Bricka mellan pedal och vevarm ?

Kan kolla om du inte kommer in i valfri cykelbutik med verkstad, dom lär ha hemma.
Tack, jag går till min lokala lbs imorgon fm men den har tyvärr lite att önska. Vill gärna stödja lokalt men de har till exempel inte haft hemma ett enda par korta svarta handskar på hela 2024.

Senast ändrad:
De där brickorna kan väl knappast vara cykelspecifika, en bygghandel borde rimligen ha ett adekvat bricksortiment …

Tror mest de behövs om pedalens kontaktyta mot vevarmen inte är rund, utan har t.ex. ett nyckelgrepp vars skarpa kanter kan äta sig in i vevarmen vid åtdragning.

Tror mest de behövs om pedalens kontaktyta mot vevarmen inte är rund, utan har t.ex. ett nyckelgrepp vars skarpa kanter kan äta sig in i vevarmen vid åtdragning.

Det behövs också när vevarmarna är i kolfiber så allt mottryck leds mot metallinsatsen isf för på kolfibern.

Varför Sram har de på aluvevar och Shimano inte vet jag inte.

Jag har men tyvärr befinner sig brickorna hemma medan jag är ett par hundra mil därifrån. Men nog borde en cykelverkstad värd namnet ha i ett litet fack.
Jag förstår. Det är just det som är problemet, ”värd namnet”. 9 mil till en som är värd namnet för min lokala är det tyvärr inte.
Men vem vet, de kanske överraskar just imorgon.

Skicka adress i pm!

20250126_202814.webp

Tillbaka
Topp