Mekaniska FippelNissar%

Koltrasten

Aktiv medlem
Mekaniska FippelNissar%
Har på "Happyride" sett så många "Tokigheter" att jag känner mig nödsakad att skapa en tråd kring detta!

Det finns två sätt att meka:
1. Det rätta.
2. Det helt galna.

Inga ytterligare kommentarer krävs!

Mekaniska FippelNissar%
För att parafrasera(*) en stor tänkares visa ord:

Har på "Happyride" sett så många "Tokiga inlägg" att jag känner mig nödsakad att skriva ett inlägg kring detta!

Det finns två sätt att skriva inlägg på happy:
1. Det rätta.
2. Det helt galna.

Inga ytterligare kommentarer krävs!

Edit: (*) Borde, så som i senare inlägg nämns, ha skrivit travestera.

Senast ändrad:
Mekaniska FippelNissar%
Ang tokigheter. Ja det är ju upp till var och en.
För alla "parafrasera" = Omskrivning!
Skall inte gå in på detaljer. Men har sett både slägga, (berättigat i vissa fall), Flammande lågor, Enorma mejslar, mm, mm.
Citat ifrån ROM, anno år 300efkr: "UNON NON PETO EST IMOSIBLE" = Man kan inte begära det omöjliga.
Nåja! Cykelverktyg kan vara dyra. Men måste man ha en specifik avdragare så måste man!
Kan lova alla som behöver ett udda cykelverktyg, (innehar ett 50:tal), gratis utlåning. Fast frakt tillkomme.

Tips! Tänk efter innan du tar fram släggan.

Mekaniska FippelNissar%
Skall inte gå in på detaljer. Men har sett både slägga, (berättigat i vissa fall), Flammande lågor, Enorma mejslar, mm, mm.
Citat ifrån ROM, anno år 300efkr: "UNON NON PETO EST IMOSIBLE" = Man kan inte begära det omöjliga.
Nåja! Cykelverktyg kan vara dyra. Men måste man ha en specifik avdragare så måste man!
Kan lova alla som behöver ett udda cykelverktyg, (innehar ett 50:tal), gratis utlåning. Fast frakt tillkomme.

Mekaniska FippelNissar%
Japp, rätt verktyg är essentiellt!

Mekaniska FippelNissar%
Japp, rätt verktyg är essentiellt!

Fast du testade aldrig gasol noterar jag...

Mekaniska FippelNissar%

OK, parafrasera var fel ordval. Jag tror att det finns ett ord för det jag gjorde, men jag kommer inte på det.

Dock kvarstår faktum att trådtitel och första inlägg i tråden är tämligen meningslösa. Ingen kommer att bli klokare av det som står där och ingen, möjligen du undtagen, kommer att bli gladare av det.

Edit: Ordet jag tänkte på var travestera. Kanske inte klockrent, men i alla fall klart bättre än parafrasera.

Senast ändrad:
Mekaniska FippelNissar%
Vart på skalan rätt - helt galet skulle ni placera användandet av torxnyckel till insexskruv?
Och om det känns för "korrekt", plattmejsel till insexskruv kanske?

Mvh
Fippelnisse

Mekaniska FippelNissar%
Vem vill vara utan korrekta verktyg, när det är dags att dra av en äldre frihjulskrans?
Finns i minst 20 versioner! Visar här "NÅGRA", av alla mina verktyg som kan vara ändamålsenliga.

Bilagor

• DSCF2086.JPG
    DSCF2086.JPG
    960.2 KB · Besök: 94
Mekaniska FippelNissar%
Så många på Happy som ställer frågor, eller inte har korrekta verktyg när dom ska meka cykel - sickna losers! Nä, du och jag @Koltrasten, vi vet vad vi gör, övriga kanske skall hålla sig från att skruva på sina cyklar.
Här gör jag mig beredd att laga punka på monarken.
Familjen är skickad till Kanarieöarna i två veckor så jag och teamet kan jobba ifred

1707234695210.png

Mekaniska FippelNissar%
Vem vill vara utan korrekta verktyg, när det är dags att dra av en äldre frihjulskrans?
Finns i minst 20 versioner! Visar här "NÅGRA", av alla mina verktyg som kan vara ändamålsenliga.
Oj vad många cykelverktyg du har! Fräckt!

Du verkar dock sakna lite relevanta verktyg kring ditt internetanvändande. Var det inte du som citerade ett 16 år gammalt inlägg i fulmekstråden för ett litet tag sedan?

Tur man är bra på olika!

Mekaniska FippelNissar%
Oj vad många cykelverktyg du har! Fräckt!

Du verkar dock sakna lite relevanta verktyg kring ditt internetanvändande. Var det inte du som citerade ett 16 år gammalt inlägg i fulmekstråden för ett litet tag sedan?

Tur man är bra på olika!
Du glömde nämna det oumbärliga verktyget "Släggan". Tips spotta i nävarna!

Mekaniska FippelNissar%
Hafva ej misströstan ty det kunno varit mången värre

Mekaniska FippelNissar%
Hafva ej misströstan ty det kunno varit mången värre

Värre?
Petri är ju proffsmek?

Mekaniska FippelNissar%
Jaha... Det verkar som om det enda cykelverktyget, som återstår. Som verkar hålla måttet är släggan.
Förhoppningsvis till allas belåtenhet. Enligt min uppfattning bör 3kG räcka. För säkerhets skull är denna på 3,6kG. Rekommenderas till alla!!!

Bilagor

• 47879463-a378-4575-8c19-7aeb04dac0ec.jpeg
    47879463-a378-4575-8c19-7aeb04dac0ec.jpeg
    10.8 KB · Besök: 23
Tillbaka
Topp