Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
I och med att det sitter en förstärkningsbricka under skärmen för att den inte ska gå av pga borrhål så kan det bli lite vanskligt att bocka till skärmen för att den ska passa bättre vid kronans framkant.

Smalare däck?

Visa din Miyata!
Behöver miyata-skärmhjälp.

Framskärmen har lite bråk med gaffelkronan och däcket. När kag ställer mig upp och trampar får jag ett litet "durr"
Skulle antagligen behöva höja skärmen litegrann för att bli av med det.
I bak-kant så har jag lite mellanrum så att jag kan höja, men framtill ligger skärmen redan mot kronan.

Slipa lite på gaffelkronan?
Försöka ändra radien på skärmen lite så att den ligger "plattare" upptill?
Ta bort den "förstärkningen" av aluminium man klistrade fast?

Visa bilaga 727758Visa bilaga 727759
Kan det vara skärmstagen som gör så att det "durrar"? Så var det på en av mina hojar. Löstes genom att bocka till skärmstagen en aning.

Visa din Miyata!
Se inlägg #1246.
Utan att ha inspekterat just ditt bygge - men väl dreglat på håll, så snyggt - så skulle jag i första hand rekommendera att stuka skärmen så vackert och se om det hjälper.
Jag tror inte det hjälper. Har plats på sidorna. Är i mitten det tar i 🥲
IMG_4657.jpeg

Ska prova massera om radien lite och se ifall jag kan tjäna en millimeter eller två!

Visa din Miyata!
Jag tror inte det hjälper. Har plats på sidorna. Är i mitten det tar i 🥲Visa bilaga 727772

Ska prova massera om radien lite och se ifall jag kan tjäna en millimeter eller två!
stoppa i airpodsen igen! Du var ju utan för första gången på flera år i går! Och ska jag vara ärlig så har du skramlat i flera år men jag har inte velat vara elak och påpekat det :)

Visa din Miyata!
Alla bara väntade på att du skulle hugga på den 😘

Fast just under här fallet är jag benägen att hålla med. Liiite mindre däck bara så är saken kirrad.
Liiite mindre tolkar jag som 28 mm.

(Det var bara de smala däcken som gjorde att jag orkade dra i backarna mot Ubbhult i går. God’s honest truth.)

Visa din Miyata!
Se inlägg #1246.
Utan att ha inspekterat just ditt bygge - men väl dreglat på håll, så snyggt - så skulle jag i första hand rekommendera att stuka skärmen så vackert och se om det hjälper.

Se *fork crown intendation"

Visa din Miyata!

Det är ju så jag måste göra!

stoppa i airpodsen igen! Du var ju utan för första gången på flera år i går! Och ska jag vara ärlig så har du skramlat i flera år men jag har inte velat vara elak och påpekat det :)
Airpodsen ska in. Då slipper jag lyssna på mina knän också

Visa din Miyata!
Jag tror inte det hjälper. Har plats på sidorna. Är i mitten det tar i 🥲Visa bilaga 727772

*Följande inslag kan innehålla spår av killgiss*
Är det bara förlängningen av gaffelröret eller vad man nu vill kalla det som skulle behöva en dejt med en vinkelslip? Ser ut som att det finns milimeter att tjäna där utan att hållfastheten påverkas.

Visa din Miyata!

Froste levererar!

Och ni vet vad man brukar säga va (jag vill minnas att det var de Quincy som var först med det i sitt portalverk ”En engelsk Miyata-hoarders bekännelser”)? ”Om Miyatatråden inte hade funnits på riktigt så hade vi varit tvungna att uppfinna den.”

Visa din Miyata!
Eller hur! Stänkskärm vad är det. lerskydd ska det vara!

Det är framförallt vatten som jag vill skydda mig och min cykel emot.

Kommer dessutom inte finnas mycket utrymme för "mud" under Jolovs skärmar.
”Fender” är antingen flygeln på en bil, en gummiklädd tingest som hänger vid sidan av ett båtskrov, eller en gitarr med ursprung i Kalifornien. Jag har alla tre, så jag vet minsann! 😉

Visa din Miyata!
Bytte skruven till en försänkt variant, försänkte "förstärkningen", slipade liite på kronan. Tjänade kanske 4-5mm motför där toppen av skruvhuvudet var förut.

Men ljudet är kvar. Så airpodsen åker fram!

Bilagor

• IMG_4662.jpeg
    IMG_4662.jpeg
    542.3 KB · Besök: 39
Visa din Miyata!
Oj, då är det tightare än tight! Slipa på kronan eller slipa ner lite av nabbarna?

Eller gå helt crazy och limma fast skärmen i "vinkeljärnet". Kanske kräver ett annat "järn" alt en bit bockad aluminium med större kontaktyta?

Visa din Miyata!
Bytte skruven till en försänkt variant, försänkte "förstärkningen", slipade liite på kronan. Tjänade kanske 4-5mm motför där toppen av skruvhuvudet var förut.

Men ljudet är kvar. Så airpodsen åker fram!
Den lite fulare lösningen är en popnit i ganska stor storlek. Nita från undersidan så blir det utstickande nithuvudet kvar på utsidan.
Tar du en ganska stor popnit så kanske du kan klara dig utan bricka.

Visa din Miyata!
Hej!
Jag har letat med ljus och lyckta efter ett dekaler till min Miyata skyrunner. Hittar inga. Är det någon som har något tips? Dekalerna är i guld och rosa.

Visa din Miyata!
Teaser:

Från varsin landsända är varsin skrott av vad som en gång har varit varsin TripleCross på väg mot casa LWB för att återskapas till varsin gymnasiependlare åt LWB Jr:s kusiner.

Tack @berzeli för tillhandahållandet av vad som kommer att bli känt som Big Vig. Den andra cykeln, Kullamannen, finns ännu bara i myterna. Lite läskigt men mest pirrigt, ikke sant?

Visa din Miyata!
Är det nån som vet vad det är för innerdiameter i styrröret på en Trailrunner? möjligtvis en 91a. Tänkte eventuellt byta till styrlager för ogängad gaffel…

Bilagor

• IMG_4350.jpeg
    IMG_4350.jpeg
    963.9 KB · Besök: 35
Visa din Miyata!
Är det nån som vet vad det är för innerdiameter i styrröret på en Trailrunner? möjligtvis en 91a. Tänkte eventuellt byta till styrlager för ogängad gaffel…
T:et i serienumret anger att det mycket riktigt är en 91:a.

Andra får gärna dubbelkolla och rätta mig men jag säger 1 1/8 tums styrlager och innerdiameter 25,4 mm.

Rosa! 🩷

Tillbaka
Topp