås i hop med HBO MAX i vår så det kanske inte finns incitament att förbättra appen om den kommer försvinna?

Gcn appen
Nån månad sedan sist, men fortfarande många negativa recensioner just kring Chromecast på Google Play så inte säkert att så mycket har hänt.

D+ ska väl slås i hop med HBO MAX i vår så det kanske inte finns incitament att förbättra appen om den kommer försvinna?
Vilket innebär att billigaste paketet som ger tillgång till cykel kostar 999 kr/mån och att man dessutom får tjugosjutusentrehundratolv andra kanaler som man har noll intresse av, eller ...?

Gcn appen
Köpte gcn+ via google play senaste gången. Fick först mail om att inget (!) skulle betalas tillbaka. Sedan fick jag 1 kr utbetalt från google, undrar vad som händer härnäst?

Gcn appen
Amerikanerna på Google skickar väl på sin höjd en check i nån amerikansk bank, typ Wells Fargo, sedan får ni betala 500kr i avgift för att kunna lösa in den i Sverige.

Gcn appen
Jag betalade med google play , loggade in i min bank några dagar efter jag fått mailet om återbetalning och hela summan på 320 kr satt på kontot.

Gcn appen
Jag köpte via appstore (eller var det i appen?) på något sätt för ett halvår sedan men insåg att det var billigare att teckna direkt på gcn. Så jag hävde köpte hos apple efter en dag och fick pengarna tillbaka. Men de glömde spärra tjänsten för mig. Så jag fick se gratis i ett halvår fram till att tjänsten stängdes ner för alla.

Frågan är om jag får återbetalning för halvåret jag har kvar? Det hade ju suttit fint i dessa kristider.

Gcn appen
Vilket innebär att billigaste paketet som ger tillgång till cykel kostar 999 kr/mån och att man dessutom får tjugosjutusentrehundratolv andra kanaler som man har noll intresse av, eller ...?
Är väl risken. Att bara ser längdskidor kostar väl 400 kr i månaden numera efter som du måste köpa ett paket där betalar för alla filmer, serier och kanaler Viaplay har.

Hoppas denna trend vänder. Dock tror jag mycket hänger på att de olika förbudet/organisationerna som säljer rättigheter inte sälja till högstbjudande utan även tänka hur de kan nå ut till flest personer.

Cykelsporten är så pass stor att de skulle gemensam skulle kunna lansera en egen streamingtjänst lite som F1 har i dagsläget. Där har man åtminstone ett alternativ (110 euro/år) till köpa dyraste paketet på Viaplay (800kr/mån).

Gcn appen
Lite avig, tyckte deras tjänst var dålig för att de inte hade stöd för att spela upp videos i högre hastighet än x1-speed.

Däremot var prislappen helt rätt för tjänsten + engelska kommentatorer på loppen.
Misstänker jag är en del av problemet som bara pröjsade en månad om året för TdF för att videospelarna i övrigt inte erbjöd det jag ville ha. (Bra innehåll, urkass implementation).

Gcn appen
Lite avig, tyckte deras tjänst var dålig för att de inte hade stöd för att spela upp videos i högre hastighet än x1-speed.

Däremot var prislappen helt rätt för tjänsten + engelska kommentatorer på loppen.
Misstänker jag är en del av problemet som bara pröjsade en månad om året för TdF för att videospelarna i övrigt inte erbjöd det jag ville ha. (Bra innehåll, urkass implementation).
Spela upp i högre hastighet än 1x, tycker du att de cyklar för långsamt?

Gcn appen
Spela upp i högre hastighet än 1x, tycker du att de cyklar för långsamt?
Kort och gott har jag förmågan och förbannelsen att kunna konsumera media i 2-2.5x ordinarie hastighet. Betyder att långsam media inte håller min uppmärksamhet och jag helt enkelt tröttnar och börjar scrolla på mobilen eller börjar köra några andra tankar i huvudet.
TLDR: Dealbreaker för mig att inte kunna köra inspelad media i vettig hastighet. Har dock hittat ett tillägg i webbläsaren som löser detta på alla HTML5-mediaspelare så nu är det liksom "löst".

Gcn appen
Hur billigt kan man komma undan om man vill se cykel och måste se la liga och Champions leauge (fotboll, inte track champions leauge). Vi har olika sportintresse inom samma familj. Vad jag kan se hamnar man på 549:-/månad det är faktiskt ganska mycket.

Gcn appen
Hur billigt kan man komma undan om man vill se cykel och måste se la liga och Champions leauge (fotboll, inte track champions leauge). Vi har olika sportintresse inom samma familj. Vad jag kan se hamnar man på 549:-/månad det är faktiskt ganska mycket.
Discovery+ stora paket antar jag.

Eller så fulstreamar du lite, då blir det billigare.

Gcn appen
Plockar upp tråden igen då det är nyår den 24 februari (Omloop Het Nieuwsblad). Tills dessa tänkte jag ha en vettig lösning på min cykelabstinens
Sist jag hade Eurosport Player så hade den en hel del brister i gränssnitt och användbarhet.
Hur funkar den idag, är det bättre, skall man använda Discoverys app istället, är det kanske en och samma?
Många frågor.

Gcn appen
Det är ju bara sporten som något att ha. Vet inte varför de andra programmen finns. Aldrig hört någon som har D+ för annat än sport, och det är ju verkligen bara skräp allt annat.

Gcn appen
Ja absolut. De brukar ha både en reklamfri och en från Eurosport. Av nån anledning, vet inte vem som skulle välja reklamvarianten när finns utan

Nån enstaka gång ibland när man tittar på ett par dagar gamla tävlingar kan det vara enbart med reklam. Men det är rätt ovanligt

Gcn appen
Ja cykelsäsongen närmar sig så det börjar ju bli dags för ett abonnemang
Vad jag kan se så la de ner Eurosportplayer 13 jan 2023.
Eurosportplayer
Så det är bara olika varianter på Discovery+ som finns
179 för sport utan fotboll 349 med fotboll

Gcn appen
Ja cykelsäsongen närmar sig så det börjar ju bli dags för ett abonnemang
Vad jag kan se så la de ner Eurosportplayer 13 jan 2023.
Eurosportplayer
Så det är bara olika varianter på Discovery+ som finns
179 för sport utan fotboll 349 med fotboll
Eurosport finns kvar som app, vet inte varför de skriver så. Kostar dock 179 så jag antar det är väldigt samma.

Tillbaka
Topp