Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Taglingar saknas nu för tiden - lite vackert ändå...Klockarmbandet gick av häromdagen, söndag och doda råd är dyra. Fram med häftapparaten den man häftar ihop alla papperarken och häftade ihop stumparna. För säkerhet skull kompletterad med lite taglingsgarn
Visa bilaga 714090
Visa bilaga 714091
Det funkar ju bara om växelvajern är för lång i någon av ytterändarna.Oj. Ännu fulare hade ju varit att brutalt knipsa av 10mm
Varken ful- eller finmek. Klurmek!När man gillar push-on handtag men inte har egen kompressor
Visa bilaga 716441
wtf!Hittade detta fulmek i RoadCC https://road.cc/content/news/cycling-live-blog-14-august-2024-309859
Visa bilaga 719136
Detta påminde mig om den klassiska bilden av en Tesla med dieselgenerator baktill.Hade gjort mig redo att dra ut på en runda för första gången på länge när jag upptäckte att växlarna var döda…
Visa bilaga 720556
Iallafall Om man bortser från att hänga cykeln från något, eller att vända cykeln upp och ner ?Inte ett fulmek per se, men det överlägset enklaste sättet att få upp bakhjulet från maken vid tex växeljustering är ju att ha något under vevhuset:
Visa bilaga 721296
Nej nej, det kräver säkert 10x mer energi ?Iallafall Om man bortser från att hänga cykeln från något, eller att vända cykeln upp och ner ?
och om man inte har kablar och/eller slangar går där...Iallafall Om man bortser från att hänga cykeln från något, eller att vända cykeln upp och ner ?
Satan vilken snygg cykel !!!Inte ett fulmek per se, men det överlägset enklaste sättet att få upp bakhjulet från maken vid tex växeljustering är ju att ha något under vevhuset:
Visa bilaga 721296
Jag har nyligen skapat ett liknande monster gjort av en fulkinesisk lampa och ett fulkinesiskt styrfäste.Visa bilaga 723980
Med plattjärn och en rörstump gjorde jag en lamphållare till pakethållaren. Sitter bra med bara en skruv!
Ditt ser ju ut som finmek! Men smart med flera lampor. Får kanske bredda mitt fäste så jag också kan blända mer? :) Jag har en styrväska som rymmer MÅNGA batterier!Jag har nyligen skapat ett liknande monster gjort av en fulkinesisk lampa och ett fulkinesiskt styrfäste.
Lampan har för långa kablar så jag lindade dem runt fästet för att ha någorlunda kompakt lösning. Knappen får sitta också bredvid huvudenheten.
Nu är det bara att bestämma vart dess gigantiska batteri ska monteras, och sedan är jag redo att blända alla mötande trafikanter!
Visa bilaga 724018
Den här är faktisk en enhet med tre LED:er. Den har tre inställningar: endast mittdiod, endast siddioder och alla tre. Linser och reflektorer är usla och den strålar lika mycket upp som ner. Dessutom drivs den av fyra 18650.Men smart med flera lampor.
Bra att synas och bra att skrämma bort tjuvar!Den här är faktisk en enhet med tre LED:er. Den har tre inställningar: endast mittdiod, endast siddioder och alla tre. Linser och reflektorer är usla och den strålar lika mycket upp som ner. Dessutom drivs den av fyra 18650.
Jag har ärvt den lampan från en anhörig. Kan inte slänga den omedelbart, så den får väl tjäna på en pendelcykel. Ingen kommer säkert att vilja stjäla den om lämnad obevakad på parkeringen, så full den är.
Byt omedelbart ut skruven till en rostig ,ser nästan ut som en originaldel?Visa bilaga 724228Visa bilaga 724229
Då den gamle hade vittrat sönder och en ny var allt för omständig att få tag på fick en pallbricka sätta livet till för att fuskbygget skulle gå ihop
Om gängorna är på utsidan? Kanske ta en annan låsring, gör ett snitt så den går över gängorna och du kan hänga inifrån färska gängor för att få dom som kärvar gå rätt?Husmorstips eftersöks
Jag får inte längre fatt i gängorna för låsringen till bodyn på mitt gamla Hadley SS-nav. Har testat flera låsringar utan framgång.
Har rensat gängorna. Den gängar fel.
Har mer än lätt panik.
Den ser elförzinkad ut, kommer nog gediget rosta fast ganska snart och ge möjlighet till mer fulmek!Byt omedelbart ut skruven till en rostig ,ser nästan ut som en originaldel?
Lite för fint för fulmeck?Köpte ett vevparti som en del av en begagnad cykel. Efter närmare granskning visade sig vevarmarna anodiserade i olika färger. Tyvärr hade jag inte tagit några "före"-bilder men den ena var mörkblå och den andra var svartgrå.
Annars är båda vevarmarna helt kompatibla, samma modell, samma längd.
Då blandade jag en hink hett vatten med en påse kaustiksoda och doppade vevarmarna i den bubblande lösningen i tjugo minuter. All färgen är borta. Sedan att torka, doppa igen, spola med rent vatten och torka.
Som ett bonus försvann även små rostfläckar som fanns på stålaxeln.
Nu har jag ett smutsig-silvrigt vevparti. Det går inte längre att tyda vilken arm var blå och vilken svart.
Ytan kommer säkert blekna allteftersom rått aluminium oxideras. Men silverfärg tycker jag mer om, och dessutom har jag redan tillräckligt med icke-matchande vänster/höger komponenter på mina cyklar.
Visa bilaga 724353
Jag behöver lära mig att anodisera hemma först, sedan ska det räknas som riktigt finmek ( ͡ᵔ ͜ʖ ͡ᵔ )Lite för fint för fulmeck?
Nu snackar vi??????Fulmeksvecka fortsätter för mig.
Jag behöver en sådan bromsslangshållare till mitt gaffelrestaureringsprojekt.
En ny kostar ~50 kr:
Visa bilaga 724432
Jag fick en idé att forma en från en mer vanlig elledgningshållare, men en påse kostar ~180 kr och jag behöver bara ett stycke:
Visa bilaga 724434
Igår gick jag förbi en byggarbetsplats och där låg den helt övergiven på marken:
Visa bilaga 724443
Nu var det bara att såga av och klippa av plast tills den passade till önskade höjd:
Visa bilaga 724444
Jag behövde även klippa av bulten eftersom de som ha hade var för långa.
Nu behöver jag bara spreja den vita biten med svart färg och kanske försänka bulten lite. Inte illa för 0 kr och det kommer att vara smidigare än buntband:
Visa bilaga 724446
Fulmeksvecka fortsätter för mig.
En ny kostar ~50 kr:
Visa bilaga 724432
Jag fick en idé att utforma den från en mer vanlig elledgningshållare, men en påse kostar ~180 kr och jag behöver bara ett stycke:
Visa bilaga 724434
Igår gick jag förbi en byggarbetsplats och där låg den helt övergiven på marken:
Visa bilaga 724443
Nu var det bara att såga av och klippa av plast tills den passade till önskade höjd:
Visa bilaga 724444
Jag behövde även klippa av bulten eftersom de som jag hade var för långa.
Nu behöver jag bara spreja den vita biten med svart färg och kanske försänka bulten lite. Inte illa för 0 kr och det kommer att vara smidigare än buntband:
Visa bilaga 724446
Fulmeksvecka fortsätter för mig.
En ny kostar ~50 kr:
Visa bilaga 724432
Jag fick en idé att utforma den från en mer vanlig elledgningshållare, men en påse kostar ~180 kr och jag behöver bara ett stycke:
Visa bilaga 724434
Visa bilaga 724443
Visa bilaga 724444
Jag behövde även klippa av bulten eftersom de som jag hade var för långa.
Visa bilaga 724446
Menar du lilla trasan under gaffelbenen? Den pluggar nämligen bulthål och förhindrar eventuellt oljeläckage såvitt gaffeln är isärtagen och jag väntar på nya elastomerer.Vad är andra fullmeket där? Stödet under gaffeln.