Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Självfallet, enligt spec från Sjöstrand
Vars ligg klubblokalen?
Luule, tillräckligt norr för att stockholmare inte ska veta vart det ligger,Vars ligg klubblokalen?
Kusten? App app, stranden menar du väl? Är ju trots allt en insjö!Luule, tillräckligt norr för att stockholmare inte ska veta vart det ligger,
men tillräckligt nära kusten för att dom från inlandet ska kalla oss för lill-stockholmare som tror dom är märkvärdiga![]()
Cykeln är omhändertagen och skall få leva vidare med mina yngsta barn. Har inte tittat så noga än men det är en liiiiten SportRunner. Passar barn och andra kortväxta människorVisa bilaga 743143
Om någon befinner sig i närheten av Tidaholm så finns det en äkta* Miyata till överkomligt pris på marketplace.
*Äkta, som i att sadelstolpen verkar sitta fast.
Det är vackert. ”Väck barnen älskling så att de får se!”Visa bilaga 744020
Matchande valley runners i 22.5" från 1990
Jag har en del slaktavfall från en valley runner och en onOff, är det saker som skulle vara intressant för någon?
Bottenviken om han menar Luleå har kompisar på hindersön i Luleå skärgård.Kusten? App app, stranden menar du väl? Är ju trots allt en insjö!![]()
Precis, det är Bottenviken jag menar.Bottenviken om han menar Luleå har kompisar på hindersön i Luleå skärgård.
Vad har du sparat på?Visa bilaga 744020
Matchande valley runners i 22.5" från 1990
Jag har en del slaktavfall från en valley runner och en onOff, är det saker som skulle vara intressant för någon?
Är själv Sangis bo från Kalix kommun och i Sangis är förutom AIF idrott föreningens aktiviteter Armystuff punkt se med lite trä figurer och byggen som håller i gång ungarna så de inte sitter med mobiltelefon bar googlar se när kommer in i byn så är se ungar leka kurragömma eller helikopter pilot eller något annat.Precis, det är Bottenviken jag menar.![]()
Notera även VW bubblan i granen. Jag är ju trots allt helt VAG förstörd oxå
Fint! Påminner om @LWB men med lite större variationVisa bilaga 744232God jul kära cykel entusiaster så hörs vi 2025 med nya bygg projekt![]()
Inte helt olikt.Fint! Påminner om @LWB men med lite större variation
Inte helt olikt.
Jag urskuldar mitt hamstrande med att jag emellanåt faktiskt använder de flesta av cyklarna.
Det var banne mig det finaste jag sett sedanInte helt olikt.
Jag urskuldar mitt hamstrande med att jag emellanåt faktiskt använder de flesta av cyklarna. Så cyklade jag tex. även hem från julfirandet nu i natt. Inte långt, men i gengäld ganska kort. Fint var det likafullt, och fantastiskt skönt att fuska in en extra, oplanerat tur.
Kvällens finaste klapp var från sonen och fru LWB:
Visa bilaga 744252
Medan övriga tittade på Kalle och hans vänner lyckades jag leta upp mina bortglömda inloggningsuppgifter till RSF och förnya mitt medlemskap ett år till:
Visa bilaga 744255
En vecka till nyår, sen kan vi börja hoppas på vår, tulpaner och till slut kanske tom. blommande körsbärsträd.
Kan ha ett deore xt styrlager hemma och ett nytt FsaVisa bilaga 744262
Fräshare dekaler på den här ramen, men välsvarvade lagerbanor i styrlagret, mycket färgskav och repor, men inga bucklor eller sprickor. Mätte upp den och allt ser rakt ut också.
Som vanligt med cyklar norrifrån så verkar den här dessutom vara väldigt förskonad från rost.
Bra grundmaterial för ett bygge, helt klart :)
Kan ha ett deore xt styrlager hemma och ett nytt Fsa
Jag hängde upp min on/off Road Runner pippip som jag fick av brorsan 1994 när jag fyllde 30 år cyklade i några år med den hade en båt ut ankrade att se effter några km bort då sedan blev den upphängd i taget nära vägg som blev rimfrost hängde där från1995 till 2014 blev kolla rost 2018 och satte bil vax invändigt Hagmans med pump som sprid munstycke och smal slang i alla rör komm åt var ju luft hål och skruvar in i ramen helt täckta komma åt hade märk rost flagner i över rör lite grann för stoppa fortsatt process rost vaxade jag cykel invändigt.Visa bilaga 744262
Fräshare dekaler på den här ramen, men välsvarvade lagerbanor i styrlagret, mycket färgskav och repor, men inga bucklor eller sprickor. Mätte upp den och allt ser rakt ut också.
Som vanligt med cyklar norrifrån så verkar den här dessutom vara väldigt förskonad från rost.
Bra grundmaterial för ett bygge, helt klart :)
Spännande @jolov. Sadelstolpen ur vägen, v-bromsar, ny cockpit, Wald-korg och blank (?) kassett. Det ser onekligen ut som ett levande projekt.
Det är också något bekant med den gula klisterlappen. Vi har ett mysterium för handen!
Betraktelser av allmänintresse #2378:
Arbetet med Lila Dimman fortsatte idag som utlovat. Vi började fortsättningen med reglage och växlar. Bakväxeln på plats och vajern dragen.
Visa bilaga 742955
För att komma vidare med framväxeln gällde att byta originalveven mot den fina Deore-veven.
På dess nds-vev satt ena pedalen fast så det krävdes gaslåga för att väcka den.
Visa bilaga 742956
Plasten i den fastsittande LX-pedalen checkade ut av värmebehandlingen, men gängan gav efterhand med sig, även om det krävdes både muskler och list. Eftersom det var @westinchristoffer som mekade så var vi synnerligen välförsedda i båda dessa avseenden och sen var det inte mer med det.
Snabbt och geschwint av med originalveven och på med Deore-veven and off we go. Men där stötte vi tyvärr på patrull.
Visa bilaga 742958
Original vevarm på drivsidan satt fast och gängorna släppte, vilket såvitt jag begriper är fel ordning. Nästa steg blir att tillämpa styrkan och listen från ovan på vevhelvetet så att vi kan renovera vevlagret och få Deore-partiet på plats, men det får bli en annan dag. Stay tooned, det kommer att bli ett blytungt bygge.
Gokväll, Miyata-hoarders.
Don LWB levererade häromkvällen koncernens samlade avdragare…
Visa bilaga 743385
…och jag gjorde ett första försök.
Veven lät sig inte kuvas. Nästa steg blir eld.
Idag trotsade jag bättre vetande och avlade visit på biltema, där jag köpte den gasolbrännare som jag har suktat efter i evigheter. Man kan brodera ut fortsättningen hur mycket man vill, men eftersom tiden är knapp så tar vi den korta versionen: Dimmans vev släppte och efter den var det en smal sak att demontera även vevlagret.Vi ska testa att värma först och se om det kan driva igenom en skilsmässa. Nästa vapen på tur är kap.
Det är ju rätt tid på året, så jag skulle säga att det är mycket sannoliktHar vi alla just bevittnat födelsen av Gasoljesus?
Har vi alla just bevittnat födelsen av Gasoljesus?
Sankt Lutcia?Det är ju rätt tid på året, så jag skulle säga att det är mycket sannolikt![]()
Det kan mycket väl ligga nån 26,8-stolpe och skräpa. Jag kollar och återkommer.Det är ju rätt tid på året, så jag skulle säga att det är mycket sannolikt
Jag kan ju även passa på att introducera Flammingon på samma tema. Är i princip klar men jag behöver ett huvud till sadelstolpen (det jag ”lånade” från en annan stolpe passar visst inte riktigt).
Så om någon har en 26,8 stolpe eller bara huvudet över, o kan tänka sig att skicka till Linköping mot ersättning vore det underbart.
Sankt Lutcia?