Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var väl Cannondale, bara för att spara pengar?Branschen påstod för några år sen att de gick ifrån MY.
Det verkar inte som marknadsavdelningen gick med på det till sist. Någon kanske skulle förklarat uppsidan.
Ok, har de hållt fast vid det?Det var väl Cannondale, bara för att spara pengar?
Kallar väl det "carryover" så att handlarna ska ha tid att sälja fjolårets cyklar utan att behöva rea 30% för att det är en "gammal färg". Känns som detta luckrades upp lite vid covid när "allt såldes" och färre bryr sig.Ok, har de hållt fast vid det?
Va? Ska Decathlon slå igen? Länge sen jag var in på Sportson, men där fanns rätt mycket då iaf (Boländerna). Team Sportia satsar ju också en hel del på cykel.Blö. I Uppsala är det typ XXL vi har kvar. Decathlon lägger ner, sportson har nära på ingenting.
wtf, då finns de bara kvar i mos, och där vill man ju inte vara. :(Va? Ska Decathlon slå igen? Länge sen jag var in på Sportson, men där fanns rätt mycket då iaf (Boländerna). Team Sportia satsar ju också en hel del på cykel.
Decathlon skickade inget om det i sitt nyhetsbrev. Jag skulle kolla cykeljacka; men så var det typ helt tomt. Fanns lite cyklar i olika klasser kvar i förrgår, lite kläder.Va? Ska Decathlon slå igen? Länge sen jag var in på Sportson, men där fanns rätt mycket då iaf (Boländerna). Team Sportia satsar ju också en hel del på cykel.
MOS är bara bra för fågelskådning (ankor) egentligen. Förut stod bion ut, men nu har flera andra biografer kommit ikapp; särskilt på ljudfronten.wtf, då finns de bara kvar i mos, och där vill man ju inte vara. :(
Det är synd TS flyttade ut till E4:an, de motiverade att det skulle vara ”lämpligare för kunderna”. Förr låg de ju i Boländerna där ”allt annat” finns, så jag fattar inte det. Men ägaren bor ju bortåt Alunda, så det blir ju lämpligare för honom att ta sig dit…Decathlon skickade inget om det i sitt nyhetsbrev. Jag skulle kolla cykeljacka; men så var det typ helt tomt. Fanns lite cyklar i olika klasser kvar i förrgår, lite kläder.
Sportson har däck, slangar och lite slumpmässiga grejor. Väldigt lite personlig utrustning och få varianter av allt.
Team Sportia har jag inte varit inne i, den ligger så avsides (även om jag turfar där i trakterna ibland) så får kolla in.
Ägaren kanske också är kund?Det är synd TS flyttade ut till E4:an, de motiverade att det skulle vara ”lämpligare för kunderna”. Förr låg de ju i Boländerna där ”allt annat” finns, så jag fattar inte det. Men ägaren bor ju bortåt Alunda, så det blir ju lämpligare för honom att ta sig dit…
Sortimentsmässigt gissar jag det är likvärdigt Sportson, det är iaf standardmärkena på cyklar så inte omöjligt de handlar fr samma grossist.
Det gör inget, den var väl mest tom ändå. Nån slags showroom var mitt intryck. Boländerna har varit betydligt bättre när jag varit in, men är nåt år sedan nu.Tänkte ge Sportson en ny chans. Men Gränbybutiken fanns inte kvar xD
Black Week erbjudande på ALLA White AX+ 290 FF 22/23 för 2999:-
Vårrensning 11/3 - 01/4. AX 3000:- & AX+ 4000:-.
Har man en tonåring som gärna vill ha en damcykel som 99% av tonåringar så har vi bra erfarenhet av denna. Lätt för sin kategori och allt ingår.
Är det så illa att du bara får använda en per köp?Nu dök mina bonuscheckar upp från deras kampanj för en månad sedan. Uppdelat på rätt många på 300:-... 17st och en på 150 faktiskt. Giltig till 11 februari.
Faktiska Black Friday kommen. Bara 54 varor och inget kul.
White XC 240 Trainer 244999:--44% 2799:- 28/11-1/12
Visa bilaga 740378
XC 240 Trainer BLACK 25, mountainbike - Barncykel - XC 240 Trainer BLACK 25, mountainbike | XXL
Läs mer om XC 240 Trainer BLACK 25, mountainbike. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Var billigare på Mellandagsrean
XXL Mellandagsrea - Cykel
Cube Touring Hybrid One Easy Entry 625Wh 2422 490:--2 500 19 990:-
Visa bilaga 744635
White Ultimate Subzero Lobster349:--57% 149:- 26/11-1/12
Visa bilaga 740354
Ultimate Subzero Lobster, cykelvante, vinter - Cykelhandskar - Ultimate Subzero Lobster, cykelvante, vinter | XXL
Läs mer om Ultimate Subzero Lobster, cykelvante, vinter. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Jag tror att XXL börjar försöka minska sitt itbid av märkesgrejer. Jag var förbi en butik i veckan och i princip alla delar som hängde på hyllorna var BITS, istället för shimano/sram/Lezyne osvNy cykel i utbudet. Känns överflödig när White AX är så mycket bättre?
BITS Super City 2025 27.5″ 3x7s Tourney 3499:-
Visa bilaga 760094
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snygg och praktisk cykel för både stadsbruk och fritid. Användarvänlig Shimano 3x7-växelgrupp med bred utväxling. Bekväm sadel, stel framgaffel och lättrullande däck ger effektiv cykling. En upprätt sittställning ger god komfort och överblick vid cykling. Nästan underhållsfria V-bromsar. Robust aluminiumram.
Nya Bits Super City är en snygg och praktisk stadscykel som är utformad för stadsbruk, pendling och fritid. Den användarvänliga växelgruppen Shimano 3x7 ger dig flexibiliteten att tackla olika typer av terräng. Den bekväma sittpositionen, de kraftfulla V-bromsarna och de robusta hjulen ger dig trygghet och kontroll. Den stela framgaffeln och de lättrullande däcken ger effektiv och bekväm cykling, oavsett om du pendlar på stadens gator eller njuter av en helgtur. Dessutom är det enkelt att montera tillbehör som stänkskärmar, stöd, lås och bagagebärare, så att du kan anpassa din cykel efter dina behov.
Användare: Unisex
Användning: City & Touring
Gaffeltyp: Stel
Material ram: Aluminium
Hjulstorlek: 27.5″
Bromstyp: Fälgbromsar
Växeltillverkare: Shimano
Antal växlar: 21
HUVUDKOMPONENTER
- Ram: Bits Aluminium (10x135mm)
- Gaffel: Bits Hi-Ten Steel (9x100mm)
- Hjulset: 27,5" Aluminium 32h
- Bromsar: V-bromsar
- Pedaler: Bits PP 9/16"
- Däck: 27.5x2.10"
DRIVLINA
- Antal växlar: 3x7
- Bakväxel: Shimano Tourney RD-TY200-GS
- Växelreglage: Shimano SL-RV200-L/7R
- Kassett: Shimano MZ-TZ500-7 14-28T
- Vevparti: Steel 42/34/24T 170mm
- Kedja: KMC Z7 Silver/Silver
COCKPIT
- Sadel: Bits Sport Comfort
- Sadelstolpe: Bits Steel 27.2mm
- Styre: Bits Steel 660mm
- Styrstam: Bits Aluminium 25.4mm
- Handtag: Bits Kraton 75mm
- Styrlager: 1-1/8" External Cup Threadless
Jag tror du har rätt, lamputbudet särskilt verkar ändras rejält. Flera av BITS-produkterna verkar också vara i princip kopior av lezyne.Jag tror att XXL börjar försöka minska sitt itbid av märkesgrejer. Jag var förbi en butik i veckan och i princip alla delar som hängde på hyllorna var BITS, istället för shimano/sram/Lezyne osv
De har väl inte haft märkeshybrid i lager på många år? Tidigare enbart White AX & SC. Även de ifrån XXL Europe GmbH likt BITS.Jag tror att XXL börjar försöka minska sitt itbid av märkesgrejer. Jag var förbi en butik i veckan och i princip alla delar som hängde på hyllorna var BITS, istället för shimano/sram/Lezyne osv
BITS, Magicshine & Trelock precis som innan. Nyligen kompletterat med Sigma. Vad är förändringen?Jag tror du har rätt, lamputbudet särskilt verkar ändras rejält. Flera av BITS-produkterna verkar också vara i princip kopior av lezyne.
Jag tror det var det priset ja, och föregångaren låg på 8000 men reades sporadiskt ut för 4000.Om jag inte missminner mig helt så var White GX Lite 24 nästan helt slut på xxl tidigare. Men nu finns alla storlekar i onlinelager igen. Den kostar nu 9999kr var det 8999kr förra året?
GX Lite IVORY 25, gruscykel - Gravelcykel - GX Lite IVORY 25, gruscykel | XXL
Läs mer om GX Lite IVORY 25, gruscykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Kan man då våga hoppas på att White GX LTD 24 gör en återkomst i år utan allt för stort prispålägg?
White GX Lite 24 kostar nu 9999kr var det 8999kr förra året?
2022-04-07 GX Lite 22 extrapris 7490 kr
2023-10-20
25% medlemserbjudande!
White GX LITE 238999:-6749,25:-
White GX LTD 2213 999:-10 499,25:-
White GX Lite 22 4000krBIlligaste gravel på XXL just nu kostar 23995. Släng på skärmar, lås och lampor så landar du en bit över 25000. Visst finns annat än gravel som är billigare, men risken är överhängande att det blir fortsatt bil.
2024-08-26
XXL Medlemserbjudande
-25% på landsvägs- & gravelcyklar
Noterar att 2024 modellerna just nu håller på att döpas om till 2025, båda dessa hette 24 utan färg namn tidigare.
GX Lite IVORY 25, gruscykel - Gravelcykel - GX Lite IVORY 25, gruscykel | XXL
Läs mer om GX Lite IVORY 25, gruscykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
GX LTD SAGE 25, gruscykel - Gravelcykel - GX LTD SAGE 25, gruscykel | XXL
Läs mer om GX LTD SAGE 25, gruscykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Dom förra färgerna fanns väl i typ 5 år och blev bara ny årsmodell "när det passade" så...Det verkar suspekt. Å andra sidan har den varit helt slutsåld på deras hemsida länge och nu åter kommit in i lager. Om den leveransen är 2024 eller 2025 års modell (de kan ju faktiskt vara identiska) är svårt att veta.